Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

@Savepig Kaller du det en sperrepost :smile:
Jeg spiser den posten til frokost i morgen.

In other news: så på HO at noen estimerte nyheter om 20/100 ila. feb. fordi første pasient ble behandlet i november. Noen som husker den posten? Jeg skal se om jeg finner den i kveld hvis ingen husker…

@Nocturne

Men det skal sies at legene som kjører de kliniske prøvene helst vil presentere resultatene på medisinske konferanser eller i medisinske tidsskrift, det taler mot å presentere resultater på kvartalspresentasjonen.

1 Like

Takk @Savepig - der var den.

Jeg ser poenget ditt, samtidig så er det kurssensitiv informasjon så jeg tror børsens regler trumfer hva forskerne mener?

Mener Costa uttalte ved en Q-presentasjon at, as soon as we know, you’ll know… :wink:

1 Like

Ja og ja. :slight_smile: så jeg mener tankerekken har noe for deg.

Men den posten du limte inn forutsetter at alle tre pasienter ble behandlet noenlunde samtidig. Det er ikke sikkert. Om mulig så får vi ikke noe news før etter 28.02, men jeg tror det er lurt å være litt i forkant, i og med at jeg tror kursen vil begynne å gå snart. Om ikke denne uken, så neste.

Mangler nå bare 360 aksjer til jeg er ferdig lastet med et rundt, fint tall som skal gjøre meg ufordragelig rik (dine ord @Savepig - ikke mine).

1 Like

Er jeg som har forfattet den posten i all beskjedenhet, og du har helt rett. Det høres mulig, men temmelig knapt ut, å rekruttere og behandle 3 pasienter i løpet av november.

1 Like

Hva er nedesiden i Nano med dagens info om 20/100 feiler ?

Nano har vel ca 1 milliard på bok?
Selv om 20/100 doseringen ikke lykkes så har de hatt god virkning med lavere dosering.
Men dette kan både @Nocturne og @Savepig svare mye bedre enn meg på.

@Savepig @Nocturne

15MBq/kg er godt nok for markedet ifølge Costa.

1 Like

Men er det det som er priset inn i 93 kr ?

Det kommer frem ganske klart i den ene forskningsartikkelen til Dahle at det er statistisk signifikans for en korrelasjon mellom doseøkning og effekt. Vi vet allerede at bivirkningene er mer enn innafor på 15 MBq, så jeg ser ingen grunn til at 20 skal feile.

Hvis det mot alle odds skulle skje tror jeg kursen går til et sted mellom 27 og 80 kroner

2 Likes

Costa guidet svært sterkt på Q3 at de forventer gode resultater fra 20/100, akkurat som at de for et år siden guidet at hele målet med studieendringen var å konstatere at 15/100 ga grunnlag for 20/100.

Så jeg vil si at hvis de bommer på dette , så er det et vondt slag. Men vi vet at 15mbq doseringen i seg selv gir resultater som er helt kloss opp i mot target for fase 1/2 studiet, så jeg har full tiltro til at nå som selskapet har en milliard på bok vil de være i stand til å komme i mål med fase 1/2 uansett. Men aksjekursen vil jo nesten alltid lide hvis et selskap glipper på guidingen sin, f.eks ned til 53-67 rangen.

@Frodoen

Det spørs hva du legger i “feiler”. Du skjønner, medisinen kan ikke “feile” i den forstand at den ikke virker. Til det er data for entydig. Hypotesen som testes ut nå, er om bivirkningene reduseres ved predosering.

20 mbq/kg er den største dosen som prøves. Sist de prøvde denne var det for mange bivirkninger, så hvis hypotesen holder vann skal det nå ikke være noen (alvorlige) bivirkninger…

Nedsiden har jeg regnet ut vil være rundt 40% med mulig overshoot mot 50%. Nedsiden er ikke 0 fordi:

  • De kan kjøre på med 15 mbq/kg som @FreddyG påpeker ikke har nevneverdige bivirkninger, om 20 har det.

  • De har nok cash på bok til å fullføre paradigme studiet (som @Duogdu påpeker).

  • Teknisk vil det være god støtte i områder 65-67, og 40-45.

Oppsiden ved suksess mener jeg er tilsvarende, altså minst 50% opp ved melding og dagene etter…

Dette er mine antakelser men regn uansett med at det blir en god del svingninger ene eller andre veien :wink:

Edit: kan legge til at det er verdt å scrolle gjennom hele tråden for mer info og historikk.

I desember var det en rettet emisjon på 114 kr som ble fulltegnet ila. 1 time. Dagens kurs er således en fin rabatt ifht. emisjonsdeltakerne!

1 Like

Takker for svar.
@FreddyG @Savepig @Nocturne @Duogdu

2 Likes

Takk fra meg også for gode innlegg :slight_smile: Gikk inn med litt av Funcom-gevinsten min i dag i Nano så spennende å følge med nå!

2 Likes

Et argument for at nedsiden ved negative/nøytrale nyheter er begrenset er den heftige nedgangen på stort volum etter innsidesalget. Det kan hende store deler av markedet priser inn at resultatene er negative ettersom forskningsdirektøren solgte aksjer. Hvis resultatet er positivt kan vi få et massivt lettelsesrally.

3 Likes

Godt poeng. Det er litt morsomt egentlig, uten innside-salget tror jeg kursen ville ligget å vaket nå mellom 150-180 kr. Istedenfor knoter vi fremdeles her nede på 90 kr. Men det er jo knallbra for meg, alt har egentlig gått etter planen for min del - selge Funcom med gevinst og gå tungt inn i Nano. Dahle’s salg var en gavepakke, om en litt negativt for de med lavere snitt enn meg som er ferdig lastet.

1 Like

Sjelden jeg quoter HO i sin helhet men denne er gull:

Innlegg av: 007 James Bond (07.02.17 10:13 ), lest 120 ganger
Ticker: NANO
Jeg kan ikke få presisert sterkt nok hvor viktig det er
å komme seg ut av NANO. Videre eierskap vil kunne medføre voldsomme medisinske og økonomiske problemer. Jeg kan i fleng nevne:

  1. Høydesyke
  2. Nervøse rykninger
  3. Kraftig forhøyet formueskatt
  4. Latent skattegjeld på gevinst
  5. Generell kvalme
  6. Følelsen av å drukne i penger
  7. Bli oppfattet av andre som søkkrik
  8. Bli sett på som vellykket aksjeeier
  9. Senere krangel om arv
  10. Ungene går som gribber rundt deg fordi de vet at du er søkkrik

For å unngå enorme framtidige problemer er den beste løsningen å selge seg helt ut.
Kan ikke annet enn berømme Netfond’eren som selger i dag. Smart gjort, Julius!

8 Likes

Takk for advarsel. Stygg sak! :smile:

1 Like