Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Har et newbie spørsmål. Er det noen som kjenner kriteriene for åpningskurs?

Si at du hadde matchet kjøpere og selgeree både på 77kr/2700 aksjer, og 73kr/2800 aksjer. Blir åpningskursen 73 siden antall aksjer matchet er høyere? Eller vektes det på en annen måte? Totalpris på ordren f.eks.

2 Likes

Blir vel bare en amtching, i auksjon.

Hyggelig at TAen kommer til nytte.
Nå er 2dDTopp avgitt med kursmål 67. Tror den går til 66. Der vil vi kunne utvikle en h.skulder i et knapt ukeslangt HS med potensial ned til 62 - hvor vi kan ha en spek halslinje i et omtrent 2ukersHS - tatt ut om (geo-)politiske urolighetene rundt 23.nov slår til. Hva urolighetene/hendelsen blir er er usikkert som aksjekurser - men mitt tipp er at det har med uroligheter/opptøyer i USA å gjøre (venstresiden vs høyresiden) - kanskje ifm. med Trumps avsettelse av USAs sjefsetterforsker som prøver å få felt Trump.

1 Like

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Anbefaler-ti-aksjer2

6 Likes

Stoler på analysen din, satser på en lavere inngang. Lei av å være i heisen nok en gang.

1 Like

Lykke til - nå logger USA på igjen og kursen går opp igjen :wink:

6 Likes

All due respect, men håper Hugoil og de som satser på nedgang brenner seg kraftig.
Tålmodighet er nok ikke dumt. Men nå er mange av dere her dyktige på TA, så tiden vil vise :slight_smile:

Spørsmål er om det er verdt å trade 2-3 kr ned. Jeg synes ikke det.

2 Likes

Å trade med en liten pott er jo greit. Men hadde fått angst av å gå helt ut i disse dager. :slight_smile:

Jeg liker å forstå hva som skjer og hvorfor mer enn jeg liker pengene.
Deretter har jeg større glede av å praktisere viten enn å nyte materielle verdier.
Meen, alt med måte - for det er en tosidighet ved alt:)

2 Likes

Tror momentet ikke tillater at den går helt ned til 68. Det er rett og slett for mange som sitter på vent med penger for en slik inngang igjen. Oppgangen trengs og fordøyes, nå må ikke det bety at den skal falle hardt tilbake, men litt rett frem utvikling for den del, eller byks opp med påfølgende fall er alternativer. Tror de fleste er enige om at den tidlig i desember står en del høyere enn nå. Og holder en knapp på at vi om 1 år er inne i en langsiktig positiv utvikling som har sin begynnelse fra perioden vi benfinner oss i.

5 Likes

Er det jeg også tenker. Tenkte å legge ut litt for salg i morges men så åpnet den opp og jeg slettet alle ordrene. Nå har jeg bare kjøpsordre inne, men ser ikke ut som de blir fyllt i dag. Nok mange som vil inn under 70 så da kommer den kanskje ikke dit.

3 Likes

Baisse litt :wink:

Er ikke dette en typisk “knekke ned hvert øyeblikk” formasjon?

1 Like

Ligner det ikke en tre-dobbelt bund i 70,15. Da den skulle lave et TA-tilbagefald til 51 kom den kun i 53,50.

Kontrer med :

Memegkadu

Man vil jo forvente en god del selging rett før helgen når tradere lukker ned posisjoner og sikret gevinst. Spørsmålet er bare hvor mange som står klare til å plukke opp.

Vil tro det ikke var traderne som dro oss gjennom den lange nedadgående trendlinjen, jeg tror det var langsiktig volum som akkumulerte oss gjennom. Videre skal det ikke være så voldsomt med tradervolum som skal pøses ut før helg. Kanskje… :grinning:

Har et fallende 2dHS med halslinje 69,5 og KURSMÅL 66,50.
Dette er veldig lik situasjonen 13. oktober 2016.

Ligger inne med avgitt BEAR TRI STAR i times.

Bullish homing pidgeon avgitt i formasjon nordover. :rocket:

6 Likes