Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg legge knapt vekt på golden cross skal jeg være ærlig, av flere grunner. Ser man på et chart, så ser man helt tydlig trenden om man trekker linjene. For det andre så er den lagging, så hvor mye oppgang hadde man ikke gått glipp av om man skulle ventet helt til nå med å kjøpe?(fra 50 til rundt 90 nivå, det er vel 70-80% tapt gevinst). Og for det tredje som kanskje er det viktigste argumentet mitt, er at veldig ofte så får man flere tilbakefall etter første kryssning.

Skulle jeg først ha brukt golden cross, så ville jeg helst ha sett de gå parallelt over litt tid, så 50 og 200 ikke ligger så langt unna kursen ved viktige motstandsnivåer. Det er derfor jeg tenker vi trenger å bearbeide i min nevnte range, så både 50 og 200 kan flate ut, og begynne å nærme seg 100 nivået over tid, for da vil til slutt MA 50 og 200 psykologisk «pushe» tett på kursen opp mot og igjennom 100kr. Om det gir mening:-)

1 Like

Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å copy / paste chartet du referer til siden du vet hvor innlegget er? Jeg finner det ikke? Og det er merkverdig du sier du har brukt den hele tiden, all den tid dine innlegg for det meste består av fortkortelser og sjeldent et chart som illustrerer det du mener… sukk

5 Likes

Image result for can't we all just get along

1 Like

Det at 50/200 crossover er en lagging indikator er jo både en ulempe og en fordel. Man sikter jo åpenbart ikke på å treffe en topp eller bunn når man bruker den.

Greit å være ærlig.
Ugreit å se bort ifra Golden Cross.

Jeg har kommet med saklige innlegg i en teknisk analyse gruppe, og dette er hva du greier å svare med? :joy:

“Aksjer stiger mer enn 50% etter solide fundamentale nyheter som sier “on-track” og “full gass mot kommersialisering” - inn mot årets happening (ASH) - og du snakker om konsolidering som noe negativt?
Vi må samle troppene på 80-tallet før vi jukker videre over 100-lappen.”

“Du snakker som om TA lever et liv frikoplet fra det fundamentale.
Slik er det altså ikke.”

“Tar det til meg, OK.
Men, jeg tviler ikke på TA, men leser lite relevant TA i vedkommendes innlegg.
Mest at aksjen harvsteget mye og må ned, så soser han inn med ar Ash blir skuffelse.
Bare rot med TA og fundamentalt.
Cherrypicking for å støtte opp under egne argumenter.”

“Greit å være ærlig.
Ugreit å se bort ifra Golden Cross.”

Det eneste du gjør er å plukke ut en enkelt ting av innleggene mine og angripe de, uten å lese hva jeg skriver så du kan danne deg et bilde. Ta f.eks siste svar; “Ugreit å se bort ifra Golden Cross”. Jeg sier ikke at golden cross er negativt, jeg sier bare at skal du trade etter golden cross, så gir det null hold om du ikke venter på en utflating. Skal legge ved et bilde med daily timeframe samt streker fra A - B så selv du kanskje greier å få inn dette med teskje! :slight_smile: Legg også merke til hvor extended vi var da vi fikk bear krysset, og hvor extended vi er nå ved bull krysset. Hva skjedde rett etterpå da?

Tenk så over hva jeg egentlig har sagt i mine innlegg siste uka; Jeg er nøytral etter at vi brøt ut av den negative trenden (bull krysset skjedde i golden cross), frem til vi har konsolidert 6-12 mnd(MA har flatet ut rundt 6-12 mnd), for så å kunne ta ut 100kr (utflatingen er ferdig, og MA 50+200 ligger tett på motstands-punktet som i mine analyser ligger ved 100kr. Det siste du trenger å gjøre så er å legge sammen 2+2, som jeg tror en del folk her inne er i ferd med å gjøre.

Og vennligst gi meg/oss andre noe å jobbe med, eller spar deg for kommentarene dine i teknisk gruppa.

7 Likes

Jeg har ikke skrevet at golden cross er positivt - eller du mener golden cross er negativt.
Jeg påpeker at det er uklokt av deg å se bort ifra golden cross.

Det er i høyeste grad en relevant teknisk kommentar som du må forholde deg til.
Hvis du skal bedrive seriøs teknisk analyse - og velger å se nort ifra et golden cross (dine egne ord) - så begynner det å bli tøvete.
Golden Cross kan slå begge veier, men er i utgangspunktet en positiv markør.
Ro deg ned @fish1430

Dette fallet var forventet og ga gode kjøp / trademuligheter etter åpning. Jeg tok inn en del på 80 og forventer egentlig re-test av 83. Det er gode muligheter for en ny HL på daily dersom vi ikke closer lavere enn dagens low. Vi har også støtte i EMA’s på daily som vist i chartet under.

RSI holder fremdeles den stigende trenden, og vi bør snu de neste dagene her for å ikke bryte under.

Holder 78 ut dagen er det veldig bra. Jeg ville i utgangspunktet forventet at brudd ned førte til bounce på lavere nivå i løpet av uka, men det kan også gå opp med en gang. Jeg avventer utenfor for å følge litt med på retning.

En avslutning inne i formasjonen vil være veldig positivt, men jeg tviler. Uansett er det fullt candle utenfor som er bekreftelse på brudd, og ikke intradag (ergo, bekreftelse på brudd kommer i så fall i morgen hvis den holder seg under).

Du har også denne som interessant de neste dagene hvis kursen ikke går oppover igjen:

3 Likes

Du har virkelig ikke skjønt noen ting…
Golden cross er ikke viktig(!!!), så lenge du tegner linjene riktig. Fordi da får du det samme resultatet som golden cross ville avgitt, bare at du ser det FØR Golden cross faktisk skjer(nettopp fordi den er lagging).

Svelg stoltheten og tjen penger. Vi fikk forøvrig andre piskeslag idag. Lykke til de neste 3 mnd dere som er long.

1 Like

Hysj nå!

8 Likes

Funny å se igjen trading rangen jeg hadde plottet inn i tradingview. Måtte justere en aldri så liten smule.

2 Likes

Interessant om dette blir ny range, jeg tenkte i morges 75-90, men 70 til 90 er også mulig. Brudd under 70 vil fordre ny test av den røde trendlinjen din og 68-nivået som var brudd på heftig motstand?

1 Like

Hadde jo ønsket meg at ikke den trendlinjen blir brutt seff.

Hva sier RISen nå da gutter?

I dagschartet er vi på 52

image
RSI har fått kjølt seg, men ligger i en stigende trend enda.
Ser ut til å være i higher high higher low enda. Brudd på 20 dagers glidende snitt.
Fall på høyt volum. Vet ikke, får dere noe fornuftig ut av teknisk?

Må nesten ha et par dager til for å gjøre opp en mening.

Men det er jo ikke bra å falle under 78-80 støtten på høyt volum selvsagt.

Bekreftet støtte på 72-74 ville være bull, men jeg heller mot å være enig med de som sier at den fort faller flere dager på rad.

2 Likes

Nesten 110 mill i omsetning. Så den falt på høyt volum, ja.
Svir litt i skallen , merker jeg.

Samtidig: hver bidige av de aksjene ble omsatt over 73. Fulgte litt med på ordreboka og den var aldri noensinne truet av kollaps som jeg kunne se.

So theres that

2 Likes