Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

1 Like

Last month, it was revealed that British Airways is plotting a bid to takeover popular budget airline Norwegian Air.

BA’s owner International Airlines Group today confirmed it is exploring a potential acquisition of low-cost carrier Norwegian Air Shuttle.
02.05.2018

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140

Enda 1,4mill short aksjer - Vet ikke helt om disse shorterne sover godt om natta disse dagene :sweat_smile:

IAG legger frem Q1 tall imorgen fredag kl 08:00
Pressekonferanse kl. 10:00

The Annual General Meeting of Norwegian Air Shuttle ASA will be held on May 8, 2018
– Vi kommer snart til å vise frem til generalforsamlingen og aksjonærene hva vi ser for oss av finansielle mål i 2019 og 2020. Da tror jeg de fleste vil skjønne at vi er lavt priset i dag, sier Kjos.

Spennende dager dette :sweat_smile:

1 Like

Qatar Airways will back IAG if chief Willie Walsh decides to go ahead with a bid for Norwegian Air Shuttle ASA, Al Baker said, adding that he’s confident that will happen only after the London-based group has conducted very extensive due diligence. Qatar has no seat on IAG’s board and “doesn’t interfere” in its affairs, the CEO said. His airline won’t itself be investing in Norwegian, he said.

British Airways has taken delivery of 26 787s out of an order for 42, all powered by Rolls-Royce engines stricken by design flaws that are causing parts to deteriorate quicker than planned. Regulators have ordered extra shop visits for the model and put limits on its operating envelope.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180504.OBI.20180504S57

Kjos er standhaftig :slight_smile:
Selvsagt en dump i dag fra alle som hadde håpet å selge på 400 kr innen kort tid ved melding om bud…

Kjos er over gjennomsnittlig flink.

1 Like

Han selger jo ikke for knapper og glansbilder heller…:sweat_smile:

De er ennå i forhandlinger…
Hær er det bare å være tålmodige…

1 Like

Kjedelig det ikke kom ut hvor mye budet var på, men det var åpenbart for dårlig. Håper på nytt bud fra IAG eller kanskje Lufthansa.

Definitivt og viser kanskje også hvorfor budet ble for dårlig for Kjos dessverre.

Hvor mange tegningsretter får man pr. eide aksje?

Man har rett til å kjøpe et antall aksjer i reparasjonsemisjonen som tilsvarer 12 prosent av det antall aksjer man eide 20. mars.

Disse kommer en gang i juni

According to aviation media, the International Airlines Group (IAG) considers making a joint offer for the Low-cost airlines Norwegian Air Shuttle and Ryanair. It is said, that the IAG shareholders are in talks with the Irish carrier to purchase Norwegian Air Shuttle.

The group´s UK-located shareholders set up a concept, that sees Norwegian Air Shuttle operating the long-haul services, while Ryanair would concentrate its interest in operating on European short to mid-haul routes.

Er det bare jeg som synes denne meldingen er forvirrende? Vil iag by på Norwegian sammen Ryanair eller prøver de å kjøpe både Norwegian og Ryanair eller vil de kjøpe Ryanair sammen norwegian? :thinking:

2 Likes

:crazy_face:

Den nyheten med IAG og Ryanair begynner å bli gammel. Men tanken var at de skulle kjøpe NAS sammen, også splitte det opp og fordel seg i mellom.

Men dagens nyhet er at IAG ikke vil gjøre et fiendtlig oppkjøp/delta i budkrig. Så her tror jeg IAG vil ta det veldig veldig rolig. Kan fort være at de spekulerer i at NAS skal få akutte pengeproblmer i vinter.

Jeg må ikke kjøpe Norwegian.

Hvis budet som kommer nå er på 330,- så kan man jo bare lute på hva man har budt før.

For meg virker det som at det var en lekkasje som gjorde at det kom ut at IAG hadde kjøpt aksjer, og at se helst ville forhandlet med styret før markedet fikk info.

330 kr per aksje er for lavt til at det kan gå gjennom; slik jeg ser det.

2 Likes

Enig i den UNO ;D
Men seriøst dette syns jeg det var meget useriøst av WW å gå ut i media på fredag og si at de har lagt oppkjøpsplanene på is og antydet at det ville ta flere uker kanskje måneder før evnt. ett offisielt bud kunne foreligge, noe som gjør at kursen stupte oxo går det en helg så skal de legge inn bud NÅ allikevel…! #!;("???
Sykt kjipt for meg og andre som hadde denne på stop-loss…!!! FU WW!!!

4 Likes

God taktikk for å få større forskjell på budet og kursen da :wink:

2 Likes