Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Enig med deg her - er også helt greit volum imo… :slight_smile:

image

1 Like

Spesielt hvis den holder koken så vi kommer over 400k er det bra.

Jeg har en liten følelse av at FOMO ikke er så veldig langt unna her hvis dette holder seg.

1 Like

???

Ønsketenkning:
image

Utelukker ikke at du beskriver noe som kan skje, krever fart mot ASH, og påfølgende designasjonsnyheter i desember for at det du beskriver skal inntreffe. :wink:
Men roligere stigning er sunnere utvikling sies det, gir tryggere fundament teknisk.
Håper mest på volum nå, og at morgendagen fortsetter med litt blå tall.

image

Er dette en såkalt cup&handle formasjon?

2 Likes

FOMO: https://en.wikipedia.org/wiki/Fear_of_missing_out

In other news - håpte vi skulle bekrefte vår higher high i dag, men muligens vi har en dobbel-topp. For tidlig å si. Morgendagen blir litt viktig ifht. om den kommer, eller om det blir en thightening range i stedet. Nivåene for kjøp / salg er i allefall tydelige om man trader. Jeg øyner bare 50 (lysegrønn) gjennom 200 (rød), som vi antagelivis får i morgen eller fredag. TRYKK PÅ NANO! :slight_smile:

2 Likes

Det er 100 dagers gjennom 200 dagers du ser. Ikke golden cross(50/200).

2 Likes

My bad, glemte endre parameteret :slight_smile:

image

Dagens sluttkurs er nesten 2% over den forrige. Slutt over den, tror jeg er positivt i seg selv. Aner det er intradag 3 topper på en uke i samme område. Men at i dag skulle støte på det og snu var kanskje i kortene, pga motstand fra tidligere, og mange % på en dag. Holder en knapp på at det positive momentumet NANO er inne i vil fortsette og vise seg for morgendagen, og at 100 bryter 200 på fredag, usikker på hvor mye den vil ha og si, men virker som algoritmene er glad i de.
Tenker brudd til 80+ som sluttkurs ikke kan forventes før 25. november +. Men tror den uka blir potent.

Interessant. Jeg mener aksjen står foran en fundamental reprising. Det er ikke noe forventningsrally til ASH denne gangen, kanskje med unntak av bekreftelse på at mDOR har økt, men det kan være for tidlig. Kraftig rekyl i oljeprisen nå. Blir morsomt å logge seg inn 9 am i morgen, og gleder meg til ma50 krysser ma200. Tipper det er like rundt hjørnet

Ma50 krysser ma200 på hvilken kurs er dette?

Der den blå linjen krysser den røde i diagrammet til @Nocturne
Edit: Det er ikke dagsaktuell kurs

Takk!

SMA200 er fremdeles et stykke under nedtrenden fra ATH.

men nå har SMA200 brutt over nedtrenden fra siste topp rundt årsskiftet:

Golden cross tikker nærmere.

RSI er veldig høy og macd begynner å vise en utflating. Men, acc/dist og volum underbygger at det er ekte kjøping som foregår på dette nivået.

image

Tidagers snittet straks oppe på 68.

image

4 Likes

Det helt store tekniske signalet om at det er “trygt” (i den grad noenting er trygt i kombinasjonen biotech og vaklender markeder) å begynne akkumulering vil være at vi setter to streker under at vi nå har brutt med nedtrenden fra ATH.

Litt avhengig av hvordan man velger å tegne kan den settes så lavt tom 64 eller så høyt som 72, så jeg mener det er for tidlig å si det definitivt enda.

Hvis både SMA50, SMA100 og SMA200 peker oppover, SM200 er høyere enn 63 ish så begynner det å bli veldig definitivt.

På det fundamentale vil topp 50 listen kunne gi oss noen svar.

8 Likes

Jeg ser litt vekk fra oscillators nå da prisenutviklingen viser vei. Price action er king, indikatorer riddere. Det er bare å se på RSI under opptrenden 2016 – oscillators kan gi mange falske signaler i en opptrend ifht. overkjøpte nivåer, samme som oversolgte nivåer i en nedtrend. Man bør aldri benytte en indikator alene for kjøp og salg, men se på confluence som bekrefter det man ser i price action (sier på ingen måte at du gjør dette, men snakker generelt til de som leser her som ikke er så gode på TA).

Kan legge til denne undersøkelsen Investtech gjorde som konkluderte med at RSI fungerer mye bedre som en moment indikator enn en kjøp / salg indikator.

RSI anses som en god indikator for bruk til stockpicking. En mulig strategi kan være å kjøpe aksjer med høyt momentum, for eksempel når RSI går over 70, og holde de så lenge RSI indikerer høyt eller nøytralt momentum. Salg kan for eksempel gjøres når RSI faller under 50.

URL:

https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=artSignalStatRsi21Nordic2015

7 Likes

Helt enig i konklusjonen. Men jeg liker ikke å se helt bort i fra indikatorer, prøver heller å sette dem i en kontekst.

All erfaring viser at når det er ekte interesse for en aksje og den reprises av markedet kan den fremstå overkjøpt lenge.

Mye mer relevant å se etter signaler i rsi mens aksjen trader innenfor en tydelig trend eller trading range.

2 Likes

4 Likes

Hit men ikke lengre? Så ut som bruddet opp ble avvist, er det mangel på volum som er stopper oppgangen?