Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ikke jeg heller. Er fornøyd med min ene trade som jeg postet om tidligere. Nå skal jeg sitte og akkumulere på dippene.

Kan godt være jeg kommer med halen mellom bena og har kjøpt meg inn igjen på 70 om noen dager. :stuck_out_tongue: Men nå har jeg sittet og ergret meg over min egen pyseskap i hele år, og det er også kun en liten del av posten min. Har for øyeblikket en femtedel av porteføljen i cash. :slight_smile:

1 Like

Helt lov å prøve seg Boven, ikke skam deg for det! Som sagt, Nano kan godt gå ned noen kroner ila. uken selv om jeg ikke tror det selv. Volumet har vært bra og konferansen er neste uke :slight_smile:

Når det gjelder forskningsselskaper i tidlig utvikling innen Biotek er faktisk diversifisering et poeng. Selv om forventet avkastning kanskje er 200% så er det stor sannsynlighet for at verdien kan nærmest bli helt borte. For den som er interessert i denne sektoren kan det derfor være lurt å satse på et knippe slike selskaper så øker du sannsynligheten for at en av dem treffer homerun

2 Likes

Tillater meg å lime inn fra HO :grinning:

Innlegg av: blande (12.10.16 19:27 ), lest 1720 ganger
Ticker: NANO
Neppe en tilfeldighet at kursen stiger så mye
Da ser det ut som overhenget etter emisjonen og forsinkelsen for alvor er glemt. Når det gjelder DNB’s analyse så synes jeg de er svært forsiktig når de kun legger til grunn en 30% sannsynlighet for å få Betalutin godkjent. I mitt hode er denne sannsynligheten vesentlig høyere. Nå har de jo fått IND innvilget i USA også. Noe som sikkert har holdt tvilen ved like.

Det var en stund litt tvil rundt bivirkningsprofilen til Betalutin ift hvor høy dose de kunne gi, men nå ser det jo ut til at selskapet melder at priming med større doser kaldt HH1 både gir bedre biodistribusjon, mindre bivirkninger i benmargen og følgelig større effekt med mulig også høyere doser. Høyere doser vet vi gir bedre effekt allerede.

Videre maskerer det heller ikke (Abstract fra Barcelona konferansen nå) virkningen på tumorene. Alt i tråd med det Roy Hartvig Larsen antok fra podiet på den første kapitalmarkedsdagen. Derfor burde ikke dette komme som noen overraskelse. Det har kanskje også hjulpet på tiltroen at Duvelisib, omtalt på siste kapitalmarkedsdag, feilet i sin fase II analyse. Noen la i alle fall merke til det fordi kursen på Infinity Pharma som har Duvelisib, gikk i kjelleren samtidig som Nano steg merkbart.

Da er det bare CAR-T konkurrenter igjen, men her er vel bivikningsprofilen bokstavelig talt livsfarlig og dessuten så er behandlingen alt for dyr å administrere til at de skal kunne oppnå en stor markedsandel i NHL segmentet. Tror dessuten at dette også gis sammen med cellegift.

Ser DNB nevner at det er mulighet for at godkjenningsprosessen for Betalutin kan gå rakere enn antatt. Kan det være at FDA allerede har signalisert noe slikt på bakgrunn av de foreliggende data for Relapsed FL. På siste Q2 presentasjon sa Costa at de hadde behandlet 38 pasienter totalt. Bexxar ble godkjent etter bare 40 pasienter og Mark Kaminsky som for øvrig sitter i Nanos Advisory Board, tror jeg var sentral i den utviklingen.

Folk dør jo tragisk nok av denne sykdommen hvor det ikke finnes gode behandlingsalternativer, og for dem er 2019 kanskje for lenge å vente. Dette reiser jo et etisk dilemma for FDA og EMA. Mener det er noe som heter Conditional approval, Break-Through Designation eller noe slikt, og med Orphan Drug statusen som Nano har, kan vi jo håpe at det er dette som er årsaken til oppgangen i kursen.

Her gjelder det å sitte på hendene sine og ikke falle for fristelsen til å ta gevinst for tidlig. Mener vi fant ut at bare Relapsed FL markedet utgjorde ca 42.000 pasienter årlig bare i Europa og USA. Legger vi til grunn DNB’s anslag på prising på USD 80.000 per behandling så er markedet veldig stort. Her er bare å regne og gjennomsnittlig dekningsbidrag for Orphan Drug selskaper mener jeg er 80%. Videre blir det jo spennende å se om Betalutin fungerer like godt på DLBCL. Virker Betalutin på denne indiksjonen så dobler jo det markedet. Selv fikk jeg lånt ut 5000 aksjer for short salg i går og det tar jeg som et godt tegn på videre kursoppgang.

Nå har jeg vært optimist litt for tidlig før, men her er vel fortsatt 10-gangeren+ igjen på oppsiden hvis de lykkes i å selge dette til “Big Pharma”, hvilket er mandatet til Costa som til stadighet understreker at de følger FDA’s instruksjoner og råd til punkt og prikke. Det er nok måten å få til er rask godkjenning på, (foruten gode kliniske data også da).

