Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det er nok mye kortsiktig gevinstsikring nå.

Jeg har fylt opp mer til under 100 i dag. Får se imorra om det blir mer, eller om jeg bare tar det rolig.

1 Like

Funcom falt på tidenes kvartal. Jeg mistenker at mange tar penger ut av børs fordi den er rimelig høy. Og at det derfor er mer gevinstsikring enn man normalt ville sett.

1 Like

Det synes jeg er en interessant tanke, men samtidig er det som skjer nå ganske likt tidligere oppførsel for aksjen.

td:

Oslo (TDN Finans): Finansdirektør Tone Kvåle i Nordic Nanovector sier tillatelsen til klinisk testing med 20 megabecquerel Betalutin er gledelig, men understreker at planen om å starte den avgjørende Paradigme-studien andre halvår i år ligger fast.

Nordic Nanovector opplyste fredag ettermiddag at selskapet har fått godkjent klinisk testing med 20 megabecquerel pr kilo av sin produktkandidat Betalutin for pasienter med fremskreden lymfekreft av typen follikulært lumfom (FL).

-Sikkerhetskomiteen har godkjent testing med dosering på 20 megabecquerel med 100mg/m2 lilotomab som forbehandling. På basis av dette vil vi utvide testingen og lage en tilleggskohort for arm 4 i fase 2 i den eksisterende studien. Dette er en viktig milepæl, og er gledelig for oss, sier finansdirektør i selskapet Tone Kvåle til TDN Finans.

Kvåle understreker at selskapets største milepæl i år er at de skal starte neste fase med Betalutin i FL med fase 2 Paradigme-studien i andre halvår i år. Det endelige målet er å søke om markedsgodkjenning i USA i første halvår 2019, på bakgrunn av denne studien.

-Nå prøver vi å finne den optimale dosen vi skal bruke i Paradigme-studien. Dagens nyhet innebærer ingen endringer i denne planen, sier Kvåle.

Kvåle sier selskapet vil gi ytterligere informasjon på selskapets kvartalspresentasjon onsdag. I tillegg vil selskapet presentere oppdaterte data fra fase 1/2-studien på en Malignant-konferanse i Lugano i Sveits 14-17 juni, ifølge Kvåle.

Analytiker Andrew Carlsen, i ABG Sundal Collier, sier til TDN Finans mandag at nyheten er nøytral til positiv for selskapet.

-Utfallet var i tråd med det vi ventet, så vi vil ikke endre vår verdsetting eller estimater basert på dette. Men det er gode nyheter. Det underliggende er at man har et mer effektivt legemiddel, og det er ingen sikkerhetsproblemer ved å ta den større dosen, sier Calsen.

Carlsen sier man har sett gode data fra doseringen med 15 megabecquerel, så når man nå kan gå opp til 20 betyr det at man får et mer effektivt legemiddel med en god sikkerhetsprofil.

Carlsen sier nyheten isolert sett er positiv, men mener dagens kursutvikling må sees i sammenheng med hvordan aksjen har gått de siste dagene.

[email protected]

TDN Finans, +47 21 95 60 70

2 Likes

Meget grei oppsummering.
/[quote=“Alex, post:3201, topic:560”]
Analytiker Andrew Carlsen, i ABG Sundal Collier, sier til TDN Finans mandag at nyheten er nøytral til positiv for selskapet.

-Utfallet var i tråd med det vi ventet, så vi vil ikke endre vår verdsetting eller estimater basert på dette.
[/quote]

Synes dette er helt greit tolket, og er også grunnen til at jeg ikke mente vi nødvendigvis skulle høyere enn 96-100.

Jeg trodde jo “egentlig” at 20/100 ville få thumbs up og satt derfor i ro med aksjene, men man blir jo alltid litt nervøs.

2 Likes

Jeg tror nok den største nedsiden fra dette nivået har vært resultat av usikkerheten rundt SRC sin avgjørelse. Derimot er det lite å bekymre seg for fram mot Lugano nå (unntatt Q1, misliker Q-rapporter), så det er jo godt for trenden i aksjen fremover.

Slutt 95,75? Jeg tror det…

Kun 8 handledager igjen til Jeffries-konferansen, 14 handledager til Lugano :smiley: det er en “ronk og en røyk mens fi… tørker” tidsmessig i den store sammenhengen :sweat_smile::+1:

Jeg tror hakket høyere, 96-97! :grin:

Leser mange skriver dette var en “given”. Var det det? Ikke for meg. Ja, jeg håpte jo dette ville være safe, men det var ingen garanti for det mtp. at de hadde bivirkninger tidligere med lavere predosering. Når meldingen drøyet såpass lenge som den gjorde også, begynte jeg også å bli nervøs.

Det at denne dosen har gitt de beste resultatene (dog på 3 pasienter) lover jo ekstremt bra for den nye kohorten og oss aksjonærer.

La oss prise Betalutin 3FL. Markedet er på 5 mrd. kr. årlig. La oss si Nano tar 20% (egentlig mer siden jeg tror dette blir en go-to-drug, men la oss være konservative). Vi snakker da omsetning på 1 mrd årlig. Skal selskapet da prises til 3.7 mrd + kontantbeholdning og pipeline skal ikke prises til noenting?

