Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Bryter opp og gjennom MA100.

Er så leeeeeeei pump&dump.

Helt åpenlyst at det var Pareto som sto bak pump&dump i dag.

For meg helt forventet utvikling ref innlegget mitt over. Motstand 88.

1 Like

Synes ikke det. PAS er ute og sykler i dag, så langt. Det var DDB som slo an tonene, etterfulgt av DBL, MSI, INT, MLI og sist PAS (som solgte seg ut igjen i omlag nullsumsspill/med tap sett over huset så langt i dag). Det er NON som har truffet planken i dag.

Så, trenden i dag for de fleste er inn og sitte med det. NONs salg og deretter PAS salg får sses som test av bruddet opp av den lange Kile-/halslinja.

Takt for god informasjon!

Min kommentar var bare basert på at jeg synes jeg hadde sett Pareto høyt på nettokjøp, også var de plutselig rundt null på netto kjøp/salg rundt 11:50. Mulig jeg husket feil.

Nå har nesten NON nettosolgt 3x så mye som nestemann på lista.

Dagens anbefaling fra Investtech:

  • Nordic Nanovector har siden desember i fjor vist en svak utvikling. Aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt, noe som indikerer at bedriften er inne i en negativ periode og at kjøpsinteressen blant investorer er avtagende. Det ligger sterk motstand over dagens nivå ved 85 kroner, mens det ligger noe kortsiktig støtte ved 76 og 70 kroner. Brudd opp gjennom motstanden vil anses som et positivt signal, mens brudd ned gjennom støttenivåene vil utløse nye negative signaler. Innsidevurderingen er svakt positiv etter to innsidekjøp i sommer, men dette endrer ikke totalvurderingen. Risikoen er høy med en månedlig volatilitet på 34 prosent. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.
    http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/09/Anbefaler-aksje-advarer-mot-hoey-risiko

Ok salgskandidat nå, når aksjen er opp fra 66ish i juli, og forventes videre opp pga framgang og nyheter om forskningen?
Tror jeg sitter fint på mine Nanoaksjer :sweat_smile::+1:

1 Like

Krasjer?

Fortsatt opp 1,3% intradag, og nå er det 20 000 synlige aksjer på kjøpersiden ved 84.

1 Like

Ledelsen tror jeg bryr seg lite om kurspleie. De fokuserer på det de skal, å levere det beste produktet de kan til markedet. Så kan man si at en ledelse for et børsnotert selskap bør være mer på ballen ifht. aksjonærene, men det blir litt mye å legge en intradagsbevegelse på ledelsen, og å si at aksjen kræsjer når aksjen tross alt er opp for dagen? :slight_smile:

3 Likes

Enda en Aksjespesialist? :sweat_smile:

Ang. Investttech:
"Brudd opp gjennom motstanden vil anses som et positivt signal,…"
Kursen har i dag brudt opp gjennom denne 85-motstanden, konsolidert ned og etablert et KJØPSSIGNAL intraDB med halslinje 85,45 og KURSMÅL 87.

Ellers fra Investtech:
“Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Dette styrker aksjen og øker muligheten for et brudd opp. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som er et tidlig signal om mulig trendbrudd ned. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.”

(Positiv korrelasjon mellom pris og volumutvikling er et styrketegn. Det viser høy kjøpsinteresse nær toppene i kursgrafen, mens salgsinteressen er lav nær kursbunnene. Dette indikerer at både investorer som er inne i aksjen og de som vurderer å kjøpe, tror at kursen skal stige.)

Kan nevne at NANO lå inne som Watch siste dager, men altså Selg i dagens Morgenrapport, trolig som et opportunistisk case siden kursen kom opp mot motstanden (noe som det ser ut for at PAS ville prøve seg på, trolig et par-tre kunder der som samlet gir dagens sprikende PAS-uttrykk). Største nettokjøpere mener seg å ville sitte.

Når gutta i Investtech sier kjøp, er det bare å selge og vice versa

3 Likes
  • Veldig bra med brudd på 85
  • Klarte ikke 88 på første forsøk (men forventet det heller ikke)
  • Nytt forsøk i morgen, og se om vi bryter ut av (den sidelengde) trendkanalen

25

2 Likes

Ser straks mye bedre ut ja:

image

image

5 Likes

Ser ut som den er ferdig med lower highs and lower lows!

1 Like

Skal vi våge å tro at en Copanlisib-boost i morgen tar oss trygt over SMA200?

1 Like

Sluttet med en avgitt BULL HARAMI i timeschartet i dag.

2 Likes

Bør absolutt få innvirkning på kursen.

Ser HO skriver: “Første handelsdag etter at Copanlisib ble innvilget fast track gikk NANO fra 81,75 til 85,25. Intradag høy på 88,25.”

5 Likes

Jeg spiller inn en kassett her nå i 2dKILE:



Avgitt nå, KURSMÅL 88. Bør være muligheter for nyheter fra NANO/FDA etter kommende tirsdags møte.

Etter gårsdagens slutt på 85,50, så har Investtech gått fra selg til watch på NANO.

6 Likes