Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Tom säljer -då är det bara att fylla på!!:runner:

4 Likes

fritt fall, støtte på 180?

Håper det! Jeg kjøpte litt tilbake rett over 180.

Tipset, eller ranet? :wink:

1 Like

Si det…! Men men, man vinner noen og taper noen. Ble også tipset av Pareto å selge i går i slutthandelen, sikre gevinsten. Men ble grådig og ville ikke gå glipp av en god gammeldags gamble!

1 Like

Dette: gjør meg litt skeptisk til borsdata.se @holmes :

Skjermutskrift tatt nå nettopp. Sluttkurs i dag ca 180. Kurs borsdata.se 213. Jeg forventer jo ikke real-time-tall men ville trodd kursen i hvert fall var dagens kurs. Gjør at jeg ikke føler jeg kan stole helt på tallene…!

Pareto holder på at Norwegian skal til 480, virker litt kranpeaktig nå!

Nå som NAS er relativt billig (ifølge meg) så vil jeg tro sjansen for oppkjøp øker. Er det ikke skummelt å sitte med så store shortposisjoner etterhvert som kursen har blitt så lav? Hvis det plutselig skulle komme et meldepliktig bud så ville kursen suse rett opp. Har shorterne noe triks / forsikring for å komme seg ut i et slikt tilfelle? Eller sitter de med både long og shortposisjoner for å balansere risiko?

Interessant å høre om noe har erfaring med dette.

3 Likes

Det står på din skjermutskrift at kursen gjelder 12. Juli, nå når jeg sjekker er det 13. https://borsdata.se/norwegian-air-shuttle/nyckeltal

Uansett er det selskapsdata jeg bruker det til, og regner heller om p/e basert på eps fra borsdata og Rt fra andre kilder

1 Like

Pareto er fortsatt stålbull på Norwegian, selv om oppsiden nå «bare» anslås til 93 prosent.

Norwegians Dreamliner. Foto: Atle Straume.
Norwegians Dreamliner. Foto: Atle Straume.
Artikkel av: Øystein Byberg
14. juli 2017 - 08:50
Lest av
6695

Flere meglerhus er ute med oppdateringer på Norwegian, som styrtet 15 prosent på børsen torsdag etter å ha kommet med sin kvartalsrapport.

På denne kursen prises lavprisflyselskapet til 6,5 milliarder kroner, ned fra 10,2 milliarder kroner ved nyttår. Kursfallet på 37 prosent har altså skrellet bort 3,7 milliarder kroner av markedsverdien.

Dette betyr også at aksjene til Norwegian-sjef Bjørn Kjos har falt med over 760 millioner kroner i verdi siden nyttår.

Rapporten viste mye svakere inntjening enn ventet.

  • Norwegian skuffer en del på kostnadsutviklingen. Selskapet har nok bommet litt i kommunikasjonen på hvordan kostnader blir reallokert når man går fra å eie til å lease, sa Carnegie-analytiker Preben Rasch-Olsen til TDN Finans torsdag.

Pareto Securities nedjusterer ifølge meglerhuset sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle fra 480 til 350 kroner, men opprettholder kjøpsanbefalingen på aksjen. Oppsiden i aksjen er fortsatt på 93 prosent i forhold til sluttkursen på 181 kroner torsdag, er spådommen fra Pareto

DNB Markets nedgraderer anbefalingen fra hold til selg. Kursmålet på aksjen kuttes fra 235 til 170 kroner, melder Bloomberg ifølge TDN Finans.

2 Likes

350 nå, men de er fortsatt “stålbull”; eller evt “stål-dum”! Alt er relativt…!

1 Like

Synes det er veldig interessant å se at DNB markets har kursmål 170 mot Pareto sitt kursmål på 350. Skulle ikke tro det var samme selskap som ble vurdert.

1 Like

Et godt eksempel på hvor uenig markedet av og til kan være! Og ja: Helt enig. Det koker vell ned til “emisjon-eller-ikke” og/eller om langdistanse-satsingen blir bra eller ikke.

1 Like

Tok litt her idag. Ser ikke bort ifra at den kan rebounce neste uke

3 Likes

Lykke til :slight_smile:

1 Like

Har ikke hørt gjennom denne enda

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140

Blackrock dekker inn

1 Like
3 Likes

Dette er en milestone for selskapet om alt går i orden!

2 Likes

Fra Facebook

Kapteinen på Norwegian til Murcia manglet styrmann. Takk å pris var det en styrmann med familie som skulle nedover. Ja ja… kan vell kjøre fly i shorts og T skjorte :joy::joy::joy::+1:

8 Likes