Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ja, utifra hva de skriver på clinicaltrials ser det ihvertfall ut til å være praktisk mulig for dem å stille med tidlige data i løpet av 2017, gitt at pasientrekrutteringen er god fra start av. Om de faktisk kommer til å gjøre/klare det gjenstår å se. Har ikke veldig store forhåpninger om det, men man skal aldri si aldri.

2 Likes

Skal leve godt med slakkere enn det og, men jeg blir ikke enormt overrasket om den holder. :slight_smile:

Litt redd for hva mai-effekten kan gjøre. Hoppet i fjor kom jo midt i godsesongen.

Nano har tidligere i vår uttalt at legene står i kø for å prøve Betalutin på pasientene sine, etter de resultatene som er kjent foreløpig. Tror ikke de har problemer med rekrutteringen akkurat. Men alt tar jo tid, jeg er veldig tålmodig her, spesielt etter ytterligere derisking den siste drøye uka (Lugano bekreftet og SRC positiv)

Men selvsagt godt å se blå tall igjen da uansett!
Tenker foreløpig å ta litt gevinst i forkant av/ etter Lugano.
Tenker mellom 10 og 20 % av beholdningen.
Hva tenker andre mtp gevinstsikring og hvor langt perspektiv de har på investeringen sin i Nano?
Jeg mener å sitte på mesteparten til et evt oppkjøp.

Jeg tror i hvert fall hver enkelt bør vurdere ift egne forutsetninger, dvs for eksempel hvilket snitt man sitter på og hvor stor del av porteføljen posten utgjør. Jeg har 2020-perspektiv på hoveddelen av mitt innskudd i Nano, men det er med med svært lav risiko siden jeg har tatt gevinster på veien hit vi er nå. Går ut og inn med noe for å ha det litt gøy, fordi jeg kan mer om Nano enn andre aksjer og for å lette ventetiden :slight_smile:

Står fast på at dagen forløper seg som tidligere omtalt, men slik det ser ut nå, må det snu på 94. Ellers er jeg jammen ikke sikker lenger.

Edit: Godt jobba dere som presser prisen ned. Skjønner meg ikke på
Markedet…

Gikk ut med konas beholdning nå på 94.50 (ja, har kjøpt Nanoaksjer til kona også :slight_smile: ).
Beholder min beholdning siden den er så stor og jeg faktisk kan påvirke kursen en del nå om jeg dumper alt på dette volumet. Hun kommer til å tjene mer på Nano enn meg :smile: (Har tradet litt for henne med denne kontoen). Aventer kjøp til etter lunsj.

Noen som kan gi en kjapp innføring på hva nano har pr idag?
Finnes det ferdige produkt i pipeline ?

Nano utvikler kreftmedisin for lymekreft, den 10. mest utbredte kreftformen i verden. Ut i fra planen har de produktet på markedet i 2020. Medisinen heter Betalutin og den er enklere (enkel sprøyte), mer effektiv, billigere og mindre smertefull for pasientene enn andre behandlinger. De tjener ingen penger i dag, men har over 1mrd på bok - mer enn nok til å få produktet på markedet. Altså ingen emisjonsfare.

4 Likes

Takk, mcap på 4,5 milliarder ser seg, hvor høy kan den bli før produkt kommer ut i marked ?
Kjenner eg stort sett blir litt skeptisk til høyt verdsatte selskap uten noen inntjening, selv om potensiale kan være enormt

Pareto oppsumerte Nano som enten VELDIG overpriset eller VELDIG underpriset. Avhengig av om de lykkes og hvor mange av medisinene sine de lykkes med.

2 Likes

Hva tror du da ?
Tror ikke nano passer meg, men det skulle gjerne ha passet meg for noen 10’ere siden

Nano er høyrisk, men det som gjør at de skiller seg ut er at de har veldig mye cash. Som gjør at casen på lang sikt er noe tryggere enn andre bio caser. Minuset er at mcap er veldig høy. Spesielt om du sammenligner med Targo og PCIB. Men de har ikke samme pengebinge, og pcib må jo ut å hente penger nå.