Av og til er børsen veldig merkelig. Markedet har ikke alltid rett, dette er et eksempel på det.

4 Likes

Må si meg enig der, er jo veldig mange som har gitt uttrykk for bekymring og tvil om 20/100, snakker om de seriøse nå, ikke bajserne.
Hvor mange har ikke solgt seg ut, og skrevet det? Pluss de som ikke sier noe, bare selger. Og alle som har ventet på denne bekreftelsen i tillegg.
Hvis 20% er 1 milliard i året, hvor mange år regner man med da? Har sett 12 og 15 som eksempler. Også er det jo 2fl og 1fl, og resten av pipeline som de jobber med.

Med at risikoen er blitt såpass mye lavere på kort tid nå, gjør meg tryggere enn før. Skulle bare hatt mer å handle for, helst før bekreftelse på Lugano og SRC, men nå også. Litt av oppsiden ble tatt ut nå, men mye av nedsiden skulle jeg tro. Skulle kunnet kjøpt 4-5000 aksjer til kortsiktig fram til Lugano bare…

2 Likes

Spot on! Å si at det var en “given” eller at man visste er bare tull og ganske useriøst. Det skyldes vel mest at noen har behov for å fremstå som mer kunnskapsrike enn de egentlig er.

Forskjellen på å vite og det at noe er sannsynlig er jo nettopp det som er avgjørende for hvor mye penger folk tør satse. I dette tilfellet måtte graden av sannsynlighet dessuten veies mot en betydelig kursmessig nedside dersom SRC hadde kommet til en annen konklusjon.

5 Likes

Hadde jeg vært dønn sikker på 20/100 ok fra src hadde jeg hatt 80% nano i portisen før i dag istedet for 60. :slight_smile: synes det beste er å la porteføljen snakke for seg

2 Likes

Der tok jeg feil gitt. Prøvde seg opp mot 100, også ble det på sedvanligvis tungt utover dagen.

Som @Savepig påpekte er det latterlig lave nettokjøp i forhold til volum i dag.

Jeg synes også at de som ikke kjøpte før SRC kommer for billig inn mtp. risikoen de ikke tok.

Men, noen med synspunkter på OHS?

3 Likes

Helt enig! Det irriterer meg egentlig mest, at folk kan laste opp billig mens vi som tok en ganske stor risiko får +7% for den risikoen.

Misforstå meg rett, jeg er glad jeg er i pluss igjen og har ikke solgt en eneste aksje, men hvis SRC IKKE hadde gitt grønt lys på fredag kan du banne på aksjen hadde vært 20-30% ned.

Da er oppgangen i dag for svak til å forsvare risikoen. Noe sier meg at husa kommer til å presse denne videre ned for å dekke shorten billig, og desverre er det lite vi kan gjøre med det…

Når det gjelder OHS’en har den bekreftelse ved slutt over støtte på 96. Volumet var også bra, så nå ser jeg Nano videre opp ila. uken og mener fremdeles vi skal teste 110 ila. 1-2 uker… :slight_smile:

2 Likes

Fant denne på shareville. Forrige SRC-melding var like viktig som dagens, ser ikke bortfra at vi ligger på 110-120 før icml.

2 Likes

Det der hadde ikke gjort noen ting om vært med på den turen der igjen :slight_smile:

2 Likes

@Gjertsen84 God trade i dag.

Jeg må innrømme jeg hadde mye større forventninger på denne nyheten enn det vi så i dag. Enten så har folk fått for god tid til å fordøye meldingen, eller så skjønner man ikke omfanget av det det innebærer. For meg så er caset nå så godt som bænkers. De har tross alt ORR 100% og CR: 67% på denne dosen med 20/40. Hva så når de kjører økt predosering? Muligens vil tallene bli lavere når vi får større datasett å forholde oss til, (de tallene jeg nevner er på 3 pasienter) men ORR på 65-75% og CR på 45-50% vil likevel være banebrytende. Husk det er snakk om 3FL. Pasientene har vært gjennom mye, og blir nå helt “friske”. Det er smått fantastisk.

Takk for grafen @sparkonge - den viser jo også at den virkelige økningen ikke kom med en gang på SRC meldingen, men noen dager etter, med topp i desember, rundt ASH. Kursen mer enn doblet seg på en måneds tid.

Jeg tror det samme kan skje igjen… :slight_smile:

1 Like

Hvis man skal prøve å se litt nøkternt på det så var vel kanskje noe av dette priset inn. Jeg tror ikke det. Dersom dette ikke var priset inn så er det ikke alle som har skjønt hva dette betyr. Kan være at de store gutta etterhvert begynner å se dette.

Dersom det kommer nye data som underbygger virkningen nå uten de store stigningene i forkant så vil vi nok muligens se en helt hinsides stigning.

Kan det være at vi kan få noen utvidede detaljer rundt virkningsgrad i Lungano? Dersom ja så vil nok se ny ATH.

Jeg mener å huske fra i høst/vinter så trodde jo alle at etter ASH så skulle aksjen i taket, men det ble jo ikke sånn…