Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

On November 14, 2016, Nordic Semiconductor ASA
purchased 20,000 of its own shares according to a
share buyback program. The shares were purchased at an
average price of 33.98.

Following this transaction, Nordic Semiconductor
owns 1,335,000 of its own shares

Føler du det enda ?

Nei, begynner å miste litt håpet. Innsidere kjøper men aksjen holder seg lav. Kanskje neste år?

1 Like

Jeg tror fortsatt på NOD, men har dessverre ingen aksjer. En inngang her tror jeg vil være bra.

Det er det bare å kjøpe litt hvis du tror inngangen er bra her og du beklager at du ikke har noen aksjer?

1 Like

Ja, men ønsker ikke selge noe annet eller ta inn flere friske kroner i aksjer

Du om det, det er da bare å selge seg litt ned med et eventuelt tap og ta en liten post i noe man tror på? Jeg ville heller gjort det enn å irritere meg grønn over en aksje som man egentlig ville kjøpe og som gikk høyt.

1 Like

Jeg tror på de aksjene jeg eier, så det er viktigere for meg å følge opp en posisjon jeg allerede har gått inn i fremfor å hoppe på nye ting. Ja, hvis jeg har ny kapital som skal inn og jobbe vil NOD være en god kandidat her, men det vil først være aktuelt senere.

Det er veldig greit for meg å ikke måtte være med på hvert tog. Det kommer alltid flere muligheter.

2 Likes

Var en kar som spurte om denne på Shareville, så jeg kikket litt etter.

Den bør ikke falle stort lenger nå…

Nærmer seg bunnen

Noen tanker om det kan komme en spenstig rekyl her i nye året? Hvis den var en oppkjøpskandidat før, så er vel gjerne ikke det mindre aktuelt nå?

De der Snapchat brillene går vel som det griner også ( Nordic leverer en brikke til brillene)

1 Like

Det er en korrekt påstand.

[quote]Vi har i flere prosjekter benyttet oss av trådløse prosessorer fra Nordic Semiconductors.

Vi har valgt disse på grunn av deres høye grad av integrasjon kombinert med lavt strømforbruk og overkommelige pris. Nå har Nordic kommet med en ny SoC (System on Chip)´, nRF52840.
Denne har både mer minne og fått støtte for USB. Men det mest interessante med denne enheten er at den støtter Bluetooth 5.0.

Dette vil kunne doble dataraten OG firedoble rekkevidden noe som gjør enheten meget velegnet for løsninger innenfor Smarthus, IoT, «wearables» og en rekke andre spennende anvendelsesområder.

Vi i Informasjonskontroll gleder oss til å ta denne i brukt i prosjekter for eksisterende og nye kunder.[/quote]

Kan bli spennende fremover

[quote]Innlegg av: Rekyl-plukkeren (21.03.17 11:17 ), lest 842 ganger
Ticker: NOD
RE^1: NOD= “den stygge andungen” forvandlingen igang!
En av årets gjennombrudd? Når IoT-satsingen fra Finland-avdelingen begynner å gi mening for analytikere vil kursen gå noe enormt.

100 kr innen 2017 er omme er mitt tips.
Kursmål 300-500 innen 2020[/quote]

1 Like

400 søknader på 9 dager for nye trådløse produkter

1 Like

Blandet drops:

Økte inntekter for Nordic Semiconductor
39 minutter siden · Steinar Rostad Breivik
Teknologiselskapet Nordic Semiconductor omsatte for 47,3 millioner dollar i første kvartal, opp fra 40,1 millioner dollar i samme periode i fjor.
Driftsresultatet (EBIT) havnet imidlertid på minussiden med 0,1 millioner dollar. Det er imidlertid en bedring fra 2016 da driftsresultatet var på minus 0,3 millioner dollar.

DNB Markets anbefalte kjøp av NOD idag tidlig. Aksjen er nå ned -6,01% :stuck_out_tongue:

2 Likes

Og det med en omsetning rimelig høyt over det normale, noen store som skulle ut?

1 Like
1 Like