Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff293879b18>

Tror følehorna dine er en del lengre ute enn mine. Jeg sammenlignet med Algeta og ikke de øvrige, nåværende biotek på OSE (som jeg forøvrig mener er i et 2-3 divisjoner nedenfor NANO).

Se på linjene i mitt investingchart for noen dager tilbake over, særlig parallellitetene.

Linken https://imgur.com/a/eAruN7f
viser omtrent avgitt SALGSSIGNAL 5dHS (legg merke til HSet i h.skulder) i den andre toppen i spekSALGSSIGNAL 3ukersDT.

Formasjoner før konferanse har det før kun vært i forkant Lugano med sitt større HS (ift HSet nå, men mindre enn spekDTen nå). Det har vært nedgang rett etter alle konferanser for NANO.

Vi er alle like idet vi folder hendene.

2017-18-19 HSet jeg repliserte til fish lenger opp vil ligne 2015-16HSet som gav den eeeeekstreme høst16oppgangen - replikert høst 19?

e e energy

Det skrev jeg til deg når du var uberbull - det motsatte gjelder også @Hugoil - krever skills å se to sider av samme sak :smirk:

Har jeg ikke tatt deg to ganger i de siste 2 uker i å beskrive en ditt når det hverken var det eller datt?

s s skil, nei sssssyyyyyl

Fikk en avgitt candle SALGSSIGNAL BEAR DARK CLOUD COVER på fredag i dagchartet.

Ikke som jeg har fått med meg. Det er ekstremt vanskelig å prøve å forstå skribleriene dine for å være ærlig :wink:

Du har ikke det nei.
Beklager å måtte si dette, men å angripe og forsøke å diskreditere andre, her @Nocturne , tidligere bl.a @Savepig , gjør ikke underverker for kredibiliteten din.
Har lovt å ikke hakke på deg for din 180° etter at du solgte, men alt kan ikke gå motsagt.
De to nevnte har, så lenge jeg har fulgt de, truffet bra og ofte på sine tekniske analyser, nå i snart 2 år.
Veldig bra hvis vi kan heve nivået her ved å diskutere saklig, uten personangrep :slightly_smiling_face::+1:

Lay down the pipe, bro…

Hørt ordtaket “practice what you preach”?

Snor meg på ingen måte unna @Hugoil - jeg var dønn seriøs når jeg skrev jeg har problemer med å forstå det du skriver. Etter å ha diskutert med en del andre vet jeg jeg ikke er alene om å ha #denfølelsen :slight_smile:

Dessuten etterlyste jeg konkret hva du mente for 4 dager siden her:

Hvilken trendlinje referer du til her?

og her:

Tror ikke det? Men kan du poste chartet ditt på nytt med den trendkanalen du mener er MEST sannsynlig vi er i. Om du mener den er fallende, kan du poste den? Og gjerne uten 1000vis av streker - bare med kanalen, så jeg får se hva du mener :slight_smile:

Hvorpå du snodde deg unna med å si:

Tror du selv kan se etter for begge deler.

Hvilken god diskusjon du tror du fører med å slenge ut en påstand uten å backe den opp med konkret bevis når du blir bedt om det får du ta på din egen kappe, men nå som du skrev på en måte jeg forstår noenlunde kan vi se på de to poengene dine;

1. Feil bunnlinje fra 23. oktober.

Dette er mitt chart som jeg har postet x-antall ganger i denne tråden. Jeg har ikke justert denne trendlinjen noe som helst underveis, det jeg ser på her HH/HL mønsteret vi har hatt siden trenden begynte. Denne har ikke blitt brutt frem til i dag.

Er det denne du mener er feil?

1. Bullish engulfing.

Dette innlegget finner jeg ikke igjen etter å ha søkt gjennom tråden, men post det gjerne så kan vi se hva som var ment :wink:

Synes det er nok nå.
Uforståelige TA er greit nok, men personangrep o.l er ikke det, flagget etpar av Hugoils innlegg.

Jeg legge knapt vekt på golden cross skal jeg være ærlig, av flere grunner. Ser man på et chart, så ser man helt tydlig trenden om man trekker linjene. For det andre så er den lagging, så hvor mye oppgang hadde man ikke gått glipp av om man skulle ventet helt til nå med å kjøpe?(fra 50 til rundt 90 nivå, det er vel 70-80% tapt gevinst). Og for det tredje som kanskje er det viktigste argumentet mitt, er at veldig ofte så får man flere tilbakefall etter første kryssning.

