Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Takk for TA’ne. Får se litt på South park-postene tror jeg. Beskriver dagen godt.

Dere skulle bli forvånet over hvor lenge RSI kan holde seg under 30 og over 70 … år. Møkka indikator.

Hvis du ser grafen til @Savepig over (som jeg tror dekker kursen siden IPO?) så har ikke RSI vært under 30 siden kursen var på 12-tallet og den har bouncet pent hver gang etter det. Ut fra chartet ser det lengste ut som en måned eller to.

Jeg skrev vi kanskje skulle ned og teste bunnen fra Juli tidligere i dag før det krakket men trodde ikke helt på meg selv. Nå som det er et faktum så tror jeg absolutt vi nærmer oss en bunn. Jeg blir med -10% til hvis det mot formodning ikke snur, selger ikke med tap uansett. Dette kan ikke vedvare når vi har store triggere rett rundt hjørnet!

1 Like

Hadde vært mye bedre med et skikkelig krakk ned på 25% på en og samme dag, så hadde vi sluppet denne seigpingingen dag for dag. Håper dere har rett om at vi er i en bunn nå. Mest av alt håper jeg på positive signaler fra selskapet slik at shorterne får svi litt…

Yes, yes, yes. Bunnen holdt.

Nå trenger vi close over 71.15. Bunnet 4x her. Ser bra ut! RSI på vei opp…

4 Likes

Mulig vi ser samme båtningsmønster som i starten av juli?

1 Like

En fin dobbel bunn da, og bryter den 85 isch, så blir det kursmål over 100.
Pluss på gode nyheter, så kan det plutselig gå veldig fort til uka.

5 Likes

Hva tror du nå etter dagens slutt?

1 Like

Har ikke sett på chartet men ut fra sluttkurs er jeg ikke helt overbevist. Ikke unormalt med en reaksjon opp når den falt så mye. Vi har en del motstandsnivåer på vei opp nå men de kan fort forsvinne om det fundamentale kan hjelpe oss.

Er spent på close i morgen for å si det slik!

Grafene til Savepig over har jeg hatt i bakhodet i hele høst. Gapet til den lange stigende trenden fra medio mars 2016 er i ferd med å lukkes, håper og tror den støtten holder og roer markedet litt.

Det er ganske lavt volum nå. Noe som kan tyde på bunn. Det blir stygt om denne støtten ryker. Foreløpig ser det OK ut. Ser man tilbake i sommer bouncet den her et par ganger før den skjøt fart…

6 Likes

@Hugoil, jeg har sett og sett på det tekniske, men jeg klarer fremdeles ikke å forstå hvordan du kunne se så mye negativt i dagene rett før vi falt under kilen, og deretter bare kjøpssignaler på rekke og rad etter at vi brøt under.

Er ikke bearish brudd fra en kileformasjon omtrent så dårlig tegn som du kan få det?

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor @babyrage slakter RSI? Jeg er fullstendig innforstått med at man ikke skal bruke enkeltindikatorer som fasit, men på chartet mitt over kunne man jo se ganske tydelig at selv om vi var ved noe som kunne se ut som støtter, så antydet historisk rsi at det ikke var usannsynlig med lenger fall før en rekyl kunne forventes?

1 Like

Fyttikatta om vi ikke holder 70 nå altså.

image

…så blir det kjøp! :wink:

1 Like

Den har blitt presset ned hver ettermiddag denne uken, handlet litt på morgenen i dag, men avventer om det samme skjer igjen,…På sikt er det billigsalg uansett :slight_smile: jo

1 Like

Den holder - vi ender i blått i dag. Legger hodet på blokka… :slight_smile:

5 Likes

må være oversolgt deluxe?

Savepig: Hovedkilen ble jo ikke umiddelbart avgitt, så litt drodling i etterkant av 1. nov. burde man kunne gjøre. I tillegg, så har det noe med tidsperioden som jeg evaluerte, samt hva man finner i chartet og kortere chart på veien nedover. Ganske dynamiske greier, aksjemarkedet.

Eneste som ligger fast er tydeligvis FTF sin vilje til å låne ut en masse aksjer.

Vi ligger i range 68-70.15 og dabber - nå som den har funnet fotfeste over 70 er det 75 som er neste motstandsnivå, men det virker fremdeles som volumet er fraværende for å løfte den opp. Brytes 75 ser det med ett veldig mye lysere ut. Skjer det denne uken?

image

2 Likes