Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hey! Ser flere steder at oppstart Paradigme omtales som en stor trigger, altså slik jeg tolker det, skal medføre markant kursstigning fra det tidspunkt. Kjøper jo det du nevner her med hensyn til interesse fra større fond som kursdrivende, @Nocturne, men jeg klarer liksom ikke å se annet enn at oppstart Paradigme er ganske bankers og dermed at det ikke akkurat blir en stor nyhet?

Jeg ville vel egentlig tenke at andre triggere, for eksempel knyttet til de videre løpene på DLBCL og Humalutin vil være større og tilknyttet mer spenning.

Er enig i at oppstart paradigme ikke nødvendigvis vil være en voldsom trigger, utsettelse av paradigme vil være negativt. Positive data fra paradigme derimot, vil være YUGE!

Og derimellom kommer lugano og dosevalg. Well do ya, punk?

2 Likes

Er dette noe du tror de vil oppdatere på feks konferanser underveis eller blir det tyst frem til årsskiftet 2018/2019?

Do I feel lucky??? Been lucky for a year now :wink:

Hvis Lugano leverer på effekt vil jeg vel si at det begynner å se ganske sannsynlig ut med gode data i Paradigme også. For å ta opp en filmref som en annen her inne også benyttet tror jeg:

where we are going we don’t need luck! :joy:

1 Like

Oppstart PARADIGME er nok mest det statistiske at fase 2 har høyere generell LOA enn fase 1.
Litt spesielt at LOA øker sånn over natten, men “over natten” er jo også NANO innenfor retningslinjene til div. fond.

Jeg tror at de vi oppdatere også på data fra PARADIGME akkurat slik de gjør i dag. To ganger i året, så vi får nok en forsmak på hvordan PARADIGME går våren 2018.

Ellers:
Hvordan skal Lugano IKKE levere på effekt når Rojkjaer sier at høy-predosering har “no effect” på opptaket av Betalutin?
Costa virker også særs fornøyd med at de gikk over pasientantallet i arm 1 fase 2. Er nok ikke akkurat dårlig det de har der heller.

1 Like

Jeg ser heller ikke på oppstart av Paradigme som en veldig stor trigger, men ved utsettelse vil den definitivt kunne gi en negativ kursreaksjon. Skjønner ikke hvorfor oppstart av Paradigme skal øke interessen fra fond. Fond holder seg vel unna Nano primært pga. den høye risikoen involvert. Hvis et fond anser aksjen som for risikabel per dags dato evt. etter lugano, ser jeg ikke helt hvordan oppstart av paradigme skal endre dette. Det er vel først når effekdata fra Paradigme kommer at caset kan bli derisket nok til at aksjen blir attraktiv for store fond. Det er ikke “så vanskelig” og få en legemiddelkandidat inn i en fase 2 studie, det som er vanskelig er å genere data som er god nok til å rettferdigjøre en fase 3 studie. Hvis jeg husker rett så sa vel for eksempel Arctic Lifescience fund på Nordnet Live at de kun går inn i selskaper som har fullført fase 2 evt. har fase 2 data tilgjengelig? Det skal riktignok nevnes at Nano satser på pivotal fase 2, så det jeg nevnte over passer ikke 100% for Nano.

1 Like

Er det med at en pivotal fase 2 kan gjelde som fase 3 i retningslinjene til div. fond jeg i utgangspunktet tenker på.

1 Like

Nei, det kan du si :slight_smile: Jeg tenkte mest på hvordan markedsforventningen vil vise seg å stå i forhold til effektdataene som kommer. Det er vel også en forskjell på predoseringens fordelaktige effekt i forhold til bivirkninger og predoseringens manglende negative effekt på opptak. Det gjenstår vel likevel å se effekten av høyere dosering Betalutin i seg selv.

1 Like

Ja, det er vel en vurdering hver enkelt fond tar. Men fondene vil ikke ha fase 2 data tilgjengelig hvis de går inn før data fra paradigme er klar, så de vil ta en mye større risiko sammenlignet med et mer ordinært case der de går inn etter fase 2.

1 Like

@Nocturne og @Oilimp jeg har tenkt litt og har en ny teori. Jeg tror Nano ønsker å drepe ALL diskusjon rundt pengebehov. For det har vært endel spekulasjoner på XI og HO og sansynligvis andre forum. Nano sier nå at de ikke har noe pengebehov. Før de evt skal gå til markedet selv. og som du @Nocturne nevnte. Har man lykkes med alle studiene kan de hente penger på 250-500kr aksjen. Det kan også være at det bare var journalisten som spurte et direkte spørsmål rundt pengebehov. Uansett etter å ha sovet på det synes jeg faktisk det er et fornuftig svar fra Nano og heller dårlig formulering av Hegnar online.

5 Likes

Godt sagt. Dette er også min tanke.

En av teoriene igår er at dette var for å trigge Big Pharma. Men med den pipen Nano vil gjennomføre de neste 5 årene er verdien ved suksess langt høyere om de går direkte enn å selge seg til big Pharma ved suksess på betalutin.

1 Like

Mener jeg leste at det kom som svar på spørsmål ja.

1 Like

Ja, enig i det. Samtidig kommer nok mange til å cashe ut ved FDA approval da det er ganske risikofylt å gå til markedet alene. Regner med BP ikke sitter rolig og ser på en miniputt prøver å stjele markedsandeler fra dem. Har Nano infrastrukturen, folkene og produksjonskapasiteten på plass for å ta produktet til markedet selv? Jeg vet ikke. Håper egentlig de blir kjøpt opp, men at prisen også reflekterer noe av det som ligger i pipe og ikke bare Betalutin.

1 Like

Nano skal vel ikke i noen fase 3 med Betalutin, Paradigme regnes vel som fase 3, da de vil søke FDA approval etter det? Eller er jeg på jordet her @Nocturne @Savepig ?
Er ikke Paradigme pivotal fase 2?

Ja, de planlegger og kjøre en pivotal fase 2. Altså at de bruker data generert i fase 2 til å søke om tidlig regulatoriske godkjennelse. Dermed får de et kortere regulatorisk løp.

Det jeg har skrevet ovenfor om fase 2/3 studier var kun for å demonstrere risikoen forbundet med fase 2 studier, og hvorfor mange større aktører ofte velger og gå inn i etterkant av at fase 2 data er presentert.

Den emisjonen rundt go to market med betalutin som det snakkes om nå er den som jeg hele tiden mente det ville bli bruk for, mens den i fjor er en ekstra innhenting som gjorde at man kunne gå mye mer ekspansivt til verks med en bredere klinisk pipeline på en gang.

Jeg tror det var to ting som spilte inn: De fikk ekstremt lovende (oppsiktsvekkende sterke) prekliniske data på kombinasjon av betalutin og rituximab som det var veldig fristende å gå klinisk med med en gang, og det var en enorm etterspørsel etter aksjer i markedet, så de visste at de kunne opnå ekstremt mye friske penger ift utvanning.

Alt hadde vært feelgood som bare fuck, om ikke innsidesalget til Dahle hadde vært håndtert så amatørmessig. Om han hadde solgt de få aksjene ifm emisjonen hadde kun fryktelig få stilt spørsmål ved det overhodet. Min påstand.

Sånne diagram er ikke hverdagskost! 100% overlevelse!

3 Likes

Takk for svar alle. Så Q1 en gang til nå akkurat, synes ting virker meget lovende framover :+1:

1 Like

De håper på godkjenning for å slippe fase 3, men det er enda ikke godkjent.

Er fast track e.l at de slipper fase 3?
Setter pris på alt man kan lære her, inntil februar var mine kunnskapsområder husbygging, gravemaskiner og oljeboring :sweat_smile:

1 Like