Skulle jeg først ha brukt golden cross, så ville jeg helst ha sett de gå parallelt over litt tid, så 50 og 200 ikke ligger så langt unna kursen ved viktige motstandsnivåer. Det er derfor jeg tenker vi trenger å bearbeide i min nevnte range, så både 50 og 200 kan flate ut, og begynne å nærme seg 100 nivået over tid, for da vil til slutt MA 50 og 200 psykologisk «pushe» tett på kursen opp mot og igjennom 100kr. Om det gir mening:-)

Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å copy / paste chartet du referer til siden du vet hvor innlegget er? Jeg finner det ikke? Og det er merkverdig du sier du har brukt den hele tiden, all den tid dine innlegg for det meste består av fortkortelser og sjeldent et chart som illustrerer det du mener… sukk

Image result for can't we all just get along

Det at 50/200 crossover er en lagging indikator er jo både en ulempe og en fordel. Man sikter jo åpenbart ikke på å treffe en topp eller bunn når man bruker den.

Greit å være ærlig.
Ugreit å se bort ifra Golden Cross.

Jeg har kommet med saklige innlegg i en teknisk analyse gruppe, og dette er hva du greier å svare med? :joy:

“Aksjer stiger mer enn 50% etter solide fundamentale nyheter som sier “on-track” og “full gass mot kommersialisering” - inn mot årets happening (ASH) - og du snakker om konsolidering som noe negativt?
Vi må samle troppene på 80-tallet før vi jukker videre over 100-lappen.”

“Du snakker som om TA lever et liv frikoplet fra det fundamentale.
Slik er det altså ikke.”

“Tar det til meg, OK.
Men, jeg tviler ikke på TA, men leser lite relevant TA i vedkommendes innlegg.
Mest at aksjen harvsteget mye og må ned, så soser han inn med ar Ash blir skuffelse.
Bare rot med TA og fundamentalt.
Cherrypicking for å støtte opp under egne argumenter.”

“Greit å være ærlig.
Ugreit å se bort ifra Golden Cross.”

Det eneste du gjør er å plukke ut en enkelt ting av innleggene mine og angripe de, uten å lese hva jeg skriver så du kan danne deg et bilde. Ta f.eks siste svar; “Ugreit å se bort ifra Golden Cross”. Jeg sier ikke at golden cross er negativt, jeg sier bare at skal du trade etter golden cross, så gir det null hold om du ikke venter på en utflating. Skal legge ved et bilde med daily timeframe samt streker fra A - B så selv du kanskje greier å få inn dette med teskje! :slight_smile: Legg også merke til hvor extended vi var da vi fikk bear krysset, og hvor extended vi er nå ved bull krysset. Hva skjedde rett etterpå da?

Tenk så over hva jeg egentlig har sagt i mine innlegg siste uka; Jeg er nøytral etter at vi brøt ut av den negative trenden (bull krysset skjedde i golden cross), frem til vi har konsolidert 6-12 mnd(MA har flatet ut rundt 6-12 mnd), for så å kunne ta ut 100kr (utflatingen er ferdig, og MA 50+200 ligger tett på motstands-punktet som i mine analyser ligger ved 100kr. Det siste du trenger å gjøre så er å legge sammen 2+2, som jeg tror en del folk her inne er i ferd med å gjøre.

Og vennligst gi meg/oss andre noe å jobbe med, eller spar deg for kommentarene dine i teknisk gruppa.

Jeg har ikke skrevet at golden cross er positivt - eller du mener golden cross er negativt.
Jeg påpeker at det er uklokt av deg å se bort ifra golden cross.

Det er i høyeste grad en relevant teknisk kommentar som du må forholde deg til.
Hvis du skal bedrive seriøs teknisk analyse - og velger å se nort ifra et golden cross (dine egne ord) - så begynner det å bli tøvete.
Golden Cross kan slå begge veier, men er i utgangspunktet en positiv markør.
Ro deg ned @fish1430

Dette fallet var forventet og ga gode kjøp / trademuligheter etter åpning. Jeg tok inn en del på 80 og forventer egentlig re-test av 83. Det er gode muligheter for en ny HL på daily dersom vi ikke closer lavere enn dagens low. Vi har også støtte i EMA’s på daily som vist i chartet under.

RSI holder fremdeles den stigende trenden, og vi bør snu de neste dagene her for å ikke bryte under.

Holder 78 ut dagen er det veldig bra. Jeg ville i utgangspunktet forventet at brudd ned førte til bounce på lavere nivå i løpet av uka, men det kan også gå opp med en gang. Jeg avventer utenfor for å følge litt med på retning.

En avslutning inne i formasjonen vil være veldig positivt, men jeg tviler. Uansett er det fullt candle utenfor som er bekreftelse på brudd, og ikke intradag (ergo, bekreftelse på brudd kommer i så fall i morgen hvis den holder seg under).

Du har også denne som interessant de neste dagene hvis kursen ikke går oppover igjen: