Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Nå synes jeg også det ser ut som vi kan ha en bunn.

Sammenfaller bra med mange påstander om støtte mellom 67-70 over lang tid.

DNB, Netfonds og Nordnet øverst på nettosalg. Utlendingene dominerer nettokjøp.

Og det rasjonelle om at kursen nå må være banket langt nok ned uten melding.

1 Like

Tror du 75 nå blir neste motstandsnivå? Ser slik ut på kort sikt?

Hvor langt opp tror du Nano skal i morgen?

  • +1%
  • +2%
  • +5%
  • +10% eller mer
  • Opp? Den skal lenger ned for f…! :smile:

0 stemmegivere

Tror ikke det blir mye motstand om trenden snur nå, noe rundt 83. Tror vi vil se høyere bunner opp mot motstand ved trendkanalen over tid.

Inne igjen i Nano på 68 blank i håp om at bunnen nå er nådd og at klatringen starter. Bryter vi ned forbi 67 er jeg ute igjen.

har samme strategi her. Gikk ut på 78 og inn igjen nå på 68. Sitter long med det jeg har per nå.

1 Like

Vinningen går opp i spinningen i forhold til antall aksjer, men skatten på gevinsten blir lavere.

  1. jeg realiserer med gevinst nå (mindre skatt neste år da gevinsten er vesentlig lavere nå enn da den kursen lå rundt 100.)

2.kjøper tilsvarende antall aksjer på aksje og fondskonto. på den kontoen vil man kunne flytte aksjene rett inn i aksjesparekontoen fra og med 1.september uten å realisere. overføring av aksjer og fond til aksjesparekontoen må skje innen 2017. Hvertfall det som sies.

Er ikke på jakt etter de små summene her. men sitte til 2019.

I tillegg vil man få skjermingsfradrag.

Korriger meg hvis jeg er på bærtur

1 Like

@Evilfreud fikk ikke til å svare deg på chaten med telefon… Men må tåle å “tape” et par millioner uten å bli sur og gretten! :smile: Skal laaaangt ned før jeg begynner å gå i minus uansett :slight_smile: Snittet er et stykke under 20, og tror neppe vi skal på dét nivået!

3 Likes

Ser ut som salgspresset er i ferd med å avta

Nådde ikke å laste opp mer nano i dag, overføringa kom ikke inn. Håper ikke kursen fyker avgårde imorra da før jeg får handlet, blir fort noen hundre aksjer i forskjell! ettersom dere skriver kan det se ut som den er moden for en stigning igjen?

Hehe, fordel med lavt snitt og lang horisont. Ds overlever man dupper som nå. Forsåvidt tror keg du var den beste nano strategien. Long long og long

Prøver å gjøre litt kjølig egenevaluering selv om jeg er enig med min egen strategi som er å totalt puste med magen og sitte stille i båten.

Jeg hadde jo en ekstrem magefølelse av at kursen skulle rase etter Lugano, men hadde allerede solgt så mange nano-aksjer at jeg ikke klarte å rettferdiggjøre å selge mer.

Når så utviklingen jeg hadde forutsett startet burde jeg solgt 30 eller 40% mens vi fremdeles var over 100, men har bare sittet forstenet med min snitt kostpris per aksje på kr 5 som hvilkepute.

Blandede følelser.

Stemmer det :slight_smile: Får se om jeg handler noen flere aksjer imorgen, har ikke bruk for feriepengene før i vinter så da kan jeg liksågodt kjøpe et par tusen aksjer og kanskje få litt ekstra avkastning! Men ser jeg er ikke den eneste som har en plan om å kjøpe imorgen så håper ikke den smeller opp :smile:

1 Like

Lenge til desember, tror det kommer mer kjøpsmulighet

Det gjør det nok, men kom noen flotte OLED TVer til butikken, så må bare kvitte meg med pengene før jeg går på (nok) en tabbe…

1 Like

Grei strategi om man har snitt under 20. Prøv å si det til de som har snitt over 100 eller emisjonsdeltakerne på 114… :smile:

Trøster meg med at jeg også har APCL… :joy:

1 Like

Hehe, kan tenke meg til at det skal svi for dem som kjøpte på ATH og enda ikke har solgt… Halvert verdi på 7-8 måneder er nok ikke gøy :slight_smile:

1 Like

Hvor har du hentet det bilde fra ?

Til informasjon:
Nordnet “leser inn” pengeoverføringer 4 ganger pr dag, ref hjemmesiden deres: “Vi leser inn filer hos oss klokken 06:30, 12:00, 14:30 og klokken 17:30.”

Dermed kan du ta en telefon/mail til din egen bank og høre med dem når de “leser ut” dine overføringer. Dette gjør at du til enhver tid vet når du får dine penger inn på nordnet kontoen din :slight_smile:

Ellers får vi nyte solen og la NANOaksjene ligge rolig langt inne i skuffen :wink:

1 Like

Jeg har et snitt rundt 94-95ish, dersom jeg handler Nano på kursen som er nå for 50.000nok, hvor mye vil snittet mitt gå ned da?
Noen formel jeg kan bruke sikkert? :slight_smile: