Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Vel-vel, da får jeg vel si at løpet er omtrent kjørt i forkant av ASH for min del som har vært ute av omtrent halvpaerten av oppgangen. Det var jo ikke helt slik jeg tenkte da jeg kvesset kniven og tenkte å ta noen kvassere kutt for å hente inn igjen litt av det tqapte nedover i høst. Det ble for lett å bli stående igjen på perrongen, selv om toget seg tilbake 3-4 ganger, mindre og mindre. Et litt dårlig børsmarked gjorde meg for usikker og også handelsmønsteret - hvor selv en spade kan være en spade selv om den ikke ligner…

Ser noen skriver at jeg solgte før oppgangen, tar alltid feil og bruker TA subjektivt for min egen posisjon. Det viktigste jeg vil si til det er at OM man skulle kunne bemerke noe bearish av enten TA, ledelse, eller aksjonærbevegelser - så tror jeg at jeg har vært ganske så i nærheten av å gjøre det på en god måte (og også rett i forkant av de nedturer som har vært). Emisjonpratet i starten er vel det som var minst hold i, bank i bordet.

Apropos det å vri TA til sin subjektive del, så kommer det selvsagt mest an på om man beskroiver formasjoner, linjer og candles riktig, selve dingsene altså - at det ikke er en ditt når det er en datt; - men også på angivelser av spek, formert, avgitt. Og der er jeg nok ryddigere en kritikereene klarer å formulere. Trekker fram nok en gang Noc, som ovenfor skriver en bull engulf på daily som en eksempel på klar feil av en ditt som faktisk ikke er en ditt.

Har solgt en siste dært i åpningsminuttene. Kjøper ikke noe nå så kort tid før ASH da det forventningsrallyet kan gi stadig blir mindre inn mot.

2 Likes

Trist å bli hekta av. Motbakkene har vært tøffe for noen og enhver…

1 Like

Ikke så veldig. Det er ikke realistisk å forvente at man skal komme inn og ut på max-differanser/-avkastning. Ekspanderer man røffli i sitt hode et beslutningstre med sannsynlighetene som det var for de utfall som nå er historie og oppdaterte sannsynligheter for framtidige utfall - og anlegger realistisk utgang/realisasjon på dette, så kan forventningen nå meget vel være at man har fått med seg 3/4 av realistisk avkastning ved utgangen av neste uke. Altså, bildet er ganske dynamisk, på alle måter. (Men bare for å ikke underslå det; det finnes det utfallet at kursen raser videre, men det er kanskje ikke det mest sannsynlige og blir litt resiprokt mitt kvessede case for kniven ikke ble så mye brukt.)

Enig at det er dynamisk. Og volatilt.
Er noen som prøver seg på en liten morgendump,
ser det ut til…

Svarer min egen post;

Forventer ikke annet enn at 90% her inne er uenige med meg nå også, men det er mange ting som gjør at jeg mistenker et dypdykk etter ash. Vi kan jo begynne med at vi har gått ca100% på en måned. Det er MYE selv for en aksje som har vært billig over tid. Det er stor fare for nyhetstørke etter ash. Vi har gaps å tette så lavt som lave 50. I går så fikk vi første store tegn på selloff.

Når det er sagt, så tror jeg fortsatt nano kan nå store høyder, men ikke ennå. Den konsolideringen som har vart fra april av, ga et target på rundt 100kr i mine øyne. Så for meg så kan det se ut som at vi er på vei inn i en større konsolidering med range 50-100kr som kanskje om et års tid kan taes ut for en oppgang til 200-400kr.

2 Likes

Har en avgitt intraHS (setter kursmål 82-83 i parantes så folk ikke skvetter for mye).

Har vi ikke vært i denne rangen i 2 år nå?

Jeg tror det stikk motsatte, markedet begynner å forstå potensialet i selskapet og er redde for å ikke bli med på reisen opp. Jeg kjøper ikke i dag på grunn av forventninger til ASH. Jeg kjøper fordi jeg tror selskapet er underpriset og det er kort tid til et godkjent produkt i markedet. Det kan bli en kortvarig dipp etter ASH, men med mindre det kommer noe negativt gjelder fortsatt - No News Is Good News :slightly_smiling_face:

Target - 250 kr før sommeren 2019.

image

What?

Jeg kommer ikke med analysen min fordi jeg er negativ til nano på sikt, men handelsmønsteret sier meg at vi ikke er moden for å ta ut 100kr på volum, akkurat som sist da vi ikke var moden nok for å ta ut 67kr på volum før testen av 45-50kr ble unnagjort.

Hvis man ikke bryr seg om porteføljen halveres de neste mnd og har en helt klar plan om å sitte inne i 3 år, så er det ikke noe problem. Jeg sier bare at handelsmønsteret har gitt flere faretegn om at vi er på vei inn i en ny lang konsolideringsrange

1 Like

volumet var 1.4m i går? XD

1 Like

A post was merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

Ja, volumet var totalt sett på 1.4m over hele dagen. Men har du lagt merke til at ca 500K av dette var en selloff iløpet av 1 time ved åpningen igår?

1 Like

Kan du gi noen flere tegn enn at aksjen er opp 100%.

Tolk gjerne også de positive signalene i TA-indikatorene.

image

Fikk bare den feelingen når jeg så kursen stupte! :joy:

@Hallakis og @Inwentor

Dere poster tommel ned på @fish1430 sin post, kan dere heller ikke komme med motsvar på hvorfor dere tror dette er uaktuellt istedenfor å bare poste tommel ned?

Eller få han til å begrunne mer, slik andre i tråden her gjør.

3 Likes
  1. At en volatil aksje med rNPV langt nord for 100kr går 50% på utmerkede resultater og innledende positive signaler fra regulatoriske myndigheter er vel særdeles lite unormalt?
  2. Er det virkelig stor nyhetstørke etter ASH? Hvilke kalkuleringer har du gjort rundt partner, btd, prime, EAMS, ny styreleder osv?
  3. At vi har gaps å tette på 50 betyr ingen verdens ting.
  4. Hvorfor gav “konsolideringen i April” ett target på 100kr?
  5. Hvordan setter du rangen 50-100kr nå, og hva skal liksom skje om ett år som gir 200-400 kr?
3 Likes

Helt enig, synes innlegget var bra, og godt begrunnede meninger.
Altså AKKURAT det som er meningen med forumet, nå må vi ikke bli for nervøse og hårsåre for alternative meninger enn raka veien oppover :wink:

5 Likes

Godt begrunnede meninger? “Den har gått mye opp, må ned”

4 Likes

Var kanskje litt i overkant ja :wink: men bedre å gjøre som du og spørre om mer utfyllende, enn å bombe med emojis :+1:
Edit: Men det er jo noe dere erfarne også sier, etter mye oppgang er det vanlig å konsolidere ned noe, tenkte det var noe sånt han mente.