Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Er det du @peanutter fra HO forresten?

1 Like

Hei, og takker.

Kjenner en del navn her fra både Shareville og HO, ser jeg. Vi får håpe stormen ikke følger etter, men jeg kan ikke garantere noe med disse menneskene… :wink:

1 Like

Jepp, men der ble jeg sletta av ADM pga noen mente jeg var noe “krass”, men skjit au…har hatt et par nick etter det på HO:slight_smile:

Folk som ikke klarer å oppføre seg her blir enkelt og greit kicka rett ut igjen, alle medlemmer kan flagge ufine innlegg, og @pdx gir de som ikke skjerper seg “the iron boot” :rofl:

1 Like

Ok ja skjønner det. Husker deg derfra, her er det som sagt ganske annerledes heldigvis.

HO er jo ei STOR lekegrinn :smile:

http://forum.hegnar.no/brukerinfo.asp?userid=123973

Du er en trivelig type…

Jo takk, fikk “litt” pæs for at jeg mente at nok var nok, Nano hadde steget for mye og den ville komme til å dra seg nedover etter at Costa hadde gjort sitt i Lugano…jeg så ingen triggere etter det.
Vi får se hvor det bærer åt :slight_smile:

Men jeg trader aksjen innimellom, syns jo det er gøy :slight_smile:

Her er mange som har advart om at den skulle ned her inne, bl.a @Evilfreud men her diskuterer vi saklig, du ser vel hvorfor folk ble lei av det på HO som du kom med til tider?
Men anyway, nytt blankt ark her inne, du velger selv hva du vil tegne på det :smiley:

Joda, men enkelte ganger blei jeg lei alt pisset som kom fra den såkalte “Nano menigheten” ;der alt skulle liksom gå til himmelen.
Syns ikke det var rett og lure folk inn å kjøpe Nano aksjer da, å det har jo vist seg at det stemte så bra det kunne.

Mulig du er en av den Menigheten, hva vet jeg.

Jeg er ganske hardt investert i Nano, hvis du mener det med menigheten. Men har ikke trodd den bare skal stige og stige, alle aksjer korrigerer og går på ørkenvandringer som Nano var i vår, og kanskje nå også.
Men det jeg har stor tro på, og bare blir mer betrygget og overbevist om, er det viktigste for meg som langsiktig investor-det fundamentale Nano driver med.

Jeg vil si, som mange andre, at risikoen er blitt betydelig lavere de siste månedene, og forventer at det etterhvert vil vises på kursen.
Har planer om å selge en liten andel av de aksjene jeg har innen utgangen av året, hvis kursen kommer opp dit jeg vil.
Det vil si rundt årsbeste og oppover.
Så får jeg se hvor lenge jeg sitter med resten.
Det er jo langtfra noen garantier for suksess, men jeg er optimistisk og har investert etter å ha lest meg grundig opp.
Så får andre gjøre som de vil! :smiley::+1:

Jo mindre som snakkes om HO jo bedre, HO og hva den enkelte måtte finne på å skrive der er uansett fullstendig offtopic i denne tråden.

Netfonds sin fibonacci ser slik ut etter i dag:

Shortregisteret fikk seg enda en oppdatering for noen dager siden forresten:

5 Likes

Likte forresten det du skrev om mulighet for BTD i nær framtid. I dag var vel å sette det på spissen selvsagt, men man vet aldri. Tenker mer på ressonnementet ditt, tror også de kan ha søkt allerede. BTD er jo verktøyer for å hjelpe de videre i prosessen, så FDA anbefaler at det søkes så tidlig som mulig på det.
Og gode nok data har de vel hatt ganske lenge, bedre data enn konkurrenter som har fått innvilget BTD etter det jeg forstår.

Har tenkt litt i det senere, hva skjer realistisk kursmessig om NANO kjører løpet ut på egenhånd? Det kan kanskje ta ett år eller to med omsetning av betalutin 3FL før det prises inn i selskapet med en nogenlunde brukbar p/e? Nå forutsetter jeg lite suksess på deres andre pågående forsøk. Noen andre med tanker denne veien? Hvor langsiktig er langsiktig?

Har lest noen regnestykker på ca 500 kr aksjen ved suksess med Betalutin i 3FL, så går de jo for 2FL og 1FL i tillegg, det siste med Humatulin tror jeg? De har jo andre sykdommer de forsker på med Betalutin, og andre studier mot bl.a leukemi i samarbeid med et annet selskap.

Jeg føler det er meget god sjanse for å lykkes, så spørs det jo evt hvor mye de lykkes med? Noen regnestykker skal ikke jeg prøve meg på, men kloke hoder innen biotek mener Nano ved suksess med Betalutin i 3FL vil være mer verd enn Algeta var.
Salget av Algeta tilsvarer i sum og antall aksjer i Nano på rundt 500 kr.

Så hva er langsiktig?
Vel, jeg planlegger som sagt å gevinstsikre litt i år, hvis kursen er bra nok.
Så framover, alt avhengig av hvor bra de gjør det, tenker jeg det blir litt sikring neste år, så sitte med resten til de går på markedet selv, eller blir kjøpt opp. Det siste er visst mer sannsynlig så fremst det fortsetter å gå bra.

No må du ikkje begynne å hause igjen, vi e så knapp nok kommet opp fra en liten “rekyl”…som neppe vil vedvare…slapp av til 2019/20…å pust med magen som enkelte andre…så snakkes vi da ilag med Menigheta :wink:

1 Like

Har ingenting med hausing å gjøre. Han spurte et spørsmål, jeg svarte. Det er sånn vi har det her inne, vi diskuterer synspunkter, meninger, muligheter osv. Hvis du har tenkt til å stikke innom her av og til, så kan du like godt venne deg til det.

2 Likes

Takker for svar, har nattarbeid og tid å gruble. Og kursmål har jeg vel tanker om. Men ser ikke bort fra at både 2019 og 2020 kan være tidlig innprising fra markedet om verdien skal måles etter hva de selv har fått ut til markedet i salg. Tror at produkt til markedet, og markedspotensial ikke er nok til at det prises inn på børs øyeblikkelig. Men at det må levere over tid før salgsforventninger prises inn nogenlunde. Ser bort fra oppkjøp her, fordi det er en løype det kan være viktig å ha forhold til. Ledelsen har jo gitt uttrykk for å ta produkt til markedet selv. Hvordan ville Algetas kurslinje over tid sett ut om de ikke blie kjøpt opp?
Tidslinje for innprising av salg i markedet, forutsatt 3 FL kun. Ikke så mye kursmål altså men tiden det realistisk tar å oppnå et slikt kursmål. En form for minste suksess versjon med tilhørende tidslinje.
Vanskelig å gjøre meg mer leselig her fra mobil. Men kursendring i markedet for at et produkt skal markedsføres skjer vel ikke over natten til fullt potensial? Så først en grunntanke for utvikling i forhold til tidslinje ved at de går til markedet selv. Og deretter eventuelt legge til variasjoner for 2FL og 1FL.

1 Like

@Oilimp, og andre som har fulgt Nano i lengre tid. Hva mener dere potensiell nedside er i et ettårsperspektiv? Hva er sjansen, og hva skal til for at kursen eksempelvis skal etablere seg under 60?

Nedsiden består mest i at det ikke er nyheter. Spørsmålet som vi forsåvidt ikke er enige om her inne er hvor lenge denne tørketiden evt varer. Vi vet det kommer nyheter i desember, eller oppdateringer. Utover det kan man bare anta å håpe at det dukker opp noe før.

2 Likes