Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

TR er jo omsettelige, dersom du ikke bruker de bør du selge de før perioden utløper.

Den er drøy, kostnadene i denne emisjonen på 4-5% av det emitterte beløpet virker relativt i tråd med det man kan forvente.

Noen burde kanskje advart mot at NAS sannsynligvis åpner ned 50% imorgen…

Sitter man på aksjer over natten får man 2 TR pr aksje :wink:

1 Like

og så har du tegningsretter verdt 40kr pr aksje, så regnstykket blir ikke så brutalt. Jeg bestemte meg for å sitte og ta med meg emisjonsaksjene, så får vi se litt lenger frem om det var lurt eller ikke. Vil nok forsøke meg på litt overtegning også.

2 Likes

Jeg er helt klar over at man får tegningsretter, men det er jo ikke noen garanti mot at kursen kan falle videre ned mot 33kr. Håper dere som sitter over natt tegner i emisjonen :slight_smile:
Og at det ikke blir “alt for brutalt”

Rettene vil bli børsnotert, så de kan velge å selge rettene eller å tegne.

Det skal i teorien være priset inn.

Jeg forstår veldig godt at dette er komplekst. Rettene vil ha en verdi, men aksjen vil fortsette å svinge akkurat som før. Om NAS åpner på 52,33 i morgen så er kursen uendret, gitt verdien av tegningsrettene.

43

1 Like

Det eksisterer ikke noe fasitsvar.
Man har ingen garanti mot at man får ett utfall lignende PCIB, der kursen falt under emisjonskurs selv om det var børsnoterte tegningsretter (med garantister)

1 Like

Nå er emisjonen her satt langt nede akkurat for å tiltrekke seg garantister. Det er vanskelig å si om den vil være mer lik KOG eller PCIB, men jeg tror de største utslagene kommer når emisjonen er gjennomført.

Fasiten er at tegningsrettene vil ha en verdi på 19,33,- om kursen åpner på 52,33. Det er et matematisk faktum.

Det er også tydelig at det er endel som ikke har regnet seg frem til verdiene av disse tegningsrettene, jeg vil nesten anta at det kan oppstå arbitrasje muligheter ved å gå short NAS og Long TR.

men da tar du for gitt at aksjekursen åpner på 52,33. Ingen vet hva åpningskursen blir… Det er et faktum

Hvorfor skal noen ønske å kjøpe nas-aksjer til 52,33kr per aksje når emisjonskursen er 33kr per aksje…

Jeg vet ikke hvordan markedet priser aksjen i morgen, ønsker bare å opplyse om utfallsrommet…

1 Like

Det blir akkurat det samme, ref regnestykket ovenfor.

Jeg opplever det som at du ikke forstår dynamikken mellom TR og underliggende aksje, da er det kanskje best å la være? (Jeg forstår at hensikten er god). :slight_smile:

jaja, lykke til videre

20/02-2019 07:00:00: (NAS) Update on the sale of subscription rights from HBK Holding AS

20/02-2019 08:15:29: (NAS) Ex fortrinnsretter i dag

Klarer NAS å holde seg over 60-70 kr i dag? Med eks retter???

Nei.

1 Like

Var nede i 55… :slight_smile:

Smart å kjøpe nå? Hva vil det egentlig si å kjøpe NAS til 57 kr nå?

Klarer NAS å stenge på 52 idag med retter så det er samme pris som den slutta på igår ca.

Ser det ikke realistisk at den skal stige 20-40% fra det nivået.

Nei, vent til emmisjonen. Kommer sansynligvis masse aksjer til 33kr da.