Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

aksjene på zero må realiseres. nærmer seg kostprisen på 53 så da tenkte jeg å selge de idag og satse på at jeg får kjøpe de til tilsvarende pris imorgen. var i ugangspunktet ikke så ivrig på å flytte aksjene fra zero da kursen lå rundt 90. skatt er kjipt:)

Aksjekonto er vel ikke tilgjengelig enda? realiserer du med tap får du jo 27% eller 28% igjen av staten.

flyttet 1000 igår. fikk aksjene tilbake noen kr billigere idag heldigvis. men risikosport. plutselig så går toget på en melding

aksjekontoen er ikke tilgjengelig enda men aksjer fra aksje og fondskonto idag kan flyttes over til aksjesparekonto skattefritt når den kommer. jeg har ikke tap på nano enda. snitt 53 kroner…men det nærmer seg.

So det blir kun skattefri overføring frå vanlig aksje/fondskonto? Dritt da…

Ahh, husk at Zero ikke er aksje og fondskonto. Men en sånn sær konstruksjon som gjør at du må selge aksjene der for å kjøpe dem tilbake med en annen konto.

det er riktig evilfreud. derfor forsøker jeg å overføre litt og litt nå fra zero mens avkastningen er lav og skatten neste år blir deretter. Jeg er langsiktig og venter på de store kronene forhåpentligvis:)

Jeg tror faktisk at noe av omsetningen nå er at flere gjør som dere.

Selger og kjøper pga. skatteplanlegging.

jeg tror ihvertfall det er gunstig nå som kursen er såpass lav og man har planer om å være investert i aksjen en stund

Helt klart. Jeg hadde gjort det selv.

da kjører jeg igang. håper ikke kursen stikker;)

Lykke til!

takk for det:)

Tror ikke bunnen er nådd helt enda. Blir spennede mot slutten av året når det forhåpentlighvis detter inn flere nyheter. Intill det gambles vidre i APCL og NOM.

Når vil dette ende?

Gud, glad jeg er ute nå. Avventer denne frem til tidlig høst. Da skal jeg inn igjen. Denne er råsikker på sikt.

Merkelig alle mener denne er “sikker” men samtidig selger seg ut. Alle har vel sin strategi ifht. innvesteringer men min min innvestering i Nano er langsiktig så tar fallet med knusende ro. Selvfølgelig kjipt å ikke ha mulighet til å selge men når man tenker hva kursen står i om 1 år så er det jo ikke tvil hos de fleste vel?

1 Like

for min del er det kun skatteplanlegging. Greit å få vasket ut nervøse sjeler nå før høsten starter

Skjønner ikke helt tankegangen. Du realiserer tap og får 28% fradrag. Når du da går inn igjen i samme aksje med samme beløp og får x % avkastning så skatter du 28% av dette. Vinningen går opp i spinningen eller?

Er nok mulighet for en fin inngang nå.