Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Passer bra med hvordan NAS storyen går om dagen. Både største aksjonær i IAG, og HBK holding er gira på transaksjon. Jeg tror dette skjer - faktisk fort. Da Q2/3 er de beste kvartalene til NAS. Så 2019 er mitt bet

2 Likes

Litt om historien til IAG…

Vil også bare nevne at walsh var «kritisk til norwegian sin stansing på Dreamlinere…»
(In April 2013, IAG confirmed the conversion of options to acquire 18 Boeing 787 Dreamliners into firm orders, in a deal worth around US$4.5 billion.[29][30] The aircraft are planned to replace some of the British Airways fleet of Boeing 747s between 2017 and 2021)

On 8 November 2012 International Consolidated Airlines Group (IAG) made a cash tender offer to buy Vueling, the Spanish low-cost airline based in Barcelona. The offer, was €7 per ordinary share of Vueling with the total cost of acquiring the shares anticipated to be €113m. It was funded from internal IAG resources. The reported total assets of Vueling as of 30 September 2012 were €805m and in the nine months to 30 September 2012 it generated profits before tax of €59m. An increased offer of €9.25 was accepted by the Vueling board on 9 April 2013 and received majority shareholder approval on 23 April 2013. IAG took control of Vueling on 26 April 2013.[25][26] In December 2012, IAG completed the merger of the cargo operations of British Airways, BMI and Iberia into a single business unit, IAG Cargo.[27][28]

In April 2013, IAG confirmed the conversion of options to acquire 18 Boeing 787 Dreamliners into firm orders, in a deal worth around US$4.5 billion.[29][30] The aircraft are planned to replace some of the British Airways fleet of Boeing 747s between 2017 and 2021.[29] On 16 October 2013, Iberia unveiled a new livery used from the end of November 2013.[31]

At the Farnborough Airshow 2014, IAG converted the options for 20 Airbus A320neo aircraft into firm orders which are currently intended to replace 21 shorthaul British Airways aircraft.[32]

In January 2015, IAG made a bid of €1.36 billion for Aer Lingus. This was expected to be accepted, after the rejection of two prior bids.[33] In May 2015, the Irish government agreed to sell its stake in Aer Lingus to IAG,[34] as did the Aer Lingus board in late January 2015.[35] The takeover became irreversible on the 18 August 2015.[36]

On 1 March 2015 Stephen Kavanagh was appointed Chief Executive Officer of Aer Lingus, and executive director of the Aer Lingus Board. In October 2015 Rachel Izzard was appointed chief financial officer of Aer Lingus, and also appointed to the Aer Lingus Board of Directors (prior to joining Aer Lingus, Rachel Izzard was Chief Financial Officer at IAG Cargo).[37] In November, 2015 Alex Cruz was named Executive Chairman of British Airways. Steve Gunning was appointed chief financial officer of British Airways.[38]

In April 2016, it was announced that Qatar Airways increased its shareholding of IAG from 9.99% to close to 12%.[39] In May 2016, Qatar Airways increased its shareholding to 15.01%.[40] On 29 July 2016, Qatar Airways increased its share to 20.01%.[41]

In March 2017 it was announced that a new low cost longhaul airline named LEVEL was to start operating from Barcelona in June 2017.[42]

On 29 December 2017, it was announced that IAG bought major parts of defunct Austrian leisure airline Niki including 15 Airbus A321 aircraft and traffic rights in Düsseldorf, Munich, Vienna, Zürich and Palma de Mallorca.[43] It is planned to establish a new Austrian subsidiary of Vueling as a replacement for Niki.[43]

In April 2018, it was reported that IAG was considering a takeover of Norwegian, a low-budget competitor to the group.[44] IAG confirmed the rumour, after having taken a 4.6% stake in Norwegian.

2 Likes

:frowning:

1 Like

Da ble jeg NAS-eier igjen. Dette må jo være tidenes kjøpsanledning! :open_mouth:

1 Like

Eller tidenes value trap.

1 Like

Skal jeg tippe så blir det nok fart på samtaler om salg av NAS etter dette. Ikke sikkert at det blir IAG. Hvem vet?

1 Like

Hvorfor skulle det bli fart på samtalene nå? den eneste som har vist interesse har jo sagt at de ikke vil mer.

var så heldig at jeg kjøpte aksjer i nas like før dette skjedde…FY fan…

Blir spennende å se hva som skjer den nærmeste tiden.

spent på å høre grunnen til AIG. Kan det være fordi NAS ikke vil selge under en viss sum og at JV har gjort det mindre attraktivt da halve flåten ikke kan kjøpes? Nas blir i hvertfall sterkere med JV! Så tiden vil vise :smile::+1:t3:

Han sidekick-Sverre i Petter Warren podcasten gnager veldig på at nå skrur bare alle stikken til maksimalt på Kjos mens de sitte med kjempegiring mens børsene bare stuper.

AIG har vel ikke solgt noe ennå. Kan man tenke seg at dette er bevisst manipulasjon for å få en bedre forhandlingsposisjon?

2 Likes

Får de bedre posisjon av at kursen er lav? svaret er nei.

Solgte noen timer før kursen raste. Hadde troen på bud men kursen stått på stedet hvil mange dager og ble lei. Frister med ny inngang med 20% rabatt. Hvis det er småsparere som selger nå, hvor langt ned skal vi om iag begynner nedsalget av sin post. Kanskje vente litt

Ikke lenge siden IAG mente at Norwegian var verdt 350kr, nå handles den for 142kr, sykt! Vi ser nok 200kr igjen ila 2019 :call_me_hand:

1 Like

Det er vel strengt tatt ingen som vet. Tror ikke kjos ønsker å selge, så da er det ikke noe poeng for dem å eie aksjen.

Det er ikke lov og de vil potensielt bli straffet for det. En så stor aktør blir fulgt med argusøyne. Antar de opptrer veldig ryddig i slike situasjoner.

Det noe av det mer rasjonelle man kan lese, mens støyen brer om seg.

Jeg lurer litt på det også, men syns 22% er ganske oversalg. Jeg mener - da IAG budet ble aktuelt i mai(?) var vel kursen godt over 300 kr. Om da småsparerene nå selger seg i frykt til 100 kr e.l. undres jeg på hvor mye NAS var overpriset?

Jeg mener - IAG budet kan da umulig ha nærmest tripplet verdien til NAS. Forøvrig syns jeg mest synd i de som hadde LONG produkter med NAS i dag, de tok et stup, 3 ble stoppet i handel (Turbo warrants) og en stupte nærmest 80%.

Forøvrig merker jeg meg at DNB har buy på 270, og jeg tror neppe IAG forandrer det så mye. Nærmeste 6-7 måneder etterpå, med konstante avvisninger så burde markedet priset inn at lite ville endret seg. Noe annet fremstår for meg som naivt.

3 Likes

Spent på å se om shorterne har redusert i dag eller sitter stille og forventer videre nedgang.

Tenker det er relativt stor risiko å shorte videre ned med tanke på hva som KAN skje på et lite blunk.