Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Avtale. Jeg skal ikke legge inn et eneste innlegg i nano teknisk fra og med 23.59 i kveld og frem til 01.03.2019.

3 Likes

… ?

Midten av det er 125, ergo sier du at enten er det ny ATH i løpet av 3 måneder eller så har du rett?

Ok, jeg tror også at vi ikke når ny ATH i løpet av 3 måneder, det betyr ikke at en analyse som spår 50kr er fornuftig.

1 Like

Om du sitter langsiktig, eller jeg venter på riktig mønster, så tror jeg vi begge kommer til å tjene penger på nano på sikt, for jeg liker caset:) Vi velger bare forskjellig vei til rom, for vi begge sikter på en kurs rundt 200-400kr i 2020:)

Dette blir mitt siste innlegg her før 01.03.2019.

Jeg tror helt konkret at vi går inn i en større konsolideringsrange med intervallet 50-100kr frem til mot slutten av 2019. Sees igjen om tre mnd:)

Ok, jeg tror vi går inn i 68-88 eller 110-88. Det er mine primære hypoteser, som jeg endrer kontinuerlig.

2 Likes

Det er iallfall større sjanse for ATH innen 3 mnd enn 50 kr. Klarer ikke helt å se hva som skal klare å sende oss ned på 50-tallet med det første. Så fremt det ikke blir krakk. Prime + BTD i løpet av neste 3 mnd er mer eller mindre automatisk ATH. Jeg forventer ikke ATH innen 3 mnd. Men om jeg skulle satt penger på kurs 50 kr vs ATH så hadde jeg satset alt på ATH.

Holder alt under 68 som mindre sannsynlig jeg og. Men for all del absolutt alt er mulig i denne aksjen

1 Like

Vi er vel strengt talt i 68-88 intervallet. Og forrige ‘higher low’ er vel helt nede i 72 området. Ser for meg brudd opp i neste intervall i løpet av neste uke, ASH bevegelser som kan sette litt fart. Men utelukker ikke en ny higher low som kan ligge i området 76-82. 76-78 først og fremst i størrelsesorden mot forrige higher low. 80-82 siden weighted mean ser ut til å kunne være av betydning. Vet ikke om jeg tolker det riktig, må kanskje zoome inn å ta med bevegelsen til 79 og 81 som higher lows?

Synes intervallene du foreslår er såpass interessant, at de burde kanskje komme som en poll til småprat om forventninger for desember til NANO. Jeg heller mot 88-110. Skal pollen være i småprat burde det være et tradingrom på nedsiden (46-68) og på oversiden (110-130?) strengt talt også.
Jeg kan ikke lage polls :sob: @Fornybar

1 Like

Burde vi lære Studenten å lage polls?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

1 Like

Ligger 61K for kjøp på 83. Litt for tydelig.

1 Like

Eller for å synliggjøre at dersom noen vil bli kvitt 40-50 000 aksjer (slik som i går) så må du ned hit, så tar vi i mot. :wink:

Man vet aldri :slight_smile:

Tror den er ekte, du kan være kritisk til de 14 5k postene på 53. :wink:

Jeg savner flere svaralternativer :thinking:

1 Like

Vi har hatt et forventningsdrevet rally de siste ukene som nå har kommet til en slags close.
Nå er det briste eller bære ifht. det fundamentale.

Teknisk har ikke Nano sett bedre ut på lenge. HH / HL mønsteret jeg maser om er inntakt, og vi finner støtte i glidende snitt. Vi har golden cross og en RSI som nærmer seg nivåer den har snudd opp de siste 2-3 ukene.

Har merket meg et lite sentiment skifte på forumet av de jeg diskuterer en del med til daglig. Fra eufori og pågangsmot til småfrykt og skepsis. Samtidig har vi interessante data i form av at volumet avtar på nedgang og store handler via darkpools. Er det noen som vet noe mer? Hva skjer bak kulissene? Vi kan bare spekulere.

Det har vært utrolig gøy å trade denne opptrenden i allefall. Ikke bare har jeg solid avkastning på tradepotten (denne er helt ute nå), men jeg har også fått ned snittet på long potten.

Planen min videre blir å sitte med alt over ASH. Det er kanskje risky, men mtp. at jeg har fundamental tro på selskapet, og har sittet med røde tall i over 1 år, så kjennes det som et nederlag å feige ut nå.

#lenkegjengen4ever

24 Likes

Sitter også med det jeg har nå over helga, men jeg er jo ikke på langt nær så all in i NANO som tidligere.

Det er i det hele tatt ingen følelse av eufori i NANO, man ser bare en reprising tilbake til det nivået den lå på før tilitskrisen ifm REK ble utløst.

image

9 Likes

På HO fant vi i vinter ut at dette er ordinære OFF-handler.

Mom tro om større penger >også< har kjøpt NANO på vei opp også for å være inne ved en antatt overgang til OBX/internasjonale smallcapind for NANO, slik at sluttauksjonen i dag ikke trenger bli såå stor - og at salgspresset på mandag kan bli noe større.

Hvordan ligger NANO an mtp. inn i OBX på mandag?

Pen liten EQ på 1 hr nå. Brudd på 86.80 / 82.75 vil signalisere videre retning :slight_smile:

image

5 Likes

Kan ta det her også, siden NANO siste tiden har vært over den negative lange trenden.
Positiv utvikling over tid tilsier en noe annen pris enn hva vi ser i dag til selskapet.

image
Algeta lå rundt 160 i kurs 3 og 2 år før de nådde markedet. Det hadde ca 11% færre aksjer, og lavere potensial sies det enn NANO.
NANO 2 år før markedet ligger altså nå på 80-tallet, et område Algeta ikke rørte i det hele tatt 3 år før.

*Edit, hadde skrevet flere aksjer, det skal selvfølgelig være færre. ~43,9m aksjer var det Algeta hadde.

4 Likes

Kan legge til denne på 4hr. Normalt skal disse bryte til oppsiden, men vi får se på mandag.

Bruddet kommer vel ofte før/rundt der vi er nå? :stuck_out_tongue: