Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg synes dette er good news og føler meg trygg på NANO fremover. Har ikke noen medisinutdanning eller noe slikt så det er mer synsing fra min side, men er 1 person på Hegnar Forum som virker oppegående (brukernavn SnartLege). Har stjelt denne fra han:

" Dette blir mitt første innlegg her på forumet, men jeg har fulgt diskusjonene rundt NANO en stund nå. På dette tidspunktet er det ikke noe poeng i å bruke tid på å krangle om effektivitetstall for betalutin. En hver som kan litt sannsynlighetsteori skjønner at det på nåværende tidspunkt er behandlet så få pasienter at det er ekstrem usikkerhet i tallene. Dersom man tar seg tid til å regne ut 95 % konfidensintervall ser man at dette er 36,0%-90,4% for ORR og 11,7%-51,5% for CRR. Det vil si at den riktige sannsynligheten med 95 % sannsynlighet ligger innenfor dette intervallet. Det er først når man kommer over i fase 3 og medisinen prøves på et større antall pasienter at man med rimelig sikkerhet kan si noe om effektiviteten. Selvfølgelig er det positivt at de viser lovende resultater, men det er på nåværende tidspunkt for stor usikkerhet i tallene til at det er noe poeng å diskutere hvem som har best effekt av f.eks nano og juno

Poenget med fase 1/2 studier er ikke å finne ut hvor effektivt medikamentet er, men å finne ut om det er trygt å bruke og forsøke å finne optimal dosering med utgangspunkt i bivirkninger. Etter min mening er det dette som er det eneste interessante med det publiserte abstractet. Betalutin har så langt ikke hatt noen uventede bivirkninger og de bivirkningene som har vært kan håndteres på en god måte. De har ikke møtt noen alvorlige bivirkninger som kan føre til stans av studien eller risiko for at medikamentet ikke blir godkjent. De mest alvorlige bivirkningene er så langt såkalt neutropeni (de friske hvite blodlegemene drepes og man får redusert immunforsvar), noe som er veldig vanlig med mye av dagens kreftbehandling. Bivirkningsprofilen er lovende, noe som øker sannsynligheten for at de til slutt klarer å få et produkt på markedet. "

Han har skrevet flere innlegg på tråden som er verdt å lese: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2320191

3 Likes

En ting jeg savner er redaksjonell omtale av dette hvor ting blir litt mer forklart og satt i sammenheng. Posten du linker til virker jo lovende da.

jeg anbefaler også snøffelens bidrag i samme tråd.han har ikke aksjer i nano,men i pho og pcib.jeg har aksjer i alle 3.

1 Like

Snøffelen har kommentert statistiske data for å få en medisin/behandling godkjent og forskjellen på godkjent fase 1 og 2 er stor. Han er i Photocure fordi de har to klare for fase 3.

Det står mye gode fakta på den tråden jeg linket til, men står jaggu mye haussing og baissing også… En burde ta mesteparten av innleggene med ei bøtte salt. Jeg leser som regel alle innleggene på alle postene ifm NANO, men kan ikke si jeg blir veldig påvirket av den grunn. En må bare legge inn et mål og strategi på hva en skal gjøre og ikke høre på hva alle bedrevitere mener og sier (er sikkert mange som har peiling, men vanskelig å finne ut hvem). Har en plan om å selge ut 20-40% av NANO etter oppgangen neste uke for å sitte med “gratis-aksjer” (har snitt på 16) løpet ut.

Men som SnartLege sier her er et ganske viktig poeng: Poenget med fase 1/2 studier er ikke å finne ut hvor effektivt medikamentet er, men å finne ut om det er trygt å bruke og forsøke å finne optimal dosering med utgangspunkt i bivirkninger. Etter min mening er det dette som er det eneste interessante med det publiserte abstractet.

Hvis han har rett på det utsagnet kommer kursen til å få et greit hopp på mandag, etterfulgt av enda et hopp på tirsdag. På mandag 08:30 holdes den en pressekonferanse hvor de skal diskutere resultatene og på tirsdag legges det frem resultater av 21 pasienter (hvor resultatene av 2 av dem har kommet etter AACR). Blir dette tolket positivt i markedet, kan jeg endelig få tilbake den rolige nattesøvnen…

Siden jeg skrev at jeg hadde aksjer her, får jeg vel opplyse om at de er solgt nå. For lenge å vente til Q1 2017. Hadde bare en liten lottopost her, men med meget god gevinst. Lykke til for de som er inne i denne. En partner-avtale kan komme og sende denne til himmels, men statistisk risk/reward sier å vente til man er klar for fase 3.

2 Likes

Bra for kvaliteten på forumet at man er litt åpne på hva man eier eller ikke. :slight_smile: selv sitter jeg i ro med mitt snitt som har krøpet opp til 21. Jeg tror fremdeles så sterkt på caset at jeg tror det kan komme et plutselig hopp opp til emisjonskurs 32 før man vet ordet av det.

