Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Er ikke noe peker seg spesielt ut før 45 egentlig.

Håper 45 holder seg bedre enn den kreppapirforsterkede balsatrestøtten på 68 og 56.

1 Like

NANOs fjerde naturlov: det finnes ikke støtte, kun motstand.

15 Likes

Urgh, ja. Og mye epleskrell…
Glaserte epler til jul, takk!:apple:

Hvis TV chartet er rett, så kommer vi ikke dit. Just wait :sunglasses:

Fortell gjerne mer

Kan påpeke at jeg ikke er stresset i det hele tatt. Men prøver som sikkert mange andre å kjøpe når det går ned for å få flere aksjer til lavest pris😁 jeg er temmelig sikker på at alt jeg foretar meg av kjøp i dag og rundt disse kursene viser seg å være en genistrek - så frem betalutin står seg👌

Hvis man liker risiko…

Enten holder trendkanalen seg, og kjøp nå er en fantastisk anledning, eller så … er det dumt å være nano aksjonær :slight_smile:

7 Likes

Totaliteten i det jeg ser er en aksje som er og har vært under sterkt salgspress fordi den nok en gang gikk veldig hardt og så smalt i en kraftig motstand, samtidig som markedet korrigerte hardt, men det finnes helt ekte interesse for å kjøpe den nede på disse nivåene:

5 Likes

Trenden er snudd på hourly. Jeg vil gjerne ha den høyere før jeg går inn med mer penger.

Kursen er nå nede på et nivå hvor det sannsynligvis foregår en del akkumulering fra større aktører. Tenker at nivået 52-56/58 er et veldig fint område å trade på i påvente av nyheter.

1 Like

Oppfatter oppsiden betydelig større enn nedsiden, og finner det dermed svært lite anbefalt å trade i disse områdene. Bollinger sitt 95% sannsynelige utfallsrom foreslår 46,1 som nedre og 92,7 som øvre.

1 Like

95% sannsynlighet for at kursen holder seg innenfor området 46.1 til 92.7 er jeg helt enig i. :grin:

4 Likes

Det sannsynlighetsestimatet forutsetter vel at man befinner seg midt i båndet. Tror sjansen for å bryte under er over 5% når man allerede er ute og lusker over ett standardavvik under midten.

Breakouts

Approximately 90% of price action occurs between the two bands. Any breakout above or below the bands is a major event. The breakout is not a trading signal. The mistake most people make is believing that that price hitting or exceeding one of the bands is a signal to buy or sell. Breakouts provide no clue as to the direction and extent of future price movement.

Fra investopedia om bollinger bonds.
Fremholder at det er betydelig høyere oppside enn nedside i caset, og trading således frarådes.

Det kan jeg være enig i. Men synes som sagt at risken for å gå ut av båndet på nedsiden er høyere enn man kunne få inntrykk av fra det du skrev litt lenger opp om 95%. Hvis man bare går ut ifra kortsiktig historikk på prisendring.

Det er et teknisk argument, nå er det 95% den ikke går over, og 95% den ikke går under, hver for seg, og 90% at den holder seg på innsiden.
Om du synes det er større sjanse for at den skal bryte under fordi den er nærmere, så greit nok det. Bollingers øvre og nedre grenser brytes titt og ofte de. Jeg tror det er god sjanse for at den brytes på oversiden i nær fremtid jeg, basert på selskapets fundamentale styrke som tilsier at øvre bollinger er langt under en fair price for selskapet. Men det er ikke spesielt teknisk i seg selv, så jeg tok med bollinger for å vise at historisk kurs antyder det samme.
RSI er nær oversolgt, men lurer på at du enda kan tegne en stigende undertone i den som treffer 10. september og 2. oktober.

Ville nå advare mot trading på lavt nivå, det er ikke en nøkkel for folk flest for å tjene penger. Spesielt ikke om det er et selskap de ønsker å sitte i.

2 Likes

RSI nærmer seg oversolgt, men det er liten kjøpsvilje hvis vi ser volumet an. Samme gjelder vel salg forøvrig. Er enig i at nedsiden er mindre enn oppsiden pr.d.d - men det betyr ikke at vi ikke kan gå lenger ned. Har egentlig target over 45, for en ny HL på weekly. Veldig kjedelig timeframe å se på, men vi må zoome såpass ut for å finne noe bullish med chartet desverre.

RSI:

3 Likes

Vi har litt forskjellig RSI ser jeg:

Merkelig. Har du daily? Skal sjekke med Investing.