Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Er vel både positivt og negativt dette @laplagam - ergo nøytralt?

1 Like

Er vel ganske nøytralt. Blir vel litt utvanning av aksjene.

Hva er poenget med å gjøre dette? De betaler 0,20 per aksje, men det er ikke noe forskjell på om de gjør det nå eller på 200? Er en tidsramme en del av avtalen med at de tok honorar ut i aksjer?

@Fornybar

Ofte en tidsfrist på opsjoner ja. Usikker på om det er det her, men kan jo også tenkes de trenger litt ekstra cash og da er det jo greit å betale 20 øre for 70 kr :wink:

I det tilfellet må de vel selge også? :slight_smile:

Var det ikke slik at de valgte å ta ut styrehonorar i form av opsjoner/rsu fremfor cash. Så alternativet hadde da vært å ta fra pengebingen? Så antall opsjoner ble veiet opp mot en pris per aksje på tidspunkt opsjoner ble gitt?

Blir jo alltid en del mumling om lønnsnivået… mer eller mindre med rette

De betaler ikke 0,20 kr per aksje. Att de tar ut RSU er kun positivt.

Ja man skal virkelig ha på baissebrillene for å gjøre dette til en negativ melding. :slight_smile:

1 Like
  • subscription price of NOK 0.20 per share.

Betaler de ikke 20 øre pr. aksje?

Nei, det stemmer ikke helt. RSU’ene har en pålydende verdi på 0.20 kr per RSU for styremedlemmene - dette er istedet for penger som lønn. Disse kan de gjøre om til aksjer.

Men de ansatte får pris ut i fra VWAP den dagen de begynner - om noen hadde begynt i går, så ville de fått en kurs på 71-72 kr som var gårsdagens VWAP.

Når en ansatt eller styremedlem innløser opsjon eller RSU for å få en aksje, så øker antall aksjer i selskapet med tilsvarende antall som blir innløst.
Hver aksje har en verdi på kr 0.20 per aksje - så en økning med en aksje gir en økning i aksjekapitalen på kr 0.20.

1 Like

La merke til at Nordnet (NON) har flere kjøp på 417 samt lagt kjøpsordre på samme antall fra 69,10 til 69,55 for hver 0,05 og noen selg med samme antall (?), netto ligger de i -10%, dette var for 1/2 time siden. Kommentar?

Vi får ta med oss plussdagene her på sommern, er vel rolig på sommern vanligvis, hvis det ikke kommer noen nyheter da :smiley:
Har stabilisert seg rundt snittet mitt, bra det hvertfall :grin::+1:

3 Likes

Hvordan ser det tekniske ut kortsitkitg nå?

Så Hugoil på HO skrev følgende 09:47:

"1uOHS er like ved avgivelse og har potensial til 77,5.

Halslinja til 2uDB er 77 og har potensial 88.

Dette kan bli en god dag."

Noen tanker om hva Merlin synser i? Helt på bærtur, eller noe logisk? :slight_smile:
Om det stemmer, dæven :grinning:

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2395812

3 Likes

Jeg synes det er et svært fornuftig resonnement han kommer med. En tråd med sjeldent mange gode poenger til HO å være.

1 Like

Nå har ikke jeg nok kunnskap til å uttale meg om det han kommer med, men for meg virker Merlin som en man kan høre på. Kan hende han driver med cherry-picking i presentasjonene til Nano, men i motsetning til resten av de som herjer på HO om dagen kan han backe det opp med linker/ dokumentasjon.

Det som er spesielt med casen NANO er at det er veldig vanskelig å finne noe negativt som ikke har med informasjonsstrategien og aksjonærvennlighet å gjøre.

4 Likes

Ikke akkurat negativt for NANO når søknaden sendes FDA dette. Ikke at det er mye tvil om at Betalutin vil godkjennes uansett…