Update:
Det er jo egentlig bisarr oppførsel til å være meg hele Nano-caset. Det var IKKE min opprinnelige strategi innen aksjesparing å gå 50% inn på en eller annen crazy høyrisiko biotech-aksje.

Det er bare totalpakken Nano som tiltaler meg:

  1. Artikkelen om pasienten som forteller at hun fikk livet tilbake
  2. Trackrecorden til så mange av de involverte i prosjektet. Algeta, Health Cap, Costa, osv osv.
  3. Kliniske tester går akkurat som de har forutsagt.
  4. Klar strategi for å komme i markedet
  5. Bunnsolid finansiering.
2 Likes

Nå er posteren lagt ut!

http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Poster%20AACR%20USA%202016%20-%20web5.pdf

Noen som skjønner noe? :smiley:

Vært bortreist en tur. Ser at kursen har gått litt ned nå.

Litt mer skeptisk. Virker som det kraftigste dosenivået gir for mange (alvorlige) bivirkninger og man må ned på dosenivå. Det er ikke helt bra. Skyhøy risiko i denne fasen. Husk Clavis Pharma og Algeta. Det kan fort være utfallsrommet her… Men jeg er ingen ekspert. Vanskelig å lese disse posterne med ufaglig bakgrunn.

1 Like

Meget relevant å nevne Clavis Pharma i samme sammenheng ja. Det er mildt sagt vanskelig lektyre den plakaten.

Kom omsider en nøytral artikkel i dag:

"Så langt ser resultatene av studien bra ut. Ut fra historiske data på effekten av cellegift, tyder erfaringene så langt på at effekten kan være sammenlignbar og med mindre bivirkninger. "

2 Likes

Nervepirrende dag, det er flere som har antydet at det ligger teknisk motstand på 20, og vi er nede og tester den i skrivende stund. Om vi bryter under nå, så er vel neste motstand helt nede på 14-15 et sted?

1 Like

Ja, må si meg enig der. Håper 20 holder nå, hvis ikke kan det bli nok en nedtur. Har ikke solgt ut noe av beholdningen min til nå så må bare knipe igjen øynene og håpe på det beste.

Må si jeg er veldig overrasket over den lave kursen! Hadde virkelig trodd det skulle bli en positiv reaksjon etter AACR.

Den gikk veldig hardt i dagene før nyheten så en nedtur kommer ikke overraskende. Lenge å vente til Q1 2017 for tradere.

Men også denne uttalelsen er kanskje ikke god synes jeg:
""Så langt ser resultatene av studien bra ut. Ut fra historiske data på
effekten av cellegift, tyder erfaringene så langt på at effekten kan
være sammenlignbar og med mindre bivirkninger. “”

Om effekt:Sammenlignbar effekt tror jeg ikke holder, den må være statistisk signifikant bedre.

Positivt at den gir mindre bivirkninger, men usikker på om totalen:mindre bivirkninger, men sammenlignbar effekt er godt nok.

1 Like

I følge Nano er initiell trending at Phase 2 gir sterkere resultater enn før, så jeg er ganske positiv.

Helt enig med deg at den har gått utrolig høyt, og at det er naturlig med en pushback.

Desverre lot jeg meg rive med og kjøpte en ekstra siste post på 28, den ødelegger bildet en del for meg. Live and learn, i retrospekt burde jeg tatt en liten gevinst på det tidspunktet i stedet. #backtrading

3 Likes

Inven2 som var en av de første investorer i Nordic Nanovector solgte 132.000 aksjer
i Nordic Nanovector. Fondet er fortsatt fjerde største aksjonær. Storebrand fond har
også redusert. Folketrygdfondet – nest største aksjonær - har økt med 100.000 aksjer.

http://www.nordicnanovector.com/investor-relations/shareholders

Fremdeles en sunn beholdning på Topp 20.

1 Like

http://quotes.hegnar.no/release.php?id=20160504.OBI.20160504S171

Har planer om å handle noen aksjer her snart, men har ikke noen kr ledig nå.

Håper den ikke stikker fra meg nå :joy:

Kursen har gått litt de siste dagene, i dag driver vi og tester brudd gjennom motstanden på 25.

Dette har nok mye å gjøre med forventninger til firmapresentasjon på Nano sin Capital Markets day i morgen.

Agenda for morgendagen kan sees her:
http://www.nordicnanovector.com/article/NORDIC-NANOVECTOR-TO-HOST-CAPITAL-MARKETS-DAY-IN-OSLO-ON-31-MAY-2016/2213331

2 Likes

Virker som det er en del forventninger til morgendagen, greit med volum idag. Hvis det ikke kommer noe nytt imorgen, tror jeg vi kan falle tilbake - hvis ikke kan det bli en pen start på sommeren. Kan være en del utenlandske investorer får øynene opp for NANO imorgen og tiden fremover noe som kan være med å få kursen til å klatre over 30-tallet.

Er meget lite på salgssiden nå! :slight_smile:

Edit: Blir det rally før stengetid idag?? Den store posten på 28k kryper oppover, den står nå på 26,10…

1 Like