Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Begynner å se bra ut! RT 241,4

1 Like

@H.L

Dette er grunn til å styre unna Norwegian. Dersom Finanstilsynet slår i bordet så ryker også egenkapitalkravet iforhold til Oblg. lånet. Skjønner plutselig shorterene her ass.

2 Likes

Er dette scenario bakt inn i pris, og det sier pang opp i motsatt tilfelle?

Tviler at det er bakt inn i pris. Blir shortfest fremover ass.

Bjørn Kise trekker seg som styreleder i Norwegian Finans

Kise trekker seg også som styreleder i Bank Norwegian.

Gjorde et bra valg, ved å selge på 225.

Disse nivåene har vist seg å holde et par ganger, men jeg er enda litt usikker på når riktig inngang er. Selv solgte jeg alt på 220, men har planer om å gå inn igjen. 50 kr har jeg absolutt ingen tro på.

Hva tenker du om at Kjos og Kise kanskje kan kjøpe flere aksjer? Kjos uttalte jo selv på HegnarTV at han ikke fikk kjøpt så mange aksjer som han ønsket, en del som spekulerer om det kjøpet kommer siden de solgte seg ned i Bank Norwegian

Dette kan tyde på at de har kommet til enighet med finanstilsynet. Men det meldes sikkert ikke.

Er enda usikker på om jeg skal inn igjen på disse nivåer, eller vente ytterligere… Kanskje kjøpe halvparten nå, og halvparten på et senere tidspunkt :cowboy_hat_face:

2 Likes

Here we go again?
Dobbel bunn rundt 170 + Rekyl, take 3

image

3 Likes

Ser pen ut den trippelbunnen. Hvordan ser det fundamentale ut, har det snudd/er på vei til å snu?

Har ikke fulgt voldsomt nøye med, men hovedtrekkene er vel at de klarer å kutte kostnadene, men de har skyhøye lån, så en eventuell renteoppgang vil være lite gunstig

1 Like

Kan bli meget spennende med Norwegian om de får en avtale med Brasil, nå har de jo fått Argentina, om de får en stor bit av sør/mellom-Amerika så kan det fort bli store inntekter, gitt at det meste klaffer, de skal vel få inn et par dreamlinere nå også som de har bestilt. - Leste at det var en dreamliner som var stuck i Thailand i 33 timer pga tekniske problemer…

Melding om innsidekjøp kan sende den opp ganske kjapt også

1 Like

Shortekongen økte shorten igår ( sissner). Tror du kan få denne billigere.

1 Like

Kjos avviser etablering i Brasil

Flyselskapet Norwegian har foreløpig ingen planer om å etablere seg i Brasil, sier konsernsjef Bjørn Kjos til Finansavisen.

I slutten av februar skrev den brasilianske finansavisen Valor Econômico ifølge Bloomberg News at Norwegian skal møte brasilianske transportmyndigheter og luftfartsorganet ANAC i mars angående planer om å ekspandere i landet.

Kjos avviser imidlertid at han har hatt møter med brasilianske myndigheter i forkant av et Argentina-besøk denne uken.

-Nei, jeg har ikke hatt noen møter i Brasil. Brasil er et godt dekket innenriks. Hvis vi skal fly der, så blir det utenriks. Brasil er et stort marked, men vi konsentrerer oss først og fremst om Argentina. Vi kommer sikkert til å fly til Brasil fra Argentina, men vi har foreløpig ingen planer om å etablere oss der, sier Kjos til Finansavisen.

For øvrig sier Norwegian-sjefen at selskapet vil jobbe med å sette opp et salgssystem i Argentina på våren, og regner med å begynne å fly innenlands på sensommeren.

1 Like

Er avventende selv. Ser ut til å danne seg en synkende kile, får se hvilken vei vi beveger oss ut av den.

1 Like

– Vi er fortsatt short, altså! Jeg kjøpte i går på noe som nesten tilsvarer 16 prosent rente. det er ikke bra vet du, sier Sissener.

Han henviser til at renten Norwegian må betale i obligasjonsmarkedet har doblet seg de siste seks ukene.

– Ingen kan klare 16 prosent rente
Om knappe to måneder, i mai, skal Norwegian refinansiere et lån på to milliarder kroner. Sissener tror det neppe ligger an til gode nyheter.

– Jeg kan vanskelig se at de kan klare det, sier han.

Jeg hadde definitivt ventet.

5 Likes