Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det er i allefall veldig fin kjøpsanledning nå! :smile:

1 Like

Eneste teoretiske holdepunktene for at 77 kan holde er vel at SMA300 og RSI gir noe støtte, men jeg 75-76 bounce ser ut som mer realistisk håp.

Om ikke en god gammeldags fredagsmelding kommer i morgen da, da er det 87 tvert.

image

2 Likes

Hei, er helt fersk og venter på litt lektyre i posten as we speak så jeg lærer meg mer om analyse osv. Synes nano virker spennende, vil dere si at det er ett ok tidspunkt å gå inn i denne nå?

Feil spørsmål å stille buddy! :wink:

3 Likes

Du bør si noe om strategien din, er du langsiktig, skal du trade, har du satt deg inn i caset, hvorfor vil du kjøpe etc.

Å begynne med en høyrisk aksje som nano når du er ny og fersk… anbefales ikke.

1 Like

Om du er ny i gamet betyr ingenting om du vil velge høy risk eller ikke etter min mening. Mitt beste tips til deg er å ikke stresse. Les deg litt opp og finn aksjer som interesserer deg og begynn å invester forsiktig litt etter litt. Jeg mener dagens kurs er en god start om du vil inn i Nano. Som du sikkert vet er det risiko. Men risk reward er på din side her vil jeg si.

1 Like

Må si meg enig med @robertih her. R/R er veldig god i Nano på disse nivåene og nedsiden kan du kalkulere mot forrige bunn (66ish). Oppsiden på kort sikt (3 mnd) er opp mot ATH and beyond. Men jeg er tungt inne i aksjen og biased så gjør deg opp din egen mening ifht. hvor mye du er komfortabel med å tape ifht. hvor mye du ønsker å tjene. Husk no risk, no reward :wink:

1 Like

Kan jeg være negative nancy og si at når du hverken har innsikt i det tekniske eller fundamentale rundt nano så blir det bare lotteri? Bra odds i forhold til Lotto men.

Takk for meget bra svar folkens! Som sagt, jeg er ny og bare det å forstå at det er lotto (noe jeg skjønner litt mer etter å ha lest hele tråden) er bra feedback :slight_smile: Nå i begynnelsen blir det å lese “Aksjer og aksjehandel” som ligger på posten og venter etter jobb, og begynne å forstå hvordan dette fungerer. Har lagt inn noen småbeløp i NEL og PHO (på en ASK) bare for å kunne følge utviklingen basert på alt man leser i aviser og diverse forum av analyser osv. Learning by doing i mitt tilfelle, og forhåpentligvis enda klokere etter litt selvstudium og bøker… Primær sparing har jeg lagt i noen fond, men tenkte å sette av litt til å trade smått med aksjer og se om jeg kan klare å få en kurant avkastning på “egenhånd”. Mye som en type hobby og også for å lære mer om finansmarkedet generelt.

Legger NANO inn i E24 Aksjeligaen og følger utviklingen på den basert på alt som dukker opp så blir det å gå i research mode for å finne noe gøy å legge i porteføljen.

Takk igjen, skal prøve å holde meg relativt aktiv her, så dere får holde ut hvis det blir noen “dumme” spørsmål :slight_smile:

1 Like

There are no stupid questions, only stupid answers… :smile:

Edit: mange vil ha andre til å tro at Nano er lotto. Nano er lotto når de skal lese resultatene av fase II. Hvis de er under det som er forventet kan det bli en skrell. Egentlig kan jeg ikke se for meg Nano skal langt ned i kjelleren når de starter opp med fase II i år, muligens får BTD fra FDA i år, og skal starte opp noen andre studier også - i år.

Triggerlisten er lang (du finner den lenger opp i tråden) og sannsynligheten for at aksjen er høyere enn dagens kurs om man har horisont til julaften tror jeg er stor. Men som sagt, dette er mitt syn på saken og derfor jeg har 94% av portoføljen i Nano. Hvis jeg tar feil vil det med andre ord svi skikkelig… :crazy_face:

Fryktelig lavt volum.

Min “tekniske” analyse er at det er få selgere på disse nivåene. Kjøperene venter på på 75-76, men hvis de innser at det ikke går kommer de på banen snart og vi snur på 78.

Når det først snur vil det bli litt momentum. Jeg tror mange er klar over at vi går inn i en spennende høst.

1 Like

Lite omsetning i går viste seg ved at bunnene i kursen i går , som var på samme nivå, mens RSI-bunnene steg. Det er bullish divergens og kjøpssignal.

Ser ut som OSEBX går inn for en liten OHS i bunn nå.

1 Like

Ja, volumet er lavt, noe som tyder på bunning som du sier. Interessant å se trenden fremdeles er inntakt. Den kan faktisk touche ned mot 75 uten at vi skal ned mot bunnen fra i sommer.

image

1 Like

Den justerte linja di var ikke så dum. I tillegg har du en tverrsover fra samme utgangspunkt og rett under bodyene 20-21 aug og over toppene i juli. Tegner du inn den?

Begge linjer er med å definere punktet nå.

Det er MSI som ligger inne med kjøp 1844 på 78,10.
OSEBX stiger på OHSen.

1 Like

NANO: KJØPSSIGNAL intraDBbekreftet + timesBULLHARAMI avg nå

Ellers interessant: Handelen er lav og XTXs aktivitet ligeså. Men de ligger konsekvent på kjøp etter åpningen i dag.

Ser det er mye skribling på TA til NANO på disse nivåene. Er dere så vill i nickersen at dere trader på disse nivåene? Teknisk antyder en bunn, så jeg ser kjøpsmulighet eller sitt musestille som valg. Ikke misforstå, er interessant og spennende hva dere skriver, men er pussig til meg at dere fokuserer så hardt på det for NANO nå :thinking:

Sant. Det er også sant at det både er interessant å pitche, lære av denne mer spesielle eventen og at noen er tungt investert:)

Bruker de nivåene her til å få ned kostprisen min hvertfall :slight_smile: