Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Ok, ca 20% da. Koster nok penger, men med nedleggelse av baser og reduksjon i ruter så handler dette mer om at hastigheten 737-800 blir utskiftet på reduseres.

Det er mulig at det finnes nye systemer og funksjoner i flyet som pilotene ikke har gått tilstrekkelig trening på.

Ja, det er et system som ikke er beskrevet i manualene.

Dette er informasjon som Boeing har sluppet i etterkant av Lion Air ulykken. Men feil i dette systemet skal bli ivaretatt av allerede eksisterende prosedyrer.

Tror du det?
Jeg er skeptisk til å handle på dagens nivå.
Om en uke kommer det utrolig mange nye aksjer ut i markedet. En god del av de er helt sikkