Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

1 Like

Måtte man eie aksjer ved børsslutt i dag for å få tegningsretter ?

Børsslutt imorgen.

Siste handledag med tegningsretter er vel i morgen.
“Last day including rights: 19 February 2019”

Ok. Litt vanskelig å forstå hvorfor det ble så heftig kjøpspress siste par timer i dag da?
Var jo reneste rally fra -15% til -3%

Mulig det er shorterne som må levere tilbake en del aksjer, slik at de rettmessige eierne får tegningsrettene sine.

Beklager å måtte spørre, men har en kollega som sitter på NAS, hva gjør han for å “claime” det han kan tegne? Og er det kun snakk om å kjøpe tegningsretter først for så å kunne løse disse inn for 30 kroner retten?

Sitter han på aksjer får han automatisk 2 TR pr aksje han eier. Han må ikke gjøre noe for å få dem. men han må bruke dem for å få aksjer til 33kr.

Det må skje senest i dag?

Man må eie aksjer idag for å få tegningsretter. Står i meldingen når de må benyttes.

Foreslår han kontakter megleren sin, så får han svar.

Har du da lagt inn den økte cashbeholdningen i regnestykket?

Verdi i dag, ca 4,5 mrd + 3 mrd i cash = 7,5 mrd, antall aksjer går opp med ca 90m, antallet i dag er ca 45m, totalt 135m. Ny pris = 7,5mrd/135m = 55,5 kr per aksje. Dette gjør vondt, spesielt hvis emisjonen ikke blir fulltegnet…

1 Like

Kommer til å bli overtegnet så det holder. Jeg skal iallfall gjøre mitt for at det skjer. :slight_smile:

2 Likes

Har noen en top 20 liste fra mandag?

Hva m IAG tror dere de skal benytte seg av tegningsrettene sine ?

Har ikke noen liste, men mener det er blitt referert til at IAG har sagt at det ikke er aktuelt å skyte inn noen penger i en NAS emisjon.

Hva tenker dere om BEAR NAS sertifikater? Den omsettes uten tegningsretter i morgen, sannsynligheten for at den fortsetter ned er jo stor.

1 Like

Har IAG solgt seg ned , eller har de 4% av aksjene som tidligere…?
i så fall så ligger det ann til at de skal selge 3,6 mill opsjoner

Har ikke sett noen sted at de har solgt noe.

De vises jo hele tiden på oppdaterte lister, selv om de er under 5%. Så derfor antar jeg at det ville blitt store oppslag i enkelte media/forum, når det ble oppdaget at de hadde redusert sin eierandel.

Så derfor tror jeg de fortsatt har aksjene. Hva som er planen deres i så fall, aner jeg ikke.

19/02-2019 13:42:09: (NAS) Renteregulering

19/02-2019 14:56:17: (NAS) OSLO BØRS - REGARDING RIGHTS ISSUE IN NORWEGIAN AIR SHUTTLE - NAS

19/02-2019 15:43:29: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA – Fully underwritten rights issue approved by the extraordinary general meetin