Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Har ikke regnet på det, men du kan jo se litt på artikkelen som kom ut denne uka:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/07/Kronehopp-gir-milliardeffekt-for-Norwegian

Tegner i det minste et bilde.

2 Likes

Se der ja. Det var jo ganske markante utslag. En dollar fotsatt nedover kan mao. gi et bra Q3-resultat. :+1:

2 Likes

NAS inn hos Myrseths Dovre, begrunnes med at 60% av utgiftene er i dollar og svekket USD.

  • Mens 60 prosent av driftskostnadene er i dollar, er under ti prosent av inntektene i Norwegian det. Det kraftige dollarfallet i sommer kan gi positive resultatoverraskelser fremover, og det sikrer aksjen en plass i Dovre-porteføljen, skriver Myrseth.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/07/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer

3 Likes

Aksjen fikk seg et solid løft i dag, og nå ser det virkelig ut som bunnen er nådd. Blir spennende å følge med på shortposisjonene de neste dagene for å se hvor mye som har blitt dekket inn

Teknisk kan det bli positivt kryss i Macd i morgen

2 Likes

Anbefaler alle å høre på denne podcasten fra 13/7:

Dette i kombinasjon med styrket krone og innsidekjøp var årsaken til at jeg kjøpte rundt 175, samt litt mer i dag.

3 Likes

Hva tror dere om tiden frem til trafikktall fredag? Den har jo allerede steget endel denne uken. Normalt så er det opp før og ned etter tallene.

Tror gapet mellom 196 og 204 skal tettes i hvertfall, men her er jeg langsiktig. Absolutt verdt å høre på podcasten som Mr. bee postet over her.

Noen som sitter i NAS? Skal dere holde til over trafikktallene i morgen?

3 Likes

jeg sitter i NAS, men ikke som en trading post, mer en long av den litt korte typen:) aksjen har falt massivt og er en skikkelig bikkje. store short posisjoner og konstant drittslenging i media - dette er gode kjøpsargumenter for min del. tenker sitte i noen måneder i hvertfall. tror rapportering av Q3 blir skikkelig fest (pga den store negativiteten tror jeg markedet ikke priser inn et positivt Q3 – aksjen slår undenfra; historisk sett det sterkeste kvartalet for inntjening, stort USD fall som reduserer kost) så sitter sikkert over det.

2 Likes

Ja, sitter long, men har gjort det lenge og litt lei, så tenkte å prøve en trade. Forøvrig enig med det du skriver, men det føles så langt opp til breakeven for meg pt. Kanskje jeg burde snitte ned i steden.

1 Like

alltid en vurdering det der, og en ting jeg ikke er god på, er å ta tap og move on. ender vel alltid med å snitte ned selv. hvor ille står det til a? har du noe særlig krutt? må si jeg har ganske trua på aksjen de neste månedene da det virkelig har vært beksvart sentiment-messig, er som regel da det bunner ut.

280 :flushed:

Jeg er i samme båt som @Xeres virker det som. Kjøpte meg inn for første gang forrige uke etter å ha fulgt aksjen litt, og har fylt på litt denne uken. Så blir det å sitte utover høsten i første omgang også får jeg se litt

280k i tørt krutt? da har du jo hvertfall rom til å manøvrere. selvfølgelig avhengig av hvor stor posisjonen allerede er for deg, og hvilket snitt du har; men dersom posisjonen totalt sett ikke er altfor stor, så hadde jeg snittet ned litt tror jeg. selv har jeg kjøpt 2/3 av det jeg skal ha nå, avventer siste porsjonen bittelitt til

håper vi treffer sånn nogenlunde da:D

Nei nei, 280 i inngang !

Jeg holder på mine, vurderer å kjøpe flere og satse på at trafikktallene fører til videre oppgang. Alternativet er å selge nå og se hva som skjer i morgen, men å time markedet er jeg stort sett veldig dårlig på. Til neste kvartalstall tror jeg vi har NAS tilbake over 250. Men det er jo bare synsing :slight_smile:

Jeg synes Norwegian har fått litt vel hard motgang i det siste:

Det ser for meg ut som at aksjen har brutt gjennom motstand rundt 190 etter en dobbel bunn, men at den avventer trafikktallene før den skal skyte videre fart oppover. Her blander jeg fugl (fundamentale tall) og fisk (teknisk analyse) men det må da være lov… :wink:

Når jeg tar fingeren i været og føler på NAS-vinden fra alle langdistanseflyene mener jeg bestemt å se 215 i løpet av et par uker, kanskje allerede i morgen!

Bare så det er sagt: dette er bare egne betraktninger.

6 Likes

ouch, ok. krysse fingrene for at det snur hardt da! men dersom du ikke sitter med for mye allerede hadde nok jeg snitta ned litt her da

1 Like

Hehe, lett å glemme hvor drøy vekstmaskin nas er oppi alt sammen!

3 Likes