Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Langt ifra uenig der, men den type investorer med horisont utover 5 minutter finnes ikke her i NANO tydligvis. Blir morro å høre den gjengen backtrade når en av disse meldingene du nevner slår til. Nå er det som den gode Londonmannen alltid sier størst risk å være utenfor når toget går…

Du vet jo at gjedda ligger i sivet :yum::yum::yum:

Hadde Nano vært listet på en annen børs enn olje, laks og shippingbørsen ville kursen vært langt høyere. Dette har flere i Nano uttalt, og det vil jeg påstå er en fact. Blir vel litt samme kursutvikling som Algeta tenker jeg (gitt at Betalutin blir suksess), ligge å vake mellom 80-120 før det kommer oppkjøpsrykter/oppkjøp så BANG står kursen i 500.

2 Likes

@Hallakis desverre tror jeg du har rett. En av grunnene til at jeg ikke har solgt er fordi det også er en hedge mot mine innvesteringer i krypto. Greit å ha noe som er «bænkers» om kryptoeventyret går til h… (jaja, jeg vet ingenting er bænkers).

Sorry, off topic.

1 Like

Jeg ser faktisk ikke et eneste lyspunkt i det tekniske her. Dårlig med støttenivåer, SMAer kan glemmes, laaang negativ trendkanal. Jeg bruker ikke det tørre kruttet nå. :frowning:

For min del ser det kun lyst ut. Oppgang på økende volum, nedgang på fallende volum… textbook pullback. Danset litt rundt 0,382, tenker bouncen kommer rundt 0,5 eller 0,618 dersom den ikke gapper opp på CEO / oppstart melding.

Mange tok gevinst, de samme kjøper på neste rykk.

nano

4 Likes

Ja holder med deg der, ser mye lysere på situasjonen på 50 nå enn forrige gang!

Tenker egentlig mellom linjene her at mange ser skummelt på teknsik, som at der er folk med intensjoner om innkjøp =P Kan være senskade av et ikke nevnt annet forum

1 Like

Egentlig burde teknisk gå på insiderbiten så det ikke skal påvirke folk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Er enig med @anon21766851 og @Deltoid - begge har rett. Skal man trade er det nok penger å hente på disse nivåene. Er man mer langsiktig kan man våge å ha is i magen. Da driter man litt i om man må kjøpe 10 kr opp. Det er i allefall min tankegang. Mener det er helt fair, kommer an på perspektivet :wink:

Satser på bounce på rundt 51, hvor det er støtte, samt alle oscillatorer ser ut til å støtte dette?
Dette er min første post her på TA og jeg er nybegynner, så jeg tar gjerne kritikk :slight_smile:

3 Likes

Hei @Shadmar
Tror det ikke, men hvis det er seriøst…
IC og fractals i 45 min chart? IC Baseline som eneste støttereferanse?
Verken MACD, RSI, STOCH;AO gir deg noe grunn til å si at de vil støtte en bounce på 51.- Ingen av de er i nærheten av å ha gitt noen signaler om det. Tvert imot :slight_smile:

Bounce på 51 har nok flere andre, men da på bakgrunn 0.5 fib retrace av de siste dagers opptur, på synkende volum.

Kast alle indikatorer og lær deg fibonacci, formasjoner, bruk av glidende snitt og bruk av volum for å bekrefte pris. My 2 cents.

Ichimoku cloud ble laget av japanerne for å trade USDJPY, å bruke den i aksjer ser jeg lite poeng i, kan tenke meg at det fleste signalene er falske.

1 Like

Takk for bra tips! En nyopplæringskonto etter flaggformasjoner.
Urgh, mye å følge med på.

Flott å få en bounce, begynner å bygge et mer troverdig teknisk støttenivå!

Edit:

Jeg fortsetter å se på tidagersnittet som en ganske god referanse på sentimentet i aksjen:

image

7 Likes

Hva tenker dere?
Ser fin ut denne spretten.
Ca 50% fib retracement av siste opptur og 200MA på 15 min ser ut til å ha tatt imot fint på ve nedover i det siste. Støtte nå?

Har nå close på over forrige topp på 64,4- som bekreftelse på trendskifte på kort sikt.

2 Likes

Litt shabby volum so far, no?

Ikke hvordan, men hvorfor finner du det negative i absolutt alt?

Spør for en venn…

2 Likes

Hvem spør du?

Hoi,Hoi… Nano tusler flott oppover i dag… Noen snakket om at den skulle tette noen huller på 45 kr, men ser ikke den komme helt ?. Hva skyldes denne fine oppgangen i dag ? Er noen redde for å sitte på utsiden tro ? ,når NY SJEF er på plass…:? :slight_smile:

5 Likes