Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

nja følger med der selv…men var ikke det en misforståelse angående en JP Morgan nominee konto registrert som lå først på 5.16% aksjene i Nas så ble det rettet til noe sånn ca. 4,46% om jeg ikke husker helt riktig! Mulig jeg tar feil her…
IAG skal inneha 4.6% av aksjene ifølge meldingen fra NAS selv la ut på Newsweb.

1 Like

Fra ukens oppdaterteliste:
Merk! Jp morgan har økt:)

3

4

J.P. MORGAN SECURITIES PLC

4.85%

1,877,441

476,009

1,401,432

Comp.

GBR

3 Likes

Kan også være tilbakelevering av aksjer som har vært shortet! Synlig short er nå 3.81%, fra 19/4, kommer nye tall imorgen 1530.

https://www.dn.no/nyheter/finans/2018/04/23/1258/Borskommentar/ligner-iag-sjef-willie-walsh-pa-julenissen han hater nesten Norwegian like mye som Funcom, men er faktisk noen gode betraktninger i kommentaren.

Han har et par veldig gode poenger. Litt rart han ikke nevner 155kr emmi aksjene som er på vei inn på markedet as we speak. Og evt SL det trigger

IAGs mulige oppkjøp av norsk vil ikke forandre hvordan norsk og SAS konkurrerer med hverandre.

Dette er hva SAS-konsernsjef Rickard Gustafson sier til Bloomberg News, samtidig som han ikke er spesielt overrasket over budet, selv om hans sans for humor er at noe kom raskere enn forventet.

Han sa videre at både flyselskaper og passasjerer trolig ville ha nytte av mer konsolidering i det europeiske flyselskapsmarkedet.

IAG, som eier British Airways og Iberia, ble rapportert i forrige uke for å by på norsk. IAG er notert på London Børs med Qatar Airways som den største aksjonæren, som i sin tur eies av Qatars diktator.

vet du når emi aksjene kommer på markedet?
kan potensielt dra ned kursen et par hakk til ja!

1 Like

Trench 1 og 2 er alt kommet, 8,5mill aksjer,

Rep emi kommer i mai ( 1,3mill aksjer tror jeg det er).

Tenkte potesielt det ville vært veldig negativt, men når Kjos bygger videre på oppkjøpsryktene idag på Q1 presentasjonen tror jeg det vil ha mindre å si for utviklingen her.

En god artikkel som er verdt å lese :wink:

Jeg tror bud eller en form for samarbeidsavtale kommer om ikke lenge, kjos holder jo døra på gløtt nå. (Bud så må det vel bli 400+ iallefall)
Så gjenstår det å se om det er bra nok da.

2 Likes

Vakkert!

2 Likes

Er du oxo inne hær Spot :hugs:

1 Like

Joda, men bare med “småpenger”.
:moneybag:

småpenger! har vl for en mill eller to da :sweat_smile:

1 Like

Min kunnskap om Aviation-sektoren er begrenset, men jeg har klokketro på Mr. Kjos.
Det er betryggende at han har sammenfallende interesser med meg i denne saken: Sikre aksjonærverdier.

1 Like

kjos er en sylskarp lur rev, han er Aviation bransjens svar på Elon Musk med skyhøye ambisjoner og en teft for business som er bare noen få forunt.
Blir super spennende fremover.

1 Like

Definitivt en flink mann med flinke folk rundt seg.

Det jeg sliter med er å forstå finansieringen av selskapet og den finansielle strukturen som er bygget opp over tid. Kontantstrømmen er forståelig, men balansen wr rett og slett litt for komplisert for meg. Jeg skulle ønske selskapet kunne være noe mer åpen og detaljert rundt dette. Mulig det bare er jeg som ikke har brukt nok tid med nesen ned i rapportene, men man må jo prioritere…

sant nok det men når Kjos sier dette:
– Vi kommer snart til å vise frem til generalforsamlingen og aksjonærene hva vi ser for oss av finansielle mål i 2019 og 2020. Da tror jeg de fleste vil skjønne at vi er lavt priset i dag, sier Kjos.

– Ligger forventningene over 500 kroner per aksje?

– Sånn som man priser selskapet i dag, sammenlignet med hva vi ser inne i glasskulen i 2019 og 2020, så er selskapet i hvert fall veldig lavt priset i dag, sier Kjos.

Så velger jeg å stole på han :wink:

The Annual General Meeting of Norwegian Air Shuttle ASA will be held on May 8,

2 Likes