Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

Er ikke mye salgsvilje under 40 så tipper du får rett. Det som bekymrer meg mest er lavere topper hver gang siden 14.04 Holder meg evt. til småkjøp frem til rapport 13. Juli om ikke en åpenbaring viser seg.

Nå som IoT tiden utarter seg hvor microkontroller og data blir mer mer utbredt, føler jeg det er på tide med eksponering mot denne sektoren veldig snart. Selv er jeg ikke i tvil at det i min levealder vil bli en SoC bli integrert i de fleste produkter. Om det er blir innen de neste 5 år eller neste 20 vet jeg ikke (kommer sikkert gradvis) Men når det skjer har jeg ikke tenkt til å sitte uten aksjer.

1 Like

Nordic Semiconductor nyheter siste tiden:

  • Zepp Soccer employs Nordic Semiconductor’s nRF52832 SoC, the world’s most powerful Bluetooth low energy SoC, to support highly-demanding wireless sport-monitoring application.

  • sfty Sense employs Nordic nRF51822 SoCs to deliver communication across 2.4GHz low power mesh network and smartphone connectivity.

  • RuuviTag employs nRF52832 Bluetooth low energy SoC in its open-source beacon platform which incorporates temperature, humidity, air pressure, and acceleration sensors.

  • Nordic Semiconductor announced that one of the world’s oldest and largest traditional model railroad and train manufacturers, Bachmann Trains, is employing Nordic Semiconductor Bluetooth® low energy (previously known as Bluetooth Smart) nRF51822 Systems-on-Chip (SoCs) at the heart of its E-Z App™ system.

  • Nordic Semiconductor launches nRF51824 Bluetooth low energy SoC for latest connected car intelligent automotive applications and wireless in-car charging.

  • BBC micro:bit to be made available for public purchase in the U.K. from element14 and available for pre-order now.

2 Likes

NOD ut av OBX

1 Like

Uhm, hvor skal de da? Noe jeg ikke har fått med meg her?

De er fortsatt på ose, men utenfor indeksen, Dvs Obx indeksfondene må selge (eller dekke inn short)

Uff da. Jeg har noen warrants jeg, som nå bare synker og synker. Lurer litt på hva jeg bør gjøre. Er vel minus 50% avkastning der nå :frowning:

Jeg sitter med noen warrants som blør kraftig nå. At NOD skal ut av OBX er nytt for meg, noen som kan forklare meg litt nærmere? Hvorfor? Hvordan vil dette påvirke kursen etc? Hva med mine warrants, de blir vel borte de da hvis jeg ikke selger nå? Mange spørsmåll!

Nå blandet jeg OBX og OSEBX ja. Blir fort litt overnervøs når verdien på mine warrants samtidig går ned. Da avventer jeg. Vi skal nok opp igjen :slight_smile: Får bare ignorere at jeg blør litt.

Må huske at kursen må stige veldig mye mer enn fallet når man nærmer seg utløpsdato. Warrants går mot null om kursen er uforandret eller går feil vei, men kan stige fra inngangsverdi hvis kursen går riktig vei ganske fort.

Feks. om NOD går oppover mot 45 igjen i august så vil fortsatt warranten prises veldig lavt da det fortsatt er lite sannsynlighet og tid til å komme over 50 som er strike.

Selv har jeg troa på NOD, men kjøper aksjen ned mot støtte på 34-37. Da slipper man verditap pga. tid og får mindre risiko. Man mister selvsagt en del giring i prosessen.

2 Likes

Fyttikatta for et fall. Hvis vi ikke finner støtte på 36 nå må jeg bare kaste kortene i denne.

Du er ikke alene om å skjelve litt i buksa. Sitter selv med avkastning på -47% i mine warrants i øyeblikket. Ikke noe gøy i det hele tatt, men var klar over risikoen ved å gå inn i et slikt papir.

Var det ikke du som tok en pen liten en da Opera ble solgt?

Jo, men hvis NOD nærmer seg 35-tallet så er de pengene tapt igjen…om jeg selger vel og merke!

Har du noen plan for exit når du kjøper warrants ( eller aksjer ) ?

1 Like

Som regel en god plan for når jeg eventuelt skal ut hvis det går i pluss, men er for dårlig å planlegge exit ved nedganger. Jeg er dog veldig nære ved å selge mine NOD warrants nå som det nærmer seg 50% i tap. Smertegrense.

Det er vel her de fleste “synder”. Jeg har blitt flinkere til å tenke gjennom hva jeg gjør hvis ting ikke går som planlagt men kan fremdeles bli mye flinkere.

3 Likes

Ja det er her de fleste synder. Bruk Stop loss aktivt. Alle tar feil av og til i aksjemarkedet. Det å stoppe tapene tidlig er en metode for å overleve i denne jungelen.

3 Likes

Der solgte jeg med 50% tap. Tåler ikke lengre ned. Nå får jeg se etter noe annet spennende å sette de pengene inn i slik at jeg forhåpentligvis kan tjene tilbake det tapte her :slight_smile: Det blir nok ikke noen warrant på en GOD stund nå ja.

Nå får vi se idag da, om min forbandelse fortsetter å forfølge meg: “dagen etter jeg selger noe, så snur det opp igjen”.

Jeg klynger meg fast litt til, er ned 12% totalt etter at jeg snittet meg ned for noen dager siden. Men lurer på om 36 er min smertegrense.

Update:
Fytti, vi var faktisk under 36 der et øyeblikk. Om vi ramler gjennom den aner jeg virkelig ikke hvor bunnen er.