Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg mener du trenger flere dager for å kunne si at du er sikker på testen.

Men sjekk min lille kjepphest acc/dist i dag! Leading indicator?

1 Like

Jo, men da går du potensielt også glipp av noen % (men gir bedre risk management å vente ja).

RSI viser det samme som acc/dist - den peker svakt opp :slight_smile:

3 Likes

Helt enig, ålreit å få inn litt saklige argumenter og diskusjoner :slight_smile:

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har lest meg spesifikt opp på akkurat hva som er kriteriene for å formen en VCP, jeg bruker mer selve formasjonen uavhengig av hvor stort pulbacket er. Det blir kanskje mer riktig av meg å kalle det en HL i denne formasjonen, som du ville sagt. Ser vi har laveste gap rundt 50kr er det vel, så jeg føler meg ganske trygg på at vi skal ned ditt før eller senere før vi evt bryter opp. Som sagt, dette blir veldig spekulativt, men utfra hvordan ting har formet seg siste ukene, så tenker jeg noe i disse baner før vi får noe mer konkret å forholde oss til.

Fin candle på testen av trendlinja btw, kan fort få en fin liten rekyl her.

Ja, candle’n ser bra ut foreløpig. Daily vitner det om en bullish reversal om vi ikke closer under.

Kan legge til r/r ifht. forrige low (-21%) eller opp for å teste toppen igjen (+60%).

image

1 Like

halvdagschartet mitt på tradingview tenderer til å være mest rotete. Men candlesticken i dag sammen med positiv xbi og ibb antyder en liten reaksjon oppover igjen i morgen.

Vi er under den lange nedtrenden fra ATH, men over den knappe et år lange nedtrenden fra nyttårstider i år.

SOLIDE gaps på midten her.

1 Like

Synes du ikke det er litt rart at 68 nivået som var sterk motstand har sykt mye mindre volum i VPVR enn 80 nivået som vi for rett gjennom både opp og ned - og som følgelig burde vært mye sterkere motstand / støtte?

Jo litt. Antyder at vi ikke burde legge så mye vekt på det? :stuck_out_tongue:

Edit: eller, jeg klagde jo som en nitrist nitrister over at volum var alt for lavt i de tidene. Så da var antagelig momentumet så svakt at det ble rekyl nedover begge de gangene.

Mens nå når aksjen føk forbi 68 både på vei opp og ned så var volumet så høyt at den skarve motstanden og støtten som var der overhodet ikke var nok?

Ja, kan være en feil i visningen hos TV også. Skal sjekke opp over flere timeframes :wink:

Edit: plausibel teori, men de dataene med volumene som har vært opp nå lagt på volumene historisk burde gjort den større. Nå ser den egentlig ubetydelig ut på 68, uten at jeg tror den er det :thinking:

A post was merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

Ganske grei r/r å kjøpe på 200 dagers i går. Nå gjenstår det å se om vi klarer å komme oss over 50 dagers. Med tanke på uroen i verdensøkonomien ødelegger det nok litt for alle aksjer og sektorer, Nano er faktisk en av de få aksjene jeg har sett på som handles mellom GC akkurat nå.

GC er en lægging indikator, så muligens vi ikke får se effekten før mot slutten av uken eller neste uke, så sant vi ikke bryter under 200 dagers.

1 Like

Kan vel ta enda lenger tid også, typ januar?

Kan absolutt dra ut i tid ja, vi går inn i noen uker nå med lavt volum / ferie så regner med det ikke skjer veldig store bevegelser med mindre det kommer noe uventet news. Jeg er happy så lenge GC holder seg slik det gjør nå.

Copy / paster denne fra insidetråden til glede for de som ikke er insidere :slight_smile:

Satt å kikket på Funcom og la merke til noe veldig interessant. Se på området Des 2017 til bunnen i feb. 2018 (dobbelklikk på bildet for større bilde). I perioden ble det dannet et golden cross men kursen falt likevel 30% før den begynte på klatringen fra ca. 12 kr opp til ca. 25 kr.

Dette er ikke unormalt fordi GC i seg selv vil ikke gi noe rally, det er en ekstremt treg indikator, men det signaliserer at aksjen går fra å være i en beartrend til en bulltrend. Så lenge aksjen handles over 50 og 200 dagers snitt så er den i teorien i en opptrend. Legg merke til hvor kursen i Funcom tok i mot på det 30% fallet (rødt snitt – 200 dgs).

Se på Nano – toppen som var nettopp. Og fallet – på tross av GC. Legg også merke til %-vis hvor mye Nano har falt vs. Funcom. Ganske likt, ikke sant?

Her er et eksempel til, med Bitcoin:

Sier ikke at dette betyr at Nano skal begynne på en klatring slik den Funcom hadde i år, tidsperiodene for fallet er vidt forskjellige (par dager i Nano vs. to måneder i Fun), men syntes det var interessant at assets kan korrigere såpass mye ned på tross av at de nettopp har dannet golden cross, og hva som pleier å skje i tiden etterpå.

Må se på litt flere eksempler før man kan kalle det en svale dog :slight_smile:

4 Likes

Kom igjen Nano - you can do it! :smile:

3 Likes

Potensiell OHS på gang?

image

3 Likes

Gir mening etterfulgt av gaptetting også dette.

1 Like

Kan noen gi meg en fornuftig og god forklaring på hvorfor den faller over 6% ??

Gransker du handelsmønsteret nøye, så ser du tydelig samarbeidende roboter som bytter kursen jevnt og trutt nedover. Aksjene roteres rundt gud vet hvor mange ganger.

Frustrerende som fy…:face_with_raised_eyebrow:

Men svar godt nok for meg…Takk…

Hvem tror du bedriver dette?
Siste handler
Klokka Pris Volum Kjøper Selger
15:14:30 58.95 20
15:14:29 58.95 20
15:14:27 58.90 20
15:14:27 58.90 20
15:14:21 58.85 20
15:14:20 58.75 182
15:14:20 58.80 20
15:14:12 58.65 8
15:14:12 58.65 12
15:14:12 58.65 20
15:14:12 58.65 20

Det er vel “ROBÅT” 1-2 og 3 tenker jeg … :crazy_face: