Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hva legger du i kassett i den setningen egentlig?

En kassett er en volumbetegnelse jeg bruker for et antall aksjer handlet og som ikke er så stort at det presser prisen særlig, men likevel mange nok aksjer til at det monner for meg.

Fredagens sluttauksjon er den største på lenge, flere uker. Over en måned?. GSI kjøpte ca 17K i sluttauksjonen og endte som nest største nettokjøper med 23K.

KJØPSSIGNAL KILEen beskrevet over ble avgitt.

En puff over 88 denne uken hadde vært strålende, men sier meg også fornøyd om vi kan holde 84-85 etter fredag.

Tror du har rett i det du sier om fredagens auksjon.

Det lå vel på rundt 86,50 en periode, med volum på 35 000 aksjer.

Golden cross 50 over 200 før advent?

image

2 Likes

Bare litt lettere frifekting dette på lavt volum for å “liksom” ha vært nede på de lange RSI-linjene i de lengre periodechartene, slik at “samvittigheten” er god nok til videre oppgang.

Du vet bananen - litt sånn deja vu.

1 Like

Nå kommer for reals testen på om vi har brutt med lower highs, lower lows, mønsteret.

Kjemper vi oss tilbake over SMA100 er det kjempebull i mitt syn.

Skulle vi falle tilbake enda en gang, så ser det jo bekmørkt ut. Men jeg tror en eller annen uventet ting må inntreffe for at det skal skje.

image

image

1 Like

Enig i det.

Jeg tror det vil bli noe kjøpspress fremover, rett og slett fordi mange vil være på innsiden fra oktober og utover.

Oktober - desember blir utvilsomt spennende, og det vet flere aktører i markedet.

2 Likes

Men hva skjer etter oppstart Paradigme? Blir det ørkenvandring til sommeren 2018 og readout eller kan vi få relativt stabilt sideleie / oppgang?

Så lenge ikke Jostein den jubelidioten driver og selger så blir det bare bra

2 Likes

Satser på stabilt samleie med kurser som går litt opp og ned :smiley:

Kan kanskje komme litt spennende nytt om blodkreft typene myeloma og leukemi? Men fare for stillhet H1

Sakset fra Q2 & H1 presentasjonen 2017.

2 Likes

Ikke godt å si, noe kan komme, eller det kan bli rolig.

50% sjans for at det vil skje noe, med andre ord? :wink:

Ikke nødvendigvis :wink: Kan være 80%, det vet Nano best :smiley:

1 Like

Her er vi nå:

Litt mange linjer, men viktigst å få med er at vi er i bunn av hvit fallende trendkanal,
som ligger i rosa stigende trendkanal som er
riemlig parallell med den lengre tykke oransje stigende trendkanalen som framkommer i kvarter-chartet (det står 2t15min, men det er kvarter).

Svært lav RSI i et såpass langt periodechart som time, indikerer oversolgt nå. Mao. bør støtten i de tre nevnte trendkanalene holde.

Den øverste tykke, gule linjen er topplinjen tilbake til Lugano-dagen 14. juni - som vi har brudt opp gjennom i forrige uke - og tester dette nå.

Bunnen 80,80 i dag testet 20dagers snittet i dag-chartet - hvor vi på nytt er nede og tester gulvet i den laange 2-års stigende trendkanalen. 50dagers snittet er på 80,2.
Jeg vil tro at vi ender med en formert bull doji i dagchartet i dag - for avgvielse i morgen.

Ligger an til en fin intraDB i en ditto kile.

Har litt 3. november i fjor følelse i dag:)

Hei Aksjen ser ikke bra ut. Den sliter nok veldig, er enig med boykie om at en må betale en stor premium når en vil kjøpe den på disse nivåene. Fair pris ligger sannsynligvis et sted i range mellom 55 og 60. Ledelsen trenger å komme mye mer på banen om de vil at selskapet skal lykkes, hva holder italieneren Costa egentlig på med??? Og Rojkjaer nekter å dele informasjon med eierne som det virker!!!, hun er ny i selskapet og burde holdt seg til linjen selskapet har kjørt før hun kom. Hun burde fjernes etter min mening og erstattes av en person med bedre IR evne!

Har aksjen sett bra ut i år? Nei. Vil aksjen se bra ut de neste 3 månedene? Ja. Jeg er villig til å vedde penger på at kursen 19.09.17 er høyere enn i dag. Tør du vedde i mot?

Hvem bryr seg om kursen dupper ned til 75 igjen, eller går til 85, all den tid de skal starte med Paradigme ila. de neste 3 månedene?

1 Like

Sluttet med en avgitt BULL HARAMI CROSS i timeschart.
Veldig god volumbalanse nå i NANO. Omsetningen tørker inn på fallende kurs, på solid støtte.

1 Like

Den følelsen er god!