Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hva er det du har tenkt å bruke P/S til? :slight_smile:

Prøver å finne ut hva verdien av Nano kan bli. Er P/S feil å bruke da?

Du kan ikke bruke den på samme måte som P/E for å si det sånn. :wink:

Hvilken ratio bør en bruke? Hvis vi antar premisset over (4 mrd årlig omsetning)
(uten å beregne cash burn, skatt etc).

Jeg ville ha guesstimert meg fram til den netto marginene jeg tror de kommer til å ha, sånn at jeg kunne fått E-en i P/E og sett på det derfra. :slight_smile:

Kanskje ikke så dumt å se på hva andre mindre biotek selskaper klarer å få i “net margin”? Du kunne også bare funnet det noen andre mindre biotek selskaper og sammenlignet P/S forholdet deres og brukt det samme på Nano.

1 Like

OK - kjapt i hodet - 50% margin på 4 mrd. gir 20 mrd i mcap med p/e på 10. Så 5x dagens kurs (ca).

Kanskje det er litt høye marginer, og lavt p/e tall, men uansett, det er ekstremt stort potensiale her ved full klaff, uansett.

Skal kikke litt på peers. Takk for tips :slight_smile:

4 Likes

Hvor sannsynlig tror du det er at Nano lykkes med å få Betalutin til markedet?

(Tallene er tenkt som prosent - 10%, 20% osv).

[poll type=number min=10 max=100 step=10][/poll]

1 Like

100% her. De har jo bevist at det fungerer, nå er det et doseringsspørsmål, og flere bruksområder vel?

1 Like

Bare en heads up

3 Likes

Kursen sliter med å etablere seg over SMA50, selv om det så lovende ut på begynnelsen av dagen (men lavt volum).

Trolig skjer det ikke lite i aksjen før vi nærmer oss mai. Da bør aksjen begynne å gå på forventninger. Bunnen er solid rundt 85, så nedsiden er ganske begrenset akkurat nå. Her gjelder å sitte rolig de neste par månedene før vi skal gjøre et nytt forsøk på å bryte 130 i løpet av året, og da er det liten motstand før godt over 200, hvis vi ser på taket i den langsiktige trendkanalen.

Sma meg her og sma meg der, når rapporten fra SRC kommer, og evt Jeffries, vil nok kursen gå en god del opp! Forutsatt gode nyheter, men det er mer eller mindre a given. Og rapport kan komme når som helst nå :laughing::+1:

1 Like

Guidingen til investorene fra Nano er vel at første gode nyhet kommer i juni?

td:

Oslo (TDN Finans): Jeffries har startet dekning av Nordic Nanovector med kjøpsanbefaling og har satt et kursmål på aksjen på 125 kroner, melder Bloomberg News torsdag.

SH, [email protected]

TDN Finans, +47 21 95 60 70

7 Likes

Porteføljen min trenger det nå :grinning:

1 Like

Da er kanskje ikke SRC-rapporten langt unna?

1 Like

Aha, begynte å lure på om det var noe shenanigans som gjorde at den føk ved åpningen.

1 Like

Bare Jeffries som kom med morgenbrev til oss :smiley: Nå er det bare å vente på SRC :slight_smile:

Whot? Kursmålet er jo lavere enn DNBs kursmål. Noen som har tilgang på analysen?

Ikke annet en det som sto i nyhetsalarmen foreløpig.
Ja det var et konservativt mål.