Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Dette var vel som ventet.

Ja, ingen overraskelse der.
Mer forundret over at kursen holder seg så bra, da man forventer annonsering av emisjonskurs på 50-70 kroner i dag.

Vil tro at kursen synker en del i løpet av emisjonsperioden. Såfremt det ikke kommer noen nyheter angående Joint Venture da, som får kursen opp.

Blir spennende og lærerikt å følge med på denne emisjonen.

1 Like

Vil tro man holder på nyheter til etter emmisjonen når enkelte vil selge.

1 Like

Tenker det kan være inndekning av short som holder kursen oppe i dag. Vil tro at utlånerne som ikke har solgt seg ut vil ha tegningsrettene sine.

18/02-2019 13:27:35: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA - Terms of the fully underwritten rights issue

18/02-2019 13:28:03: (NAS) Updated key information relating to the preferential rights issue to be carried out by Norwegian Air Shuttle ASA

Og da ble tegningsrettene satt til 33 kr.
Short får iallfall dekket seg inn, og vel så det, utover dagen.

Tegningsrettene går vel for 2kr…

Lurer på om IAG har solgt eller ikke? De må jo komme særdeles dårlig ut av dette mislykkede oppkjøpet? Ikke at Kjos og Co kom noe bedre ut da.

Wow! 33kr

Kan vel uansett trygt si at her spilles det et spill som er langt over de flestes fatteevne.

Kondolerer til de som sitter med tap her.

Vurderer å gå inn etter emmisjonen selv for første gang. Med 3MRD i cash har de ganske mye albuerom til å gjøre ting.

2 Likes

Til hvilken kurs ville du gått inn? Er det slik at når tegningsretten / emisjonen er satt til 33kr vil aksjekursen komme dit på et eller annet tidspunkt eller vil den stabilisere seg litt over?

Ville holdt meg langt unna, vertfall så lenge sen går INK retter, men mindre man ønsker å sitte med (dyre) retter.
Tipper den etterhvert skal nedover, langt nedover

1 aksje gir 2 Tegningsretter.

Så Aksjekurs + 66 / 3 = Der kursen teoretisk skal lande.

Når perioden hvor man får tegningsretter er over så vil du nok se kursen falle rimelig heftig.

Får jeg aksjer til 50kr eller lavere er jeg ganske fornøyd.

4 Likes

Det er noe Fredriksen-aktig over at eksisterende aksjonærer blir sittende med 33% av selskaper etter en emisjon på 33,-.

3333 33 33 3 3 3 3

Alle gode ting er 3 :slight_smile:

2 Likes

Eller han liker en menage a trois med bjørnene :money_mouth_face::joy:

1 Like

Takk for oppklaringen :slight_smile:

Tar forbehold om at jeg ikke helt har skjønt det, men tror det skal gi en pekepinn.

Det riktige er vel:
Last day including rights: 19 February 2019

Prøve å regne inn snittgevinst ( etter gjeld) på de flyene?