Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Helt enig. Tar med meg pengene til en konkurrent over nyttår.

Når legger de ned den gamle?

I forrige uke ble jeg tvunget over på den nye siden til Nordnet. Så alle mine kjøp/salg de siste to ukene foregår nå på den nye handelssiden.

Jeg liker utseende og det faktum at du får en full oversikt over alle kontoene dine på nye Nordnet. Men det er en hel rekke funksjonalitet som mangler til at de kan legge ned gamle Nordnet. Ser for meg at de må bruke minst ett år med utvikling for å implementere manglende funksjonalitet.

EDIT: Slettet mitt opprinnelig innlegg da det ble litt feil å poste som et SVAR. Dette innlegget er ellers identisk med det jeg valgte å slette.

1 Like

Om en ikke liker det nye Nordnet kan man fremdeles endre tilbake til gammelt design på innstillinger. Er enig i at det nye designet er vanvittig dårlig…

1 Like

Eg bruker både Nordnet og Pareto Infront. Lite negativt å si om noen. Har Zero konto hos Nordnet der man kan handle større utvalg aksjer enn på ASK (har 2 stk ASK konto også…)

Jeg meldte fra en feil til Nordnet som jeg opplever nå når den nye handelssiden er lansert. Dersom jeg har plassert en salgs/kjøpsordre, får jeg ikke til å slette den igjen dersom jeg prøver å gjøre det på mobil og gjennom shareville-appen. Jeg ser ordren og søppelbøtta for å slette den, men ingenting skjer når jeg trykker på søppelbøtta. Jeg måtte logge meg inn på nettsiden deres for så å slette den via der. Resultatet ble at jeg ikke rakk å fjerne en ordne før den gikk igjennom…
Andre som har hatt problemer med det samme?

Nordnet hadde ingen ytterligere kommentar enn at de hadde ikke hørt om noen andre som har hatt samme problemet. :roll_eyes:

Testet beta en stund, det tar litt tid til å bli vant med den bare, men liker den nå

Jeg liker at man ser hvor mye -/+ man er i kroner og ikke bare %. Men ellers foretrekker jeg ordrebok i den gamle.

1 Like

På den gamle, som jeg bruker, ser jeg både % og kroner i overskudd på aksjene i kontooversikten.

Ja, men ser du hvor mye du har tjent i kroner pr. dag? F.eks om Nano er opp 1% - ser du hvor mye det utgjør for deg i kroner ? Det ser jeg i den nye men ikke den gamle.

Ok, ja det er jo en forbedring.
Man må vel bli vant til den nye, når jeg blir tvunget over dit :sweat_smile:

Ble også tvunget over på nye Nordnet. Men takket være @swing som gjorde meg oppmerksom på at det var mulig å endre handelsinnstillingene har jeg valgt å bruke gamle Nordnet enn så lenge.

nordnet

1 Like

Hvor finner jeg ‘stop-loss’ funksjonen på nye Nordnet?

Prøvde å google, og det ser ut som den skal finnes i kjøps/salgs bildet: https://blogg.nordnet.no/stop-loss-pa-alle-markeder/

Hos meg finnes det i hvert fall ingen stop-loss knapp på den siden.

Trykk “selg” og velg “stop loss”, eksemplifisert med Archer i bildet under :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hos meg er ikke Stop Loss synlig selv om jeg trykker på “selg” :face_with_raised_eyebrow:

Hva skjer hvis du trykker på “normal” der det står vilkår?

Sjekk om “stop loss” er aktivert under profilen deres: Profil -> Kunnskapstest
Husker ikke helt om jeg måtte utføre en egen kunnskapstest eller om den var default aktivert.

1 Like

Sjekk om “stop loss” er aktivert under profilen deres: Profil -> Kunnskapstest

Det gjorde susen! :slight_smile: takker og bukker!

tottow34m
Hva skjer hvis du trykker på “normal” der det står vilkår?

Under vilkår er det 3 valg: “Normal”, “Fill and Kill” og “Fill or Kill”.

Flere enn meg som virkelig ikke liker nye Nordnet? Synes det er så lite oversiktlig, og det mangler jo så mange funksjoner, valg og snarveier.

Her er har fokuset vært på gjøre noe som ser bedre ut enn dagens løsning, men dette har gått på bekostning av brukerfunksjonalitet spør dere meg.

8 Likes

Eneste positive er at den nye siden er mer mobilvennlig. Appen er håpløs, så bruker ikke den.

En annen ting er at jeg ikke fikk lagt stoploss/trailing stoploss på amerikanske aksjer på den gamle siden, men det er enkelt på den nye. Mye mulig det var meg :slight_smile: ellers er det ikke så veldig mye å skryte av.

1 Like