Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norway Royal Salmon (NRS)

Norway Royal Salmon (NRS): Q4-21 Trading update

1 Like

Norway Royal Salmon (NRS): Fratredelse av styremedlem

En NTS-mann rett ut av styret. Deilig.

Norway Royal Salmon (NRS): Sammenslåing av SalmoNor og Norway Royal Salmon ASA

Ingen her inne som bryr seg om dette? Blir 4. største oppdretter på børsen. Legger man til grunn Bakkafrost prising på denne så er det helt hinsides hvor undervurdert denne aksjen er. Forventer store synergieffekter ved denne fusjonen.

Ser det stilles noen spørsmål til hvordan verdsettelsen av aksjene blir mht NRS

Noen med mer innsikt?

Skal finansieres med emisjon i NRS, og fra dagens ståpunkt ser det ut til at markedet forventer en emisjon kurs på 150, men dette er kun basert på observasjoner.

Skal finansieres med mer enn emisjon. Emisjon er en av flere alternative finansieringskilder. Kan bli aktuelt for NRS å selge seg ut av selskaper der de de minoritetsaksjonær. NTS har lite å tjene på at NRS kursen blir lavere nå. De er allerede ned 30% fra i august når de betalte 209kr for alt aksjekjøpet da. Men negative for NRS er aksjeutvanning. Man kan stille spmtegn til hvorfor NTS ikke heller kjøpte restene av NRS og fusjonerte dem utenfor børs, for deretter å evt børsnotere et ferdigfusjonert selskap hvor de fikk lettere synliggjort verdiene i NRS.

Hvis NTS mener at selskapets aksjekurs er for lav ref Helge Gåsø uttalelser i E24 så kan man jo forvente at NTS bidrar signifikant i en emisjon. Litt rart at Ingri Marie Sivertsen og arving av Egil Kristoffersen og Sønner solgte til Helge Gåsø fordi de heller ville samarbeide med han enn Salmar som bydde 30kr mer pr aksje. Ingri Sivertsen kjøpte seg inn i november med 171000 aksjer til kurs 174,7. Virker jo ikke akkurat som at Helge Gåsø spiller på lag her.

Lakseaksje faller videre – alle analytikerne anbefaler kjøp

Lakseaksje falt videre – alle analytikerne anbefaler kjøp

Norway Royal Salmon ASA (NRS): Announcement of result of Fairness Opinion

Norway Royal Salmon ASA (NRS) - Meldepliktig handel

1 Like

Norway Royal Salmon ASA (NRS) - Mandatory notification of trade

1 Like

Jaja nok en aksje som jeg prøver å bygge opp litt interesse for her på forumet, da jeg anser den som fundamentalt underpriset på 160kr, men ingen vil lytte :slight_smile: Pareto Bank neste.

Mowi vil kjøpe NTS for 13,8 milliarder kroner

Norway Royal Salmon ASA (NRS): Updated harvest estimates for 2022 and 2023

Finansiell kalender

Om du ikke fikk noen interesse her, fikk du i hvert fall rett, ser det ut til. Jeg kjøpte litt selv på 160-tallet og angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte mer. Det var jo en no-brainer).

Nå er spørsmålet om det er så opplagt som Kepler skal ha det til. Jeg har én frykt: Rørvik-gruppen tar kontroll i NTS med over 50 % og vil ikke selge oppdrettsdelen hverken i Salmonor eller NRS (de snakker jo om lokalt eierskap). Det kan være kjedelig å være NRS-minoitetsaksjonær i en slik låst situasjon da.

Norway Royal Salmon ASA (NRS): Biologiske utfordringer i Dyrafjordur for datterselskapet Arctic Fish på Island