Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

Sitter dere fremdeles i NOD ? Kursen har nok blitt påvirket litt av at de blir tatt ut av hovedindeksen så ikke utenkelig at den skal litt opp igjen nå.

http://www.nordnetbloggen.no/salmar-leroy-seafood-group-aker-solutions-obx-indeksen/07/06/2016/

Jeg gikk heldigvis ut når kursen lå på 37-tallet. Smart valg av meg ser det ut til.

Jeg teller bittelitt på knappene foreløpig. Om en ser på historikken er vi nå omtrent akkurat på bunnen av forrige drag oppover. Faller vi gjennom nå blir det vanskelig å forsvare å sitte.

Kan være at kursen daler fordi aksjen tas ut av obx indexen som tidligere påpekt. Om den i tilegg utsettes for shorting blir aksjen presset yttligere. P/E ~30 er noe en bør ta i betraktning, samt det er en del børs uro.og se hvordan OSE45(GI) har fått litt juling. Planlegger inngang med opptil 20% av tiltenkt beholdning på 33 i morgen. Faller den videre og ikke holder seg over 32 avventer jeg økning til korreksjonen er over.

Hadde jeg satt stopploss i nettbanken på 36 hadde jeg røket denne uken, men nå har jeg et lite håp om at vi holder oss over. Så blir sittende inntil videre.

2 Likes

Jeg endte opp med å bli sittende på ned i brexitmørja, har egentlig tro på at vi skal opp igjen, om ikke Q2 blir veldig skuffende.

Noen her som har bedrevet bunnfiske? De som har kjøpt nod på 32 har jo muligens gjort et kjempekjøp.

1 Like

Et lite blipp helt opp på 39 nå, blir spennende å se om det bare er et blaff eller om vi ser at flere begynner å få troen.

Ser vi snart 40? :wink:

Nærmer seg ihvertfall!

1 Like

Dinget borti 40 i dag!

Og idag lander vi 40 :pray:

Ser vi en kjøpsinnspurt på slutten og havner høyere? Eller faller vi imorgen igjen?

Aksjen har klatret bra siste måneden. Ser ut til at det er støtte på 38, det ble satt dobbel bunn og toppene stiger ved positiv volumbalanse. Foreløpig ser utviklingen lovende ut. Stenger den i 40 vil jeg tro aksjen prøver å bryte motstand ved 42 om ikke lenge. Nærmer seg sma200, om den snur gjennstår å se. Teknisk ser det spennende ut, men syntes det fundamentale virker mer lovende. Bransjen har enormt potensial og NOD leverer ledende produkter. Problemer med produksjon av nRF52 skal være løst senest H2 som vil gi bedre marginer. Kundebasen viser en diversifisering så omsettningen stabiliseres ytteligere. Det er også guided omsettningsvekst q3. Historisk sett har det vært et sterkt kvartal.

Holder seg på rød børs. Klatrer nærmere 41 :relaxed:

Jeg er jammen meg back to zero snart.

Handla du i januar eller? Jeg kjøpte på 38,31, har venta lenge til den kom i pluss selv, men du har sikkert ventet en god stund lengre, føler jeg :smile:

I pluss her også nå, men burde det ikke komme noen meldinger her snart?

http://www.nordicsemi.com/News/News-releases/Product-Related-News/Nordic-powered-Bluetooth-low-energy-health-and-wellness-wearable-monitors-activity-sleep-stress-and-mood-while-providing-wellness-coaching-and-feedback

Hørest slitsom ut, men gadgets er kult.

Nordic Semiconductor today announces that Taiwan-based MtM Technology Corporation has selected Nordic’s nRF51822 Bluetooth® low energy (previously known as Bluetooth Smart) System-on-Chip (SoC) for its Internet of Things (IoT) Development Kit.

http://www.nordicsemi.com/eng/News/News-releases/Product-Related-News/Nordic-powered-Bluetooth-low-energy-development-kit-offers-complete-turnkey-solution-for-rapid-Internet-of-Things-product-development

1 Like

Hmm sjekket denne i det logaritmiske chartet, veldig interessant mønster, topper hvert 5 år som en klokke :slight_smile:

2 Likes