Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Bør ikke denne rep-emien være en grei deal? Noen som skal benytte seg av den?

Kommer det til å kjøpe det jeg har tegningsretter til + noe overtegning. Dealen var langt bedre for en måned siden, men fortsatt bra. Spent på å se hvordan kursen reagerer når disse kommer på markedet.

Må sannsynligvis kombinere det med å kjøpe når rep aksjene blir tildelt, tipper en hel haug med “dumme penger” kommer til å lempe det ut blindt.

Sett at NAV er 250,- og oppkjøp vil gå til 1.5-2x NAV (som er et sikkerhetsnett) så er det en grei risk/reward.

Tenkte bare eventuelt å overtegne en del :slight_smile:

1 Like

Hva ble rep emi kursen? Er vel penger på gata om du får mer?

155kr… er nettopp pengene på gata jeg tenker å plukke :slight_smile: Sikkert en del som ikke tegner seg!

2 Likes

Dett er et veldig godt framskritt, spesielt NAS vil kunne være den store vinneren her.

Yep, men sikkert mange som overtegner også. Kjøer på alt du klarer ! :smiley:

1 Like

Dette hjelper ikke på overflyvning av Sibir. Fører nok heller til at NAS får konkurranse fra Kina.

Jeg vurderer å tegne meg her og har 2 spørsmål:

  • Det er ingen kostnad ved å tegne seg utenom 155 per aksje?
  • Man skal skrive inn kontonummer som skal belastes. Skriver jeg bare inn min egen brukskonto eller skriver jeg inn kontonummeret på aksjesparekontoen? Hvis brukskonto, får de da tilgang til å trekke pengene uten noen øvrig godkjenning fra min side? (eFaktura?)

155,- per aksje, Thats it.
Kontonummer du ønsker å trekke fra, eksempelvis brukskonto.
I nedtrekksmenyen som er på samme side velger du VPS kontoen du ønsker å få aksjene tildelt.

Da er vi i gang igjen, men nå har Lufthansa meldt sin interesse.

1 Like

Rekker vi repemisjonen?

På VPS-sidene må man velge “bestillingssted” (artic, carnegie osv). Jeg har konto i Nordnet - har det noe å si hva jeg velger?

Ja, den er vedtatt. De har enda ikke mottatt formelle bud, så vi har god tid.

Arctic og Carnegie er tilretteleggere av emisjonen. Du kan selv velge hvilken VPS konto du ønsker å få aksjene tildelt til.

Overtegnet kraftig, men tviler på å få en eneste aksje utover de få jeg kunne få.

Anser risk/reward her nå som ekstremt attraktiv. Jeg har tidligere sagt at jeg er en nedside investor, og det kommer til syne nå med hvor attraktivt selskap NAS er for andre konkurrenter.

Jeg vil ikke tro at NAS blir solgt for under 425,- (2x NAV= 500,- som jeg anser som mest sannsynlige scenario med to potensielle budgivere).
Oppside på 55% -
Begrenset nedside

1 Like

Kan jo være det er et strategisk valg av Lufthansa å gå ut med den uttalelsen

Nå er ikke jeg sikker på om du baisser eller hausser, men det er kontakt mellom partene. Strategisk? Defintivt.

Her må man bare følge med, markedet priser ikke inn oppkjøp på dagens nivå.