Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff296d278b0>

Aksjer stiger mer enn 50% etter solide fundamentale nyheter som sier “on-track” og “full gass mot kommersialisering” - inn mot årets happening (ASH) - og du snakker om konsolidering som noe negativt?
Vi må samle troppene på 80-tallet før vi jukker videre over 100-lappen.

Jeg snakker om konsolidering som helt essensielt for å kunne time kjøpet ved en oppgang/nedgang. Da vi lå å vaket i 45-50 området så var jeg superbull(noe jeg også skrev her inn), fordi vi hadde fått inn nok positivt volume over tid til å ta ut 67 og jobbe oss oppover mot 90kr.

Ja nå står vi her, så hva nå? Hvis du kan teknisk analyse og helt objektivt mener at vi skal blæste gjennom 100kr nå, da sier jeg lykke til. Vi kan godt få et forsøk opp mot 105kr(fakeout), men ikke se bort i fra at vi bli pisket kraftig ned derfra

Påvirker meg ganske lite, alle disse kursene er for dårlig betalt for mine NANO, og jeg har tid på meg. De lange pilene peker opp, tror jeg ville hatt det svært ubehagelig med å trade å håpe på nedgang. Du har fremmet symmetri som argument til kursutvikling. Det vil være å fullstendig overse den fundamentale fremdriften som har vært.

image
Det er ikke en historisk kurs NANO har hatt som jeg vil vurdere til noe annet enn kjøpsanbefalning om det skulle være kursen i dag. Så det blir igjen, trade ut fra et selskap du finner er underpriset? Jeg kan gjøre slikt, men har det ytterst ubehagelig om det er mot investeringsplanen. Men det sagt, sikkert mange som gjør det heftig på trading om dagen, bare å gratulere med det.

Jeg er helt enig, hvis planen er å sitte til 2021, så er det gode muligheter for at du sitter i riktig aksje:-) Om jeg ser den minste svakhet i en aksje jeg sitter i, så trekker jeg meg ut(dette så jeg ved åpning i går).
Om vi så skulle få noen fantastiske nyheter på ASH, som tar oss over all time high, ja da er jeg sikkert med igjen:) Jeg tror problemet med trading ofte er at man «mangler» gode cases, men da liker jeg å tenke at jeg trenger faktisk ikke så mange av de, for å kompensere for å sitte i en lang konsolidering som ikke genererer profitt(eller i værste fall skulle gi meg tap)

For å få det klart, jeg har gått fra negativt til nøytralt syn på nano etter at vi brøt ut av den fallende trenden. Når vi tar ut 100-120kr så går jeg fra nøytralt til bull

Du snakker som om TA lever et liv frikoplet fra det fundamentale.
Slik er det altså ikke.

Denne tråden brukes til teknisk analyse, hvis man ikke liker det eller tror på det, bare å dempe tråden :slightly_smiling_face:
Lite fruktbart å diskutere om TA virker eller ikke, det kan man ta på en generell småprat tråd :+1:

Tar det til meg, OK.
Men, jeg tviler ikke på TA, men leser lite relevant TA i vedkommendes innlegg.
Mest at aksjen harvsteget mye og må ned, så soser han inn med ar Ash blir skuffelse.
Bare rot med TA og fundamentalt.
Cherrypicking for å støtte opp under egne argumenter.

Kan holde kjeft i tre mnd jeg og ta opp tråden igjen da, så ser vi om vi er nærmest 50 eller 200kr :slight_smile:

Var inne å kikket på timesdata, og la merke til volumet som poppet opp på slutten i dag. Annen artig ting er å se på volumet rett etter, hvor bare en brøkdel ble handlet, men nok til å sende kursen oppover. Og selv med påfølgende volum etter der igjen ikke var nok til å eliminere oppgangen man fikk på den ene grønne candlesticken.

Avtale. De tre mnd. starter nu og avsluttes 1. mars 2019.
Takk.

Teknisk sett er det jo i utgangspunktet en horisontal fase man skal ha etter at en nedtrend er brutt.

Nå har jo aksjen isteden fått en kraftig oppgang, men det var fra et totalt utbombet nivå.

Om den nå kommer inn for landing i en 73-84 range er det ingen krise overhodet

For å tjene de virkelig store pengene i et binært case som nano må en desverre orke å sitte inne med en dugelig longpott hele tiden, om en da ikke har troen på at en klarer å trade veldig veldig godt. Er min personlige strategi ihvertfall.

Avtale. Jeg skal ikke legge inn et eneste innlegg i nano teknisk fra og med 23.59 i kveld og frem til 01.03.2019.

… ?

Midten av det er 125, ergo sier du at enten er det ny ATH i løpet av 3 måneder eller så har du rett?

Ok, jeg tror også at vi ikke når ny ATH i løpet av 3 måneder, det betyr ikke at en analyse som spår 50kr er fornuftig.

Om du sitter langsiktig, eller jeg venter på riktig mønster, så tror jeg vi begge kommer til å tjene penger på nano på sikt, for jeg liker caset:) Vi velger bare forskjellig vei til rom, for vi begge sikter på en kurs rundt 200-400kr i 2020:)

Dette blir mitt siste innlegg her før 01.03.2019.

Jeg tror helt konkret at vi går inn i en større konsolideringsrange med intervallet 50-100kr frem til mot slutten av 2019. Sees igjen om tre mnd:)

Ok, jeg tror vi går inn i 68-88 eller 110-88. Det er mine primære hypoteser, som jeg endrer kontinuerlig.

Det er iallfall større sjanse for ATH innen 3 mnd enn 50 kr. Klarer ikke helt å se hva som skal klare å sende oss ned på 50-tallet med det første. Så fremt det ikke blir krakk. Prime + BTD i løpet av neste 3 mnd er mer eller mindre automatisk ATH. Jeg forventer ikke ATH innen 3 mnd. Men om jeg skulle satt penger på kurs 50 kr vs ATH så hadde jeg satset alt på ATH.

Holder alt under 68 som mindre sannsynlig jeg og. Men for all del absolutt alt er mulig i denne aksjen

Vi er vel strengt talt i 68-88 intervallet. Og forrige ‘higher low’ er vel helt nede i 72 området. Ser for meg brudd opp i neste intervall i løpet av neste uke, ASH bevegelser som kan sette litt fart. Men utelukker ikke en ny higher low som kan ligge i området 76-82. 76-78 først og fremst i størrelsesorden mot forrige higher low. 80-82 siden weighted mean ser ut til å kunne være av betydning. Vet ikke om jeg tolker det riktig, må kanskje zoome inn å ta med bevegelsen til 79 og 81 som higher lows?

Synes intervallene du foreslår er såpass interessant, at de burde kanskje komme som en poll til småprat om forventninger for desember til NANO. Jeg heller mot 88-110. Skal pollen være i småprat burde det være et tradingrom på nedsiden (46-68) og på oversiden (110-130?) strengt talt også.
Jeg kan ikke lage polls :sob: @Fornybar

Nordic Nanovector Småprat (NANO)

Burde vi lære Studenten å lage polls?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere