Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Somregel 90% ned ;D

Før man rekker å summe seg er alt borte.

Men oppesiden er fantastisk. Om man har råd til å tape :wink:

Med mindre en satser med lånte penger har en råd til å tape alt, men har satset såpass mye at jeg kommer til å få litt dårlig nattesøvn hvis det går rett vest…

På en annen side så er jeg halvveis til gjeldfri pr idag (mtp NANO kursen), så må bare holde meg i tøylene! Vil ikke “bare” bli gjeldfri, vil også ha råd til en ny bil, hytte og kanskje en båt! :smiley:

2 Likes

Lånte penger i bio selskap er ekstremt farlig. Man så favoritten clavis falle i grus på sekunder etter dårlig studie. Og man har bionor som fikk et skrell uten like når emmisjonen ble billigere enn folk hadde håpet.

1 Like

Jeg er helt enig med det som skrives her. Man bør investere i Biotech med samme forhold til pengene på bordet som man har i et slag poker. I det øyeblikket pengene har forlatt sparekontoen kan de ryke på et blunk. Om det plutselig kommer en melding som er veldig negativ, så kan kursen gå milevis ned på et blunk, stop loss er helt verdiløst.

Dette har jeg tatt et helt bevisst forhold til, og selv om jeg kommer til å bli enormt skuffet og litt fattigere om NANO ryker, så er det penger jeg helt fint klarer meg uten.

NANO-investeringene kommer etter:

  1. Bufferkonto på noen månedslønner.
  2. Egen sparekonto for ungene.
  3. Ekstra avdrag på boliglånet.
  4. Noen andre aksjeposter enn NANO. (Dog de har blitt veldig få.)
3 Likes

Hyggelig med NANO om dagen, stikker innom her igjen når vi runder 100 kr.

1 Like

Enig i mye av det dere sier om risiko, men man skal ikke glømme at gutta i nano vet hva de gjør!

Tenkte her om dagen på hvor stort salgspress som kan komme i et selskap der det er mange småsparere og profesjonelle aktører. Hvis noen skal ut kan deg trigge et fall, men hvis alle som kjøper legger det i skoffen for å selge på en vesentlig høyere kurs eks. 100kr. Ja da blir storyen en helt annen.

Jeg er typen som leser hver en melding på hvert et forum angående NANO (da jeg har litt stor post der…), men Hegnar forum har blitt helt hjernedødt den siste tida vi har hatt litt oppgang. Begynte med brukerne Redd og Kurtatle, men nå tar det helt av (med både gamle og nye brukere)! Får håpe dette forumet kan holde seg noenlunde seriøst til tross for at enkelte blir stående på perrongen (hvis vi fortsetter ferden nordover!).

4 Likes

Det gjorde hele forskjellen at det store store utland kom på banen. Må ha blitt nettokjøpt minst 200.000 aksjer fra utlandet den siste uken, det hindrer de stygge dippene som har pleid å skremme de norske småfolkene.

1 Like

Ser ut til å kunne bli en heftig avslutning av en fin Nano uke, sjekk den kjøpere mot selgere.
Hva blir sluttkurs? 41?

Teknisk ser det fortsatt veldig bra ut på kort-mellomlang sikt, midt i stigende trendkanal, positiv volumbalanse, bra momentum ++

2 Likes

Nano er sterk om dagen! Nå er den i 0 igjen. Rt 43

Det kommer også avgjørende nyheter i september, om de kan øke doseringen. Det er nok mye forventninger her.

2 Likes

Nestent overdrevent sterk.

Kom over denne på HO, interessant:

https://kliniskestudier.helsenorge.no/Non-Hodgkin%20lymfom%20Betalutin%20radioimmunterapi%20Klinisk%20studie

Veldig stilig den siden. :slight_smile: Menigmanns beskrivelse av hva dette er.

Oppe og tester 45 i dag allerede, bryter vi gjennom der så vet jeg ikke helt hva neste motstand skal være engang.

1 Like

testing testin 123. Er ny her inne…

2 Likes

Dette blir en spennende uke! Håper på grønt lys fra SRC iløpet av denne uka, tror nok det er dråpen som skal ta oss til nye høyder (kanskje på 55ish nivå?). Blir det rødt lys fra SRC faller vi nok kjapt ned til 20-tallet, men har lite tro for at det skal skje.

Med en avkastning på 175% kan jeg ikke si at jeg er misfornøyd med min investering så langt! Håper på sterk avslutning på året, hadde vært gøy med 250% før jula kommer :smiley:

Er det noen her inne som er utdannet innen medisin eller har god peiling på medisiner? Jeg skal innrømme jeg bare har hatt meget “flaks” med denne investeringen da jeg ikke har mye visdom om slike ting. Eneste jeg så på da jeg kjøpte NANO var at den var kraftig underpriset i forhold til IPO kursen, pluss at de hadde 700 mill på bok (kjøpte i november-januar).

2 Likes

Tine, du traff godt med den. I følge CEO er de svært selvsikre på at de får dette godkjent. For øvrig er dagens dosering mer enn god nok for å tilnærmet kurrere non-hodkin lymfekreft, så et fall til 20 tror jeg ikke på. Men med godkjennelse skal vi nok opp og kanskje over 50.

Kjøpersiden er forsatt sterk med BCSL, DBL og CSB som henter litt hver dag. Blir også spennende å se ny topp 20 liste. Lurer på hvem DBL handler for.

Vi må heller ikke glemme at IPO-kursen var på 36. Da ser ikke selskapet så dyrt ut enda likevel.

1 Like

Hadde det ikke vært for at utlendinger nå er tungt på banen hadde jeg antagelig solgt ut en god del nå, pga Oslo Børs sitt fantastiske ‘sell the news’ mantra. Men jeg har troa på at vi neppe skal lavere enn 34 om det ikke kommer noen voldsomt dårlige nyheter.

1 Like

Spennende å se hvor Nano står når september er over: er vi på 20-tallet eller 50-tallet?
Eneste aksjen min i blått i dag.