Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Dette bekrefer vel bare at noen alltid vet mer enn andre??
Bare simpelthen nekter å tro at Sissener var så “flink” som det ser ut som

2 Likes

Tja, Det forsvant jo endel risiko og nedside når emisjonene ble gjort.

1 Like

Sissener dekket inn shorten og kjøpte NAS bonds, ikke noe mere avansert enn det, kommenterte han mente konkurs risikoen var borte etter emisjonen.

http://fillorkill.se/avsnitt-158-flygande-emissioner-20180417/

I veckans avsnitt av Fill or Kill

*NAS – Galen thaitrading för Phuket

Det er vel NOFI? :slight_smile:

oi stemmer :stuck_out_tongue: .
4.81%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140

Jeg fikk høydeskrekk her. I går etter at jeg kjøpte ytterligere 20% aksjer så gikk det litt utover nattesøvnen. Jeg har tatt en helomvending og heller gevinst sikrer ca 40% av opprinnelig beholdning . Vingle vingle kanskje er jeg en pingle? men men. Jeg har tro på Norwegian uavhengig om det blir oppkjøp fra IAG eller ikke, men min grådighet i går ble en liten vekker for min del :). tvi tvi

3 Likes

2 Likes

Tror dere Norwegian blir kjøpt opp?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

I så fall til hvilken kurs?

  • 100-200
  • 200-300
  • 300-400
  • 400-500
  • 500-600
  • 600+

0 stemmegivere

Tror ikke Kjosern selger, men interessen for NAS har definitivt økt etter IAG ryktene.

1 Like

Burde vel ha 100kr og 200kr som alternativer også.

1 Like

done :slight_smile:

Tipper det kommer inn bud på NAS fra IAG på rundt 450-550, men tviler på Kjosern vil selge. Sitter med et lite lodd her selv, blir spennende å se!

3 Likes

Ryktene sier jo at IAG er i ferd med å selge aksjene sine… tror ikke du skal håpe formye på julenissen :wink:

hvor har du det fra?

Ser det ble diskutert på flere forum, blant annet XI sist uke. Noe tydet på at IAG var på vei under 5% men det er kke kommet noen melding. Så kan være de er lånt ut til short.

sant, må følge med på aksjonærlisten imorgen

hahaha hvorfor i alledager skulle de det…!
Må du slutte snakke tull, dette har du null dekning for…!

Da får du sjekke aksjonærlisten imorgen.

Jepp det skal jeg :wink:

Ryanair declined to comment when asked whether it was interested in Norwegian

IAG, derimot kommenterer sitt eget og har uttalt at de skal vokse organisk og via M&A.
BA hadde ca 100mill passasjerer i 2017, NAS litt over 30 mill . Nas vokser betydelig raskere enn IAG og vil ha i underkant av 40 mill passasjerer i 2018 .

IAG har beskjeden tilstedeværelse i Scandinavia.
BA har overflyvningsavtaler med Russland.
NAS utfordrer Air Lingus i deres tradisjonelle områder…Irer on irskettede fra «småbyene «på U.S. østkyst.
NAS utfordrer BA intercontinetale høymarginruter fra Gatwick . NAS utfordrer Iberia i sitt kulturelle «hjemmemarked « Latin-Amerika . I tillegg kan IAG legge Level inn i NAS og la NAS gjøre lavprissatsningen. Dette er selvsagt IAG s rasjonelle for å kjøpe NAS.
I tillegg har IAG finansieringskostnader på en brøkdel av NAS`.
Enhver flyanalytiker med finansiell kompetanse ser dett bildet, i serdeleshet JPMorgan som antakelig er arkitekten bak det hele …

1 Like