Jeg tror @Nocturne regnet ut pengebingen til NAno til å være verdt ca 20kr pr aksje.

1 Like

Algeta ble kjøpt opp for 17 mrd, men til sammenligningen mener mange at Nano bør være verdt mer. Finnes mange regnestykker om man ser litt rundt, men en grei sammenligning er å se hva tilsvarende selskaper blir solgt for, og jeg tror mellom 20-30 mrd er realistisk.

Videre skal det satses på behandling for DLBCL som er en mer aggressiv variant av kreften. Det spekuleres og i om behandlingen kan komme inn på 1. linje, og vil verdien på selskapet være mye høyere. Personlig tror jeg Costa vil selge selskapet innen et par år… Han har ved flere anledninger nevnt at de har potensielle partnere.

På generelt grunnlag anses risiko som svært høy i biotek, for kun noen få klarer å få medisinen på markedet til slutt. Men ser man på effekten av medisinen, og behovet i markedet er det svært vanskelig å finne en grunn til at den ikke skal bli godkjent. Betalutin kan redde mange menneskeliv.

2 Likes

@Evilfreud er inne på noe. Caset blir enten veldig lukrativt eller konk. Det er tross alt biotek. Hvis de lykkes har folk regnet på kursmål alt fra 500 kr (moderat / realistisk) til 2000 kr (hvis alt som ligger i Pipeline lykkes). Enorm oppside, også stor nedside.

Men er veldig grei aksje å trade også. Har begynt å skjønne litt mer av handelsmønsteret i aksjen nå, og kommer nok til å trade deler av beholdningen fremover mens jeg sitter rolig med en pott.

Veldig bra med cash beholdningen ja, og ikke minst sjeldent i sektoren.
Får se litt, mangen har blitt sammelignet med Algeta, men kun Algeta ble Algeta, alle andre bare sammenligninger som ikke har slått ut, spennede å se om Nano kan bli ett sånt case som lykkes

3 Likes

Jeg har stor tro her, er 100% i Nano.
Jo mer jeg har lest og sett, jo mer har jeg investert da troen blir større. Men anbefaler alle å lese seg opp selv, og gjøre sine egne vurderinger.

Hvis en feks har 1 mill og satser 100k kr i Nano så er et mulig scenario at en sitter igjen med 10k kr eller 500 k kr.
Eller mer eller mindre.
Men å gå all in i Nano er jo rene galskapen.:wink:

Men å ha en andel Nano i porteføljen tror jeg kan være greit. Men jeg ville gått inn i flere selskaper. Synes @savepig sine poster om amerikanske biotekselskaper er interessante, mennotker ikke jobben med det nå.
Investoren Duogdu tar livet med ro på børsen for tiden, ikke helt bra så lenge hele kapitalen e plsssert i aksjer og bittelitt fond…

Men i stedet for å gå all inn i Nano velger jeg heller det trygge, som DNB eller enda bedre: Funcom. :joy:

1 Like

Den siste setningen drepte effektivt siste rest av troverdighet i innlegget ditt :joy:

2 Likes

Men spøk til revolver, det er såklart risiko å være i Nano, all in eller ikke. Men min hverdag og økonomi går ikke fløyten om Nano gjør det. Kjøpte en liten post i februar, så bare økt på ettersom caset utviklet seg, og ikke minst jeg lærte mer og fikk større tro på selskapet.

2 Likes

Tja, hvis en sitter “all the way” så er det et av to scenarioer. I mellomtiden anser jeg risikoen som ikke-eksisterende for at kursen skal falle til 10 kr. Det er derfor mer sannsynlig at kursen går opp enn ned nå som vi nærmer oss Lugano og gode data.

Men sell-off’en på denne nyheten har jeg jo ettertrykkelig sagt at jeg ikke skjønner noe av, forholder meg derfor som @Oilimp helt i ro :slight_smile:

2 Likes