Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Pent, begynte å kjøpe på 14,90 heldiggris :slight_smile:

Ja, det er et binært case men sannsynligheten er jo stor for suksess :slight_smile:

Det eneste kjøpet jeg egentlig synes var litt tullete var at jeg hodeløst kastet meg inn på 28 rett etter AACR, rett før den duppet til 20.

Men backtrading er sykt mye enklere enn trading.

1 Like

Sansynligheten for suksess er tilstedet, DNB har satt sjangsen til 30%. RIsikoen regnes nå som høy. Tidligere var den skyhøy.

Greit å være positiv. Men det er greit å være realist. Legemiddel forskning er super risk med høy potensiell reward. Dumt å lure folk inn i en aksje de ikke skjønner risikoen i.

3 Likes

Om risikoen er høy, ganske høy eller veldig høy sier veldig lite. Alle som investerer i biotech er inneforstått med risikoen, og da er jeg mer interessert i å diskutere hvilke faktorer som er risikable, og når man bør være påpasselig. For eksempel kan man gå ut av aksjen før fremlegging av nye data hvis man er usikker.

Hvis man ikke ønsker å ta risiko bør man holde seg langt unna biotech, men høy risiko = høy avkastning / høyt tap. Det som er betryggende i Nano er at de har klare og strukturerte mål innenfor et fast bestemt tidsskjema. Kommunikasjonen blir formidlet så mannen i gata forstå hva de driver med.

Det er ingen som har hensikt å lure noen inn i Nano, men setter man seg inn i caset forstår man at dette ikke er et hvilket som helst selskap. Her er det snakk om muligheten til å “konsolidere hele NHL markedet” som DNB skriver.

2 Likes

Er det noen som har lyst å sende meg DNBs analyse? :blush:

Du var desverre ikke den eneste…flere hodeløse her. Men det har heldigvis lønnet seg hittil :grinning:

Jeg gjentar - er det noen som vet hvor jeg finner DNBs analyse? Må man være kunde for å få tilgang til den?

Jeg gjentar - er det noen som vet hvor jeg finner DNBs analyse? Må man være kunde for å få tilgang til den?

Takker :slight_smile:

Man må være kunde for å få analysen hos DNB, og jeg leste noe om at man må ha handlet i aksjen innen de siste 90 dagene.

Den skal være postet på HO, eller hvertfall deler av den

Har fått tak i den nå. Ellers takk.

1 Like

Jeg leter også etter den ene pdf’en som har all pasientdata så langt. Vet dere hvilken jeg mener? Det er all info på en side liksom. Finner den ikke på Nanos sider akkurat nå…

Synes Nano virker solid nå, med litt godsaker fra Barcelona kan det fort gå videre.

1 Like

Volumet tørker ut helt oppskriftsmessig, det ser ut til at vi lander godt inne på riktig side av 60 før helgen.

En ting som er litt bob bob: Etter AACR i våres gikk det helt skeis en periode. Ingen av abstractene som skal legges frem nå er sånt som tilsier en umiddelbar kjempeboost, det er mer generelt styrkende rundt pipeline.

1 Like

Kunne jo vært fristende å selge for å kjøpe på lavere kurs…men jeg tror jeg sitter stille ett par-tre år…da overgår jeg meg selv :wink:

Ja, den som tør å sitte ute nå er modigere enn vi som tør å sitte inne.

1 Like

Skal jeg være egoistisk håper jeg den holder seg mellom 55 og 63. Har tenkt å akkumulere så fort mine andre aksjer gir nok avkastning. Har printa ut abstraktene fra Barcelona og halvårs-og-Q-rapportene jeg skal kose meg med i helgen nå.

God helg! :blush:

1 Like

Sånn som det har vært nå er det jo nesten abnormt om vi ikke skal se 50-tallet igjen. Men gudene vet, postere på smartere forum enn HO snakker om 100 før jul, så man vet aldri.

Og et selskap som Pharmacolog har jo gått ekstremt mye fortere en Nano.

1 Like

Skal jeg være ærlig tror jeg ikke vi ser 50 igjen men kommer det en dupp håper jeg den blir langvarig. Rart å si det når jeg sitter med nesten 30% avkastning men potensialet her blir bare større jo mer jeg leser og jeg begynner å bli skikkelig frelst…!

3 Likes

Helt enig med denne, Nocturne:
"…men potensialet her blir bare større jo mer jeg leser og jeg begynner å bli skikkelig frelst…!"

Jeg hadde som mål å selge ut 20-30% på midten av 30 tallet slik at jeg kunne sitte løpet ut risikofritt (sitter med 19 i snitt), istedenfor vektet jeg opp enda mer…

1 Like

Hvis NANO går veien og vi mot formodning klarer å holde det på norske hender kan dette være katalysatoren for at vi får en enorm ny vekstnæring i tilknytning til biotek-klyngene i oslo. Det vil nok uansett bidra, for det er mange institusjonelle investorer med betydelig inngang under 15 og på 32 som ligger an til å gjøre en enorm kule.

Og man ser jo hvordan f.eks Roy Larsen har finansiert Oncoinvent ved hjelp av gevinst fra Nano

1 Like