Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Så er spørsmålet om NANO fortjener premium prising pga gründere, pipeline, cash og solid/dyktig/erfaren ledelse.

Jeg mener svaret på det spørsmålet er ja.

3 Likes

Nano har allerede premium prising. Og jeg tror det vil fortsette ved gode nyheter.

Ja, er enig i at mesteparten av verdien ligger i den resterende pipelinen. Dette var ikke ment som en verdivurdering av Nano som helhet, men hovedsaklig som et anslag på hvilken verdi Betalutin i 3FL kan ha for selskapet hvis Betalutn godkjennes.

Ettersom denne utregning tar for gitt at Betalutin godkjennes er den ikke egnet til å regne ut verdien av selskapet den dagen i dag. En modell som muligens er egnet foreligger i denne artikkelen: https://www.nature.com/nbt/journal/v19/n9/full/nbt0901-813.html
Uheldigvis krever modellen en del informasjon som ikke er tilgjengelig for vanlige aksjonærer. Å regne fremtidig verdi på Nano vil jeg tro vil gi en svært upresis vurdering siden en slik analyse vil måtte bygges på en lang rekke antagelser.

Hvor langt de resterende legemiddelkandidatene har kommet i utviklingen på tidspunktet der Betalutin potensielt godkjennes avhenger helt av hvilke kliniske data som genereres i studiene som starter opp i år. Ettersom vi har null klinisk data på verken Humalutin, DLBCL eller 2FL eller vet når Betalutin kommer til å være godkjent er det vanskelig å spå hvilken klinisk fase de vil være i.

Jeg vil si at utregningen til dels, men på en veldig uspesifik måte, tilegner en viss verdi til pipelinen. En høy EV/S, i dette tilfellet 8,13, tolker jeg som at aksjonærer er villig til å betale mye for nåværende inntjening pga. håp om høyere inntjening i fremtidig. Økt fremtidig intjening for Nano vil hovedsaklig komme fra den resterende pipelinen. For at selskapet skal kunne prise likt som den resterende sektoren må vel selskapet ha like gode forutsetninger for høyere fremtidig inntjening som den resterende sektoren. Dermed må Nano ha en viss pipeline for å kunne forsvare multipler som ligger på sektorgjennomsnittet. Uten noen som helst pipelinen vil jeg anse det som vanskelig å forsvare en prising lik resterende sektor ettersom forventet inntjeningsvekst vil være dårligere en sektoren.

I tillegg kan man jo også diskutere om Nano fortjener en premium pris i forhold til resten av sektoren pga. mangement, cash, pipeline osv. og at den burde prises høyere en sektoren.

Ti slutt er det viktig og huske at utregningen er høyst usikker og baserer seg kun på en multipel, og kan i beste fall kun være en pekepinne. Likevel syns jeg det er en nyttig utregning å gjøre.

4 Likes

Jeg har allerede en 5 dobling, så hvis vi ender opp på 220 så har jeg 13 ganger i forhold til inngang :wink: Kan si meg fornøyd med over 6 mill i fortjeneste hvis det blir så dårlig! Men har mer tro på en 8-sifferet gevinst før eventyret tar slutt.

Sier ikke nei til et slik spleiselag :smile: Sammen tror jeg vi har en god andel nano-aksjer!

2 Likes

Ja Nocturne har vel også over 10K. Vet ikke hvor mange du har, men du kom tidlig inn ja? Jeg begynte desverre ikke med aksjer før januar i år. Hadde jeg startet ett år tidligere ville jeg satset på Nano da også, passer min risikoprofil :grin:
Edit: ser du kom inn under 20 kr, med ca 30.000 aksjer?

Ja, er ca det jeg har per idag. Har vært redd for å bruke salgsknappen så :smile:

1 Like

Jeg også, er mye flinkere å bruke kjøpeknappen :joy: Måtte selge noe her tidligere på rundt 99 kr, så det ble litt gevinstsikring da. Men bare 300 aksjer :slight_smile:

1 Like

Jeg tror meg og @Nocturne kommer til å dele ut lisenser til olje boring på APCL på denne øya så de har noe å jobbe med :smile:

2 Likes

DNB bare selger og selger, vet ikke om det er øyelegen som skal likvidere hele sin posisjon?

75000 usd ble nevnt av ledelsen som mulig salgspris under market capitals day i mai 2016. Det var en forsnakkelse og er ikke offisielt, men jeg var der selv så jeg kan bekrefte det.

3 Likes

Potent liten bulk på MACD!

2 Likes

Kommende uke kan bli spennende, teknisk sett…kontra tidligere :slight_smile:

Enig, synest denne ser små fin ut nå. MACD viser positive signaler.

1 Like

Tenker dere at bunnen er her?

Nei, ikke nødvendig vis bunn, men ser klar ut, for en fin opptur i trendkanalen.
Kjører tight sl :wink: Blir spennende å se utviklingen kommende uke. Savner litt volum foreløpig.

Hva tenker du @holmes?

Teknisk vil jeg si at svakt at 75 ble brutt, men mulig bunn hvis jeg ser på rsi og macd. Blir spennende å følge med på, men ville nok bare gått for en swing trade her nå som kursen tross alt er såpass tung. SMA 300 på rundt 66-67 kan være en god inngang for en trade.

1 Like

Da er vi samde :wink:

1 Like

Tok en ørliten profitt, ble for lite volum til at jeg hadde tolmodighet til å holde posisjonen :slight_smile:

Inn 69,6 ut 72,25

1 Like

Three of the board members of Nordic Nanovector ASA (the Company)
(OSE: NANO), Gisela Schwab, Joanna Horobin and Jean-Pierre Bizzari,
have resolved to settle a total number of 13,259 RSUs that were
issued pursuant to an authorisation granted to the board of directors
at the annual general meeting in 2016. Each RSU gives the right to
subscribe for one share in the Company at a subscription price of NOK
0.20. The board members were granted the RSUs after the annual
general meeting in 2016 after having elected to receive all or part
of their remuneration for the period from the annual general meeting
in 2016 to the annual general meeting in 2017 in RSUs.

The Board of Directors of the Company has, to fulfil the Companys
obligations under the RSU agreements, resolved to issue 13,259 new
shares at a subscription price of NOK 0.20 per share giving a total
subscription price of NOK 2,651.80. The Companys share capital will
through the issuance of the new shares, bee increased by NOK
2,651.80. Subsequent to the issuance of the new shares, the Companys
share capital will be NOK 9,808,880.40 divided into 49,044,402
shares, each with a nominal of NOK 0.20.

Gisela Schwab, Joanna Horobin and Jean-Pierre Bizzari have subscribed
for 7,054 new shares, 2,678 new shares and 3,527 new shares
respectively at a subscription price of NOK 0.20 per share. The three
board members will following issuance of the new shares, have the
following holding of shares and RSUs in the Company:

±------------------±-------------------±---------------------+
|Name |Total number of RSUs|Total number of shares|
±------------------±-------------------±---------------------+
|Gisela Schwab |2,946 |7,054 |
±------------------±-------------------±---------------------+
|Joanna Horobin |2,107 |2,678 |
±------------------±-------------------±---------------------+
|Jean-Pierre Bizzari|982 |3,527 |
±------------------±-------------------±---------------------+