Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Emisjon: 33 kr??

1 Like

Bingo, :wink:

Eier ikke noe her. Men kjøper på 40kr:)

Hvorfor ikke vente til 25 som oss andre som står utenfor.

4 Likes

Hvem er det som kjøper opp kursen da, over 90!? Men skulle en få tak i NAS til rundt 33 må jeg si det høres ut som et godt kjøp

1 Like

De som kjøper nå, kjøper vel for å få kjøpt til 33 :sweat_smile:

1 Like

Rimelig høyt spill det vil jeg si. Gambler en da på å få solgt over ca 50 da med kurs noen og 90!?

De har i dag vært nede i 83 og er nå på vei oppover og har passert 94, hvordan kan det forsvares?
Slik jeg ser det at dersom en handler aksjen til denne prisen får en etter emisjon 3 aksjer for 160, eller rundt 53 pr stk. De som kjøper nå må derfor tro at den ikke vil gå under 50 etter emisjon, men det blir spennende å se hvem som får svarteper eller flyr høyt framover.:flight_departure::flight_arrival:

Det slo meg akkuratt at det er dyrt å være fattig ( Kjos).

Føler fredriksen gjør en rimelig god deal her.

2 Likes

like relevant fortsatt

4 Likes

Pratar vi om konkurs nu, verkar som det finns inga pengar kvar alls nu.

Eh… nei - her er det heller snakke om det omvendte med utvanning av eksisterende aksjonærer for å sikre videre drift.

Fjas kommentar…

1 Like

Det er mange som ikke kommer til å regne på verdien av rettene og det vil kunne oppstå arbitrasje muligheter, for de som trader. Long TR/Short NAS. Har laget et basic oppsett slike at man senere bare kan regne ut verdien av retter for senere bruk.

Emisjonskurs: kr 33,00
Nye Aksjer 90 871 318
Beløp: kr 2 998 753 494,00
Kurs: 93
Antall Aksjer før EMI: 45437059
Verdi av EK før emi: 4 225 646 487
Verdi av EK etter emisjon: kr 7 224 399 981,00
Antall aksjer etter emisjon: 136 308 377
Teoretisk kurs etter emisjon: kr 53,00
Verdi av tilbudet: kr 40,00
Verdi av per tegningsrett: kr 20,00

JF er helt klart vinneren her. Dette er nesten beste beviset jeg har sett det siste året på viktigheten av å være likvid å kunne ta muligheter. Nå hjelper det mann-i-gata lite, men de store aktørene med likvider kan få slike dealer servert fra tid til annen.

2 Likes

Den var mer en fråga än något annat. Bara att 33kr per aktie ser ut som de vill verkligen få i pengar mer än jag hade tänkte. Plus flygbranshen ser ganska illa ut i nu läget.

Bara intresserade i vad er tror.

I NAS sin utregning har de benyttet følgende utregning: 54,45-33 = 21,45*2 = 42,9

Ser nå at det bør være riktig. Takk

Aksjekursen settes av kjøpere og selgere i markedet hver minutt.
Men om markedet mener at NAS ikke er hvert mer enn emisjonskursen på 33kr, faller den til det nivået. Om markedet mener den er verdt mer prises selskapet høyere.

Per dags dato taper selskapet penger hvert eneste minutt. Hva skal ett slik selskap prises til?

Ett selskap skal jo til syvende å sist prises på fortentet inntjening, ikke på grunnlag av hva emisjonskursen er.

med tanke på at han får T-Retter av kjos for 15% rabatt + 1,5% av emmisjonens beløp beviser dette tydelig. Dyrt å være fattig.

Men det som er mest spennende er om Fredriksen planlegger å bli eller om han bare skal ha en rask gevinst.

Kjos skal selge masse Tegningsretter, og ved å sette emmisjonskurs lavt blir T-rettene mer verdt :wink:

2 Likes