Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Trader ikke - men interessant å vite når man skal akkumulere. F.eks tok jeg noe på 78.50 i går og har lagt resten nede på 76, men ikke sikkert vi kommer dit. Så er det alltid interessant å lære av andre og se hvordan andre tolker chartene :slight_smile:

Hugoil f.eks ser på (ultra)korte bilder som jeg skjønner lite av, jeg liker å se på litt lengre bilder, og trendkanaler / formasjoner. I min erfaring er det litt mer safe enn intradagssignaler som kan være høyst usikre - men hver sin smak :slight_smile: Intradagssignaler egner seg nok mer for de som trader.

Kommentar til det du tar opp @Nocturne:

Jeg tror fortsatt at TA til dels er en slags selvoppfyllende profeti.

I aksjer som styres av småsparere vil derfor den “enkle” formen for TA fungere best. Enkle linjer, macd, rsi osv.
Slike ting som en nybegynner kan se selv.

For aksjer der mer rutinerte aktører handler, vil “avansert” TA, (slik @Hugoil praktiserer) spille en større rolle, fordi det er flere som handler i de aksjene som “ser” det samme.

NANO er en aksje i midtsiktet (husk at den er inne på OBX).

1 Like

Tildels enig, spar. Husk at TA er en veldig kvantifisert beskrivelse av historien - og dermed kanskje den lettest objektive beskrivelsen (skjønt en bruker kan vri sin TA litt hit og dit). Og uten nyheter, så er det hva som har skjedd som betyr mye for morgendagen. Og i en slik situasjon blir TA mer en selvoppfyllende profeti i mangel av noe annet/bedre.

TAkan fungere veldig godt i lavvolums selskaper også, men da gjerne ikke på så kort tidshorisont som de med høyere volum. Jeg gikk voer Targovax sine periode candlechart 1 år bakover. Det var ganske lite system. PCIB car endel bedre, NANO best.

1 Like

Here we go! :slight_smile:

Rally til 79 nå, ellevillt! :rocket:

Største nettokjøper MSI napper i halslinja på en 2dOHS nå.

b b b bbunning

1 Like

Kanskje MSI skal ha myye? De kjøper ihvertfall møyensommelig jevnt og trutt og tar seg tid til å få med seg det XTX nå har å gi.

GSI har begynt å kjøpe også nå.

KJØPSSIGNAL dagBULL ENGULFING etablert

Endte igjen over fallende topplinje fra Lugano.

Brøt godt over alle snittene i kvarter og over både 10 og 20snittet i times. Det er god støtte på mandag.

1 Like

Veldig pen avslutning i dag. Duket for videre opp på mandag!

God helg :slight_smile:

3 Likes

De to linjene, den tegnede og den beskrevne funket sammen.

1 Like

Rakk ikke poste bildet men tegnet den inn og ja, den bouncet ganske fint. Satser på løft nå i uken som kommer :wink:

Har kjøpt en kassett her nede:

  • Støtte i alle periodesnittene
  • Spekuløativ DB i høyre skulder på 4dOHS

Kan kanskje få halslinja 83,5 i spekulative KJØPSSIGNAL 2ukersOHS ila. dagen.

And so it begins… :smile:

5 Likes

Inne igjen i 3mnd. kile som er tilbørlig omtalt lenger oppe i tråden.

Krysset over 100MA? Investing har den på 83,97. Hårfint.

2 Likes

Sitter ikke på chart nå, men bør vel være god støtte nedover?
Omtalte kile, 100, 50 og 20MA ligger på rekke og rad nedover.

Hvordan går det med MACD?

MACD er relativt flat, men har krysset opp.

Hvis dere ser bildet litt lenger opp så ser dere vi har noen topper rundt de nivåene vi har nå. Den “største” av disse er rundt 88-89 så vi har litt å gå på enda, men så må vi sikkert belage oss på en liten tur for å teste støtte ned (83?) - har uansett tro på at vi er over 90 før EANM.

Noe av det viktigste tekniske er å bryte lower highs, lower lows, og på den fronten ser det lovende ut! Jo mer solid støtte på 80-82 jo bedre.

Han her ser på samme saken med motsatt fortegn:

Innlegg av: TeeJet (03.10.17 11:41 ), lest 23 ganger
Ticker: NANO
RE^1: NANO - Broker list + oppdatert TA
RT 83,30,-

Kursen toppede i dag i ca. 86,-
Sidste gang toppede den i ca. 88
Forrige gang toppede den i ca, 92,-

Lower highs og lower lows.

Trenden er intakt - vi skal ned på 75,-

1 Like