På aksjonærlista ser jeg det har dukket opp en klientkonto hos Bank of New York Mellon med ca 300.000 aksjer. Videre har aksjonærer blitt oppringt fra både Pareto og Carnegie med forespørsel om å selge aksjer. Det behøver jo ikke bety noe, men det fyrer jo gjerne opp stemingen.

Flere med teorier om årsak til kursoppgangen?

1 Like

Ble sittende å lese på posthistorikken til han karen der, jeg er om mulig mer bull på NANO enn før.

2 Likes

Det virker som om han har peiling.

Denne Bexxar-historien gjør meg enda mer sikker på NANO dersom testene viser at betalutin overgår annen tilgjengelig medisin.

  • betalutin siktes i første omgang inn på 3 linje behandling, der annen medisin ikke har effekt lengre.
  • betalutin reaktiverer annen medisin (rituximab)
  • etter hvert vil aksepten for betalutin i 3. Linje bli så god at den kanskje kan brukes i stedet for eller sammen med annen medisin i 1 eller 2 linje.
  • Er sikker på at NANO ikke går på de samme markedføringsfeilene.
  • pasienter har bedre tilgang på medisinsk info i dag enn for 10 år siden. Med Internett kan ingenting gjemme seg. Legene kan dermed ikke underslå en type medisin for godene av en annen.

Hadde betalutin blitt markedsført på samme tid som Bexxar tror jeg fort NANO kunne havnet i samme situasjon, men jeg velger å tro at NANO har lært. Så kan andre ha sin tro:)

Edit: denne skulle være svar på post 211, men jeg er ikke helt forumvant :grin:

3 Likes

Akkurat nå heller jeg mot å tro at du hadde rett om 62 Nocturne, kjøpersiden i dag er nydelig.

Pareto ser i alle fall ut til å være på krigsstien i dag!

Og om noen lurte på hvorfor Rasmussengruppen solgte seg ned, så er årsaken sannsyligvis her:

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=273189009&sourcecode=hugin

Hvis den går inn er jeg 7 av 7 i Nano intradagsspådommer :slight_smile:

Anbefalte en kompis om å kjøpe seg inn hvis det kom en dupp i dag, og sa han skulle legge inn kjøp på 62. Skal melde ham å høre om han fikk :slight_smile:

1 Like

Lol, jeg måtte bare karre meg inn igjen, Sitter nå med 10 (ti) ekstra aksjer. :stuck_out_tongue:

Så det er jo 600 kroner tjent etter kurtasje!

3 Likes

Hehe, livsfarlig å trade denne nå. Told you so. Jeg kan si fra når jeg evt. går ut for en trade, så kan du se om jeg treffer - igjen :slight_smile:

Im no stranger to danger. :wink:

Hva er snittet ditt Boven? Hvis du ikke vil si det, kom du deg tidlig inn i caset?

1 Like

Litt av svaret får du i første posten på denne tråden. :slight_smile:

Har ikke finregnet på det i det siste, men tror snittet mitt har kommet opp i 25-26 eller deromkring:

Handelsdag Type Kurs
13.10.2016 KJØP 64,0
12.10.2016 SALG 65,0
06.10.2016 SALG 50,8
27.09.2016 KJØPT 50,8
20.09.2016 SALG 43,8
13.09.2016 SALG 44,2
05.09.2016 SALG 37,8
05.09.2016 KJØPT 36,1
29.08.2016 KJØPT 34,0
26.08.2016 SALG 33,8
18.07.2016 SALG 24,0
23.06.2016 KJØPT 25,0
21.06.2016 KJØPT 25,0
13.06.2016 KJØPT 26,7
06.05.2016 KJØPT 23,0
25.04.2016 KJØPT 24,2
13.04.2016 KJØPT 26,2
12.04.2016 KJØPT 28,0
12.04.2016 KJØPT 28,0
11.04.2016 KJØPT 26,8
11.04.2016 KJØPT 26,9
08.04.2016 KJØPT 23,9
08.04.2016 SALG 24,4
08.04.2016 KJØPT 22,7
07.04.2016 SALG 22,2
07.04.2016 SALG 21,9
07.04.2016 KJØPT 20,7
31.03.2016 KJØPT 19,7
22.03.2016 KJØPT 16,3
22.03.2016 KJØPT 16,4
26.02.2016 KJØPT 13,8
15.02.2016 KJØPT 14,1
08.02.2016 KJØPT 14,9

Som du kan se har jeg gått inn veldig gradvis etterhvert som mer info har kommet til, og jeg også har totalt fraveket den strategien jeg hadde for aksjesparing i utgangspunktet, hadde du spurt meg i januar ville jeg sagt at det var totalt uaktuelt å sitte tungt inne i et binært case.

2 Likes

Har du tjent noe på trading ut og inn?

Ikke veldig mye tbh. :slight_smile: Men litt, totalt sett.

Noe av pengene jeg har tatt ut har vært for å finansiere andre posisjoner og, heller enn at fokuset nødvendigvis har vært trading.

1 Like

Kurtasje kommer også og spiser av avkastningen. Et annet moment er at siden trenden har vært rett opp så ødelegger man snittet sitt og man kan bli litt mer nervøs hvis det begynner å gå litt ned. Og overtrading kan inntreffe.

2 Likes