Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hadde ikke Dahle solgt hadde den nok neppe gjort det så dårlig i tiden etter som den har, det skal sies.

Og klart at det plutselig ble tilgjengelig aksjer for 500 millioner som ikke trengtes å kjøpes i markedet la også en demper i det kortsiktige.

Tror du vi fortsatt ser ringvirkninger av det salget?

Jeg tror definitivt det tbh. :slight_smile: Det trengs nok sterke tall på Lugano for å legge den ballen helt død, som jeg skrev over.

@Gjertsen84

Jeg er enig med @Savepig - i en parallel virkelighet trengte ikke Jostein penger og kursen står i 180 kr nå. Den stod i 150 til SRC meldingen på fredag kom, så spratt den opp 30 kr i dag. Bare synd vi ikke lever i den virkeligheten men må forholde oss til tullinger på HO som hardnakket påstår at positiv SRC melding allerede var priset inn i aksjen. Kjenner jeg blir forbanna… :smiling_imp:

1 Like

Bare å roe ned, @Nocturne… ta deg 5min og kos deg med denne rekka fra 03.11.16 - 06.12.16 :smile:

15.11.16 kom melding om utnevnelsen av Lisa Rojkjaer
23.11.16 var Q3

1 Like

rimelig fornøyd hvis vi opplever halvparten av det der.

1 Like

Jeg hadde jo egentlig tenkt å trade litt i dag, men det brant litt på jobb og klarte ikke være så aktiv som jeg hadde håpet. Endte likevel opp med noen få aksjer flere enn i går.

I morgen tør jeg ikke prøve på det samme. Tror det kan bli en fin, jevn vekst gjennom hele morgendagen, som en build up til Q1.

Andre med tanker om morgendagen?

Enig med deg vedrørende morgendagen @Wildkin.

@Aksjesnila,
Ja, den er fin!
Når du nevnte ansettelse kom jeg på noe; Jeg regner med info rundt ansettelsen av prosjektutvikleren for Betalutin på onsdag.

1 Like

@Aksjesnila Hehe, har roet meg ned nå. 10’min mindfulness meditasjon hjelper på :slight_smile:

Jeg tenkte også på: kanskje har alle forventningene og haussingen gjort at folk har vær avventende til å gå inn i dag? Jeg tenker; kanskje noen har tenkt “gidder ikke kjøpe Nano i dag, den går jo opp 20% på åpning…” ? Og så da, når det ikke skjedde, så har de samme tenkt: “ah, den faller, jeg avventer kjøp til den faller til 95-93-90 osv” ?

Det gir mening ifht. at den forts. opp i morgen, og ifht. grafen som viser at den største stigningen kom i etterkant av SRC meldingen, og ikke rett etterpå sist gang?

Er jeg helt på villspor nå? :slight_smile:

Tror du er spot on. Også topper det seg med nye data og da må shorten dekkes :slight_smile:

3 Likes

Tror absolutt du er inne på noe der. Psykologien i denne aksjen er veldig spesiell og irasjonell (imo).

1 Like

Ja. Skjønner ikke annet enn at de enten avventer og ser om oppgangen er et blaff, eller alt har lagt en plan på hvilket nivå de skal dekke inn shorten.

Det beste vi kan gjøre I guess, er å holde på aksjene og ikke la de få dekke inn billig…! :blush:

Jepp, det er planen! Og mens de sitter å finregner nærmer vi oss #uglyrich day-by-day

1 Like

Hmm… Når jeg ser på ssr.finanstilsynet.no at det er noen som eier en shortposisjon på 370k aksjer. Det er nok hakke mer en den gjennomsnittlige Nordnetter sitter på. Da vil det jo bli et problem for shorteren å få tak i tilstrekkelig antall aksjer når fredagens melding synker inn. Tviler på at noen av de andre store eierene som jeg regner med sitter long er spes keen på å selge på disse nivåene. Og iallefall ikke under 114,-. Bilr spennende.

Mye pent å se på i chartet etter i dag gitt. Fremdeles en god del å gå på i rsi.

Får vi nok juice denne uken fra kvartalspresentasjon og podcast til å forlate 85-96 rangen?

1 Like

Jeg har en følelse av åpning 95-96 og enten 2-3 kroner opp eller ned før den stiger jevnt og trutt mot 96-98 mot close. I så fall vil vel også en ny range signaliseres?

Jeg vet ikke, men føler jeg traff greit i dag basert på samme stikke fingeren i lufta-spådom.

Kan det være at aksjen er mer utsatt for trading nå enn i fjor? En annen ting er det som skjedde med Fun etter Q1. Har jo inntrykk av her at mange er inne i begge og da kan kanskje noen ha fått litt skrekken, men det er vel for liten gruppe til å påvirke kursen nevneverdig…

Uansett…jeg bryr meg faktisk ikke så mye om det ikke skjer så mye de første dagene. Jeg kjøpte mer i dag fordi jeg var mer redd for å ikke komme inn før den stikker til emisjonskurs enn for noen kroner ned igjen. Forholder meg til at det som objektivt har skjedd er en kraftig derisking ift før, på en kurs betydelig lavere enn ath og emisjonskursen. Jeg tror spenningen kommer til å stige frem mot offentliggjøring av abstract 07.06 og presentasjonen i Lugano.

2 Likes

Hadde jeg hatt mer kapital ledig nå hadde det ikke vært tvil om hva jeg ville gjort selv. Det er bare ufattelig for meg at vi fremdeles ligger under 100 kr på den meldingen når, som du sier, selskapet er mer derisket og solid enn i desember når vi var oppe i ATH.

Men ja, i morgen er det en ny dag og nye muligheter. Gleder meg spesielt til Q1 nå og radium podcasten med Costa og Dahle! :blush:

3 Likes

Synes denne trendlinjen ser sterk og fin ut.

Følger vi den oppover er jeg MEGET fornøyd, og jeg synes det ser forhodvis realistisk ut.

6 Likes