Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Utregningen til Fru.P baserer seg på et marked på 170 milliarder årlig. Da er absolutt alt av markedet til hele NANOs pipeline tatt med.

Det er mulig at absolutt alt lykkes, men ikke sannsynlig.

Godt spørsmål. Muligens menneskelig variant av antistoff er vanskeligere å utvikle / krever flere godkjenningsprosesser og er mer kostnadskrevende? Således er det logisk å bruke musevarianten først, som en “proof-of-concept”.

Ja, men jeg er også helt enig i at det vil være meget problematisk hvis Betalutin ikke godkjennes

1 Like

Non-Hodgkin Lymphoma (NHL) is a relatively common type of cancer that develops in either B lymphocytes or T lymphocytes (B cells and T cells), with B cells making up 85% of the total lymphocytes and T cells making up 15%.

NHL is the 10th most common cancer and accounts for 4.3% of all cancer cases in the US.

There are an estimated 850,000 prevalent patients with B-cell NHL. Approximately 150,000 patients who are not in remission require active treatment (US, top 5 EU).

66% of diagnosed patients age 55-74 years.

NHL is characterized by repeated remissions and relapses, and it has a high mortality rate, despite available treatments:

3.2% of all cancer deaths in the US
5-yr survival rate: 69.3% (US, 2004-2010)
Current treatments for NHL are based around CD20-targeted immunotherapies (dominated by rituximab) and chemotherapies, but for relapsing patients there is a high unmet need for novel therapies.

Sources: DataMonitor Pipeline Insight: Lymphomas, Multiple Myeloma and Myelodysplastic Syndromes DMHC2595/ Published 03/2010, National Cancer Institute at the National Institutes of Health, seer.cancer.gov/, annonc.oxfordjournals.org/content/19/3/570.full


Hentet fraHjemmesiden

Sant det, men klarer de 5% av det, da er det 8.5 milliarder i året ×10 = 85 milliarder. De har vel patentet for lengre enn 10 år også?
Edit: 2.5% blir da en 10-dobling av dagens kurs, eller tenker jeg feil?

Det anslaget der baserer seg vel på en av rapporten som sier at markedet for behandling av NHL vil være verdt 20 mrd USD i 2024. Innenfor NHL er det en rekke ulike sykdommer med ulike behandlingssegmenter. Eksempelvis follikulært lymfom som har både 1. Linje, 2. Linje og 3. Linje. Nano utvikler ikke behandlinger for alt innenfor NHL og bare innenfor visse segmenter. Dermed blir det feil og bruke et estimat som omhandler alt av NHL. Forøvrig bruker han 30% fortjeneste også, noen som utifra hva jeg vet, er mer enn dobbelt så høyt som biotekbransjen globalt.

2 Likes

Ok. Godt å se flere sider av dette, og utregninger osv. Blir fort litt drøye tall kanskje. Setter pris på innspill som er realistiske, takk for dine @Boykie :+1:

1 Like

Ja, jeg har selv lurt på dette. Jeg er langtfra noen ekspert på immunologi, men slik som jeg har forstått det, er det store fordeler med kimerisk/humanisere/humane antistoff kontra antistoff fra andre arter.

En grunn er kanskje tiden. Betalutin baserer seg vel på et gammelt antistoff utviklet på Radiumhospitalet på 70-tallet, dermed var det kanskje lettere og ta et ferdig utviklet antistoff som var utprøvd istedenfor å utvikle et helt nytt?

Dette er et meget relevant spørsmål og sende inn til radium podcasten. Noen som vet hvor man kan sende inn spørsmål?

[email protected]

Jeg har allerede sendt det inn, men gjør det du også, så får vi forhåpentligvis svar av Dahle :slight_smile:

2 Likes

Lol, stjålet fra shareville:

3 Likes

Vet ikke om dette har blitt påpekt før?

281 Integrated safety data with copanlisib monotherapy from phase I and II trials in patients with relapsed indolent non-Hodgkin’s lymphoma Zinzani, Pier Luigi Bologna Italy poster New drug development

282 LYMRIT 37-01: Updated results of a phase I/II study of 177Lu-lilotomab satetraxetan, a novel CD37-targeted antibody- radionuclide-conjugate in
relapsed NHL patients
Kolstad, Arne Oslo Norway poster New drug development

Pier Luigi Zinzani jobber også med kliniske studier for Bayer. For Bayer kan det være interessant å snappe opp Nano foran Roche, for å ytterligere bygge opp sitt apparat i Norge?

https://endpts.com/fda-shoves-bayers-lymphoma-drug-copanlisib-into-the-spotlight-with-its-promise-of-a-speedy-review/

http://www.fox5vegas.com/story/35044410/phase-ii-data-show-bayers-investigational-compound-copanlisib-achieved-durable-tumor-response-in-indolent-non-hodgkins-lymphoma

http://www.nordicnanovector.com/article/NORDIC-NANOVECTOR-APPOINTS-NEW-SCIENTIFIC-ADVISORY-BOARD/1899421

2 Likes

Zinzani var også president for konferansen i Bologna som Kolstad deltok på i uken som gikk.

For shits and giggles, her er ordreboken fra close fredag:

Det er vel lettere/rimeligere og raskere å få Betalutin på markedet, så jobbe videre med Humalutin og de andre tingene de forsker på? For å få cash i kassa?

Ja, det er fordelen jeg kan se med å satse på betalutin kontra å vente for å satse på humalutin.

1 Like

@Boykie
Fikk du sett på bildene jeg postet av Lymrit 37-05?
Jeg har en klar oppfattelse av at vi vil få data fra DLBCL i 2H, men er åpen for at jeg kan ta feil.

1 Like

Ser ut til at den åpner over 100

1 Like

:rocket:

4 Likes

Blåmandag er en flott ting! :slight_smile:

Dager som dette blir en nødt til å ta seg en fridag! :smile: Får håpe vi stenger over 100,-! :rocket:

Lurer på når de som sitter med shorten skal ta affære :smile:

3 Likes