Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nå kan jeg si RSI har brutt den stigende trendlinjen - og vi har også brutt gjennom 50 dagers på Daily. Men, vi er nær 200 dagers og har også en del gaps å tette oppover nå. Jeg ligger med kjøp her.

1 Like

Takker for update

1 Like
  1. 8tegn

OBS! Ryker 200 dagers og 58 er det vel lite å hente før ned på 53-tallet… :stuck_out_tongue:

Personlig tror jeg 50 dagers holder. Bounce fra 100 isted?

Sitter ikke «live», får bare sjekket via mobilen.

Prøvde meg med en pos her :sweat_smile:

Nedtrendwatch:

Situasjonen er fremdeles salvageable:

837 219 aksjer omsatt hittil i dag er mye selvsagt, men sett i forhold til uberomsetningen under kapitulasjonen i våres er det ikke ekstremt i det hele tatt.

I dag er dagen for å spise humble pie og legge oss flate for @fish1430 som har truffet veldig bra hittil.

Sjekket hva jeg linet opp som bearscenario tidligere, det er da fall gjennom SMA50 under kr 60 som vil være noe jeg mener utløser det scenarioet:

6 Likes

Desverre traff han bra :expressionless: han traff ikke så bra på «snakkes om 3 måneder» da :crazy_face: men takk og lov for det :slight_smile: er kjekt med dyktige folk :slight_smile: hvertfall de som er seriøse i tillegg :slight_smile:

3 Likes

Enig der, synes det bare var tull at en skulle gi han 3 mnd uten å kommentere i en slags avtale, har man noe å si, spørsmål eller meninger, bear eller bull, så må man komme med de.
Teknisk og fundamentalt :slight_smile:

1 Like

Noen sitter kanskje slik til at di kan kjøre kursen slik det passer for sin analyse . Vi vet ikke hvem folk er på dette fora

Sant det.
Jeg personlig velger å ikke stole på hva noen sier, før det viser seg gjentakende over tid at de er ærlige, redelige og alt det.
Det finnes en god del av de her på forumet heldigvis, men folk bør generelt stole på seg selv, og ta egne avgjørelser som de står for :slight_smile:

Takk @Bullishproof , interessant perspektiv. Zoomet selv ut og fikk samme resultat :slight_smile:

Kjøper her. Setter en ny weekly higher low om det holder seg… :crossed_fingers:

2 Likes

Hva sier RSI og andre indikatorer? Begynner det ikke å bli oversolgt etterhvert?

Flere indikatorer på oversolgt
RSI(14)|23.128|Oversold
STOCH(9,6)|15.763|Oversold
STOCHRSI(14)|47.428|Neutral
ADX(14)|73.152|Oversold
Williams %R|-87.726|Oversold

Nah, det kommer jo an på hvilken timeframe du ser på @Ida . Hourly er oversolgt, ja, men hvis du zoomer ut har daily og weekly endel å gå på. Jeg tror vi er i en større korreksjon nå. Dette fordi jeg zoomet ut på weekly og ser nå at vi ikke klarte ikke holde oss over nedtrenden vi brøt ut av tidligere. Det positive er, om man ser fra capitulation bottom (37) til siste low (45) så har vi higher lows og fått vår første higher high (87).

Problemet er at dette er et weekly chart, og en HL på weekly er alt over 45. Så vi kan fint gå til 50 før det snur, eller vi kan snu i morgen (jeg tror ikke det). Jeg håper jo ikke vi skal ned til 50 med alle bagsa jeg holder, men jeg kan ikke utelukke det.

Med et så bratt fall får vi nok en konsolidering på et eller annet nivå. Det beste vi kan håpe på nå tror jeg er en EQ (LH / HL) på daily. I motsatt fall capitulation lik den vi så i april. Men vi må altså først få bekreftet hva low er. Hvis noen vet det så si gjerne fra :smile:

2 Likes

Ett litt interessant bilde syns eg.

Med tanke på volum så ser det ikke ut til at det store volumet som ble akkumulert i forkant av oppgangen har blitt distribuert under nedgangen. Så kan se ut til de store ikke er ferdig med akkumuleringen. Slike hendelser vi har nå med nedgang i USA osv, er ypperlige settinger å riste ut “svake” hender.

2 Likes

Kan du strekke grafen slik at bare perioden f.o.m. 23 Oktober er synlig i chartet og så se på hvordan volumbarene ser ut da?
Og gjerne strekke det oppover hvis det medfører en mer detaljert fordeling av hvilke nivåer aksjer er handlet.

Gjerne poste det også :slight_smile:

Det weekly chartet er jo ridiculous mtp. hvor mye den har falt / størrelsen på candle. Men synes volumet var tålig greit i dag. Håper @vegar_beider og @anon21766851 traff med bunnfiske i dag. Jeg tok ikke sjangsen selv om jeg også ser muligheten for det på lavere timeframes. Beklageligvis fikk jeg noen kutt ved å prøve å fange kniven så tok en selvpålagt pause til jeg er sikker på den har snudd.

Mtp. at USA closet i pluss etter et ganske stort fall så er det kanskje duket for rekyl i morgen? :slight_smile:

Litt chartpr0n med confluence av fallende og stigende trendlinjer på weekly :yum:

2 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?