Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg vet det, skøyer bare litt :grin: fundamentalt er aksjen meget billig nå i følge de som har peiling (det inkluderer ikke meg :sweat_smile:) men ser vi 50-tallet må jeg vel låne opp på huset mer! :rofl:
Men jeg er inne langsiktig, så før de kommer med nyheter om framgangen på de forskjellige studiene så får bare kursen hoppe opp og ned for min del. Forventer en bra oppgang når oppdaterte nyheter og data på studiene/godkjenninger, BTD osv kommer. Inntil da har jeg ikke planer om å selge noe uansett. Og da bare en liten andel.

1 Like

NANO er kun virkelig billig priset hvis man går ut i fra at alt klaffer maks. Ser emisjonskurs blir brukt som et argument for at aksjen er billig, det er jo bare vås. Emisjonskurs var et stykke godt håndtverk fra selskapets side, de klarte få tegnet den til en eventyrlig kurs.

Masse risiko i aksjen. Hele eller deler av pipelinen kan feile, fast track kan utebli, konkurrenter kan slå NANO til markedet (fordi de vil gjøre det selv), selskapet trenger ikke være like dyktig på salg osv. Dette opplever jeg at mange her glemmer/ignorerer når det diskuteres prising.

Det sagt, jeg har tro på selskapet og alt ser veldig lovende ut. Hva som er riktig pris vet jeg ikke, men det er ikke nødvendigvis >70.

Hadde vært interessant å høre hva dere klassifiserer som peiling. Jag er med Holmes, 50-60 kr er aktuellt. Det har jag sagt siden 2016. Sen kmr det helt ann på hva som blir presentert framover, men der er target for en større posisjon blir aktuellt.

Når kursen var 110+ skrev jag på shareville att aksjen skulle kanskje ned til 50-60, da lo folk og sa jeg var gal og ikke kunde noenting. Nå er vi 16 kr derifra…

Så 50-60 kr er mer enn aktuellt.

3 Likes

Med en i mine øyne svært konservativ utregning får jeg selv en fair value på 177,- p.t. Det er kun for Betalutin og ikke de andre studiene.

Kan du forklare hva du legger til grunn for at «alt må klaffe maks» for at kursen skal gå til slike nivåer? Er veldig interessert i å se utregningene dine for å se hva jeg evt. har misset eller hvor vi er uenige (markdsstørrelser, markedsandel, LOA etc.)

Er vi uenige om at Nano med 15/40 har en dosering som er god nok for kommersialisering?

Edit: del gjerne grunnlag/utregninger for deres fair value også @babyrage og @holmes.

1 Like

Nordic Nanovector Generell tråd (NANO)

Her er en utregning på EV/S for kun 3FL i USA og Europa, hvor kursmål forslag er kalkulert på et snitt av EV/S. Takk til Boykie som svarte på spørsmål jeg stilte for et par uker siden med den utregninga Et ferskt biotek selskap som tar sin første medisin til markedet kan vel ikke forventes å starte på så høyt som snittet i EV/S for den del. Så vil si det er rom for å fortolke en svært konservativ utrengning til fair value under dagens verdi(ting er tross alt ikke på markedet enda heller). Men også desidert grunn til å ha tiltro til mye høyere verdi for selskapet NANO.

Nå er de to personene du ber om svar hos, noen som diskuterer basert på TA her tror jeg, ikke fundamentale utrengninger.

I utgangspunktet ba jeg om svar fra Torkil pg selundært de to andre :slight_smile: . Helt greit om de kommer frem til de målene basert på TA. Da har vi bare forskjellig perspektiv (fundamentalt vs. teknisk), det er helt greit.

Når det gjelder tidligere utregninger synes jeg det er fornuftig av flere å prøve seg og at vi utfordrer hverandre ut over «jeg synes». Det er slik vi får nye perspektiver og raffinert egne beregninger, kontra å følge det andre kommer frem til blindt.

3 Likes

Jeg har alltid syns at kursmålene på HO er noe tull (2-4000+ kr aksjen), men liker å forholde meg til: godkjenning Betalutin 3FL + pipe + oppkjøp. Bruker Algeta som target da det er et interessant case å sammenligne med. Forbehold om at Betalutin brukes i flere indikasjoner enn 3FL etterhvert men jeg håper å kunne slippe å forholde meg til det - og at selskapet blir kjøpt opp med en +50% premium :slight_smile:

Så mitt kursmål er og har alltid vært et sted mellom 350 og 500 kr ved FDA approval Betalutin + oppkjøp.

1 Like

Sånn som ståa er nå er jeg enig med deg Nocturne, men hvis 20/100 viser vanvittig efficacy og ORR så ser jeg på salg for 25mrd NOK som et ran.

Enig i at kursmål på 2-4’ er urealistiske. Det er kurs man kan snakke om hvis absolutt alt klaffer og man har litt flaks i tillegg. De målene er beregnet ut fra 100% markedsandel for de mest optimistiske markedsstørrelsene osv.

Da er ditt kursmål på 350-500 kr for 3FL+50% premie ves oppkjøp. Dvs at kursmålet ditt alene for 3FL er 35050% - 50050% = 175 - 250.

Gitt min fair value på 177 Ser det derfor ikke ut som vi er så langt unna hverandre, men det hadde vært interessant å se tallene du legger til grunn for 350-500 estimatet.

En kurs på 177,- er i denne tråden edruelig :wink:

Forskningsresultatene skal ytterligere bekreftes, FDA skal godkjenne fast-track, ingen konkurrenter skal spise Nanos lunsj osv. Når jeg leser denne tråden får jeg inntrykk av at det er formaliteter, og det er bare ikke riktig.

Jeg regnet Discounted Cash Flow for Betalutin og har måttet gjøre så mange antagelser at det garantert er feil, men fungerer for meg som en sanity check.

DCF = patentets lengde * årlig salgsinntekt * kapital- og operasjonelle kostnader * utviklingsrisiko

For utviklingsrisiko og kapital- og operasjonelle kostnader bruker jeg gjennomsnitter for tilsvarende selskaper. Disse kan være åpenbart være feil. Salgspris og markedsandel er tatt fra @Boykies EV/S lengre opp i tråden.

Gjennomsnittlig 30% markedsandel over 10 år vil da si at Betalutin prises til 10 * 2 000 000 000 * 0,3 * 0,3 = 1 800 000 000.

I tillegg har Nano flere andre ting i pipeline, penger på bok, team som potensielt fortjener premium prising osv osv osv.

3 Likes

Takk for litt edruelige tanker, tror det er sundt for alle i en periode med ørkenvandring å puste litt med magen og tenke litt

Hadde en utregning basert på 20% markedsandel første år p/e 10 lenger oppe i tråden. Skal se om jeg finner den. Ja, vi er ikke så langt unna ifht. target :slight_smile:

Edit: en må også huske på at Algeta ble solgt for 17.6 + 5 mrd (royalty avtale) og Health cap har uttalt at Nano har større potensial enn Algeta, så vi får se hva de legger i det ifht. prising. Men 25 mrd er mitt base case target, noe som bør gi en oppside på 7x med dagens kurs.

@torkil Nano prises jo bare på forventet verdi av resultatene, og ingenting annet. Så er det opp til hver enkelt å mene hva de vil om verdien av disse resultatene. De færreste av oss kommer vel til å sitte med hele Nanopotten til alt i Pipeline er realisert, noe som kan ta mange, mange år. Men får de godkjent Betalutin 3FL så er det et stort pluss i margen og en større sannsynlighet for at de også vil lykkes med resten av pipe da hele pipeline er basert på den samme teknologien.

1 Like

Virker som det er en del som tok det ille opp, men alt jeg mente var at hvis aksjen skulle falle til 55 kroner vil jeg sikre meg noen lodd her. Har ikke sagt at den skal ned dit eller at man skal selge her osv. Tidligere skrev jeg “selg alt” på det jeg kalte “monstertoppen” da spesielt når man fikk sjansen med støttekjøp fra innsidere som sendte aksjen opp igjen til 115 kroner etter emisjon og innsidesalgsdippen. For den som tror på caset ville jeg nok kjøpt tilbake det meste av dette nå som aksjen tross alt har vært nede på 60-tallet, men man kan godt sitte på en liten krigskasse hvis den skulle falle videre.

5 Likes

Takk for utdypingen, da forstår jeg bedre hva du legger til grunn :slight_smile:

Edit: selv om det sikkert demper «edrueligheten» litt igjen så må jeg presisere at mitt estimat på 177,- er fair value NÅ, kun for Betalutin 3FL/2FL enn så lenge vi har de usikkerhetene vi har. Alt annet de har av studier går på firesale…

1 Like

To indikatorer som peker hver sin vei nå, death cross 200 under 50 er særdeles lite pent, mens macd i ferd med å gå bullish.

De siste gangene sistnevnte har gjort det har kursen gått adskillige kroner.

1 Like

Synes det er veldig bra med sunne diskusjoner om potensialet og risiko, utregninger og hva folk mener kan være realistiske mål/delmål. Jeg klager ikke på noen som mener den kan gå ned til f.eks 50 før Nano kommer med nye data, ei heller fair value på 175 etc. Jeg er selv ny i dette, og lener meg på tall og antakelser fra Nano selv, og de personene som kommer med gode eksempler og begrunnelser for sine antakelser. Så tar jeg mine avgjørelser i hht det. Kursmål på 2-4K som noen på HO kommer med som @Nocturne sier her høres jo helt vilt ut, og ikke noe jeg tror på mer enn at vikinglottoen slår til på onsdag :sweat_smile: klarer jeg å få noe i nabolaget av 500 kr aksjen for hovedpotten min, skal jeg være meeeget lykkelig! :grin:

2 Likes

Det som jeg oppfatter viktigst i NANO, er Risk/Reward, hvor Risk biten oppfatter jeg som svært gunstig. Selskapets økonomi, tidslinje, ledelse og forskningen til produktet i seg selv. Er sparepengene tross alt, så sitter både diversifisert, og det er viktigere å ikke gå 100% ned enn 200% opp.

@Savepig så det samme. Vurderte å trade ut de aksjene jeg kjøpte på 69.70 med Fungevinsten men tror snarere den skal opp og teste 75 igjen enn ned ig teste 65. Ikke lenge til august og folk kommer hjem fra ferie og skal handle Nano igjen :wink:

1 Like

Til dere som følger Nano. Hvilket eierskap har nano (hvis noen) til rituximab?

Ingen så vidt jeg har forstått, men det er vel sånn at patentet på Rituximab har gått ut slik at andre enn opprinnelig produsent nå kan produsere tilsvarende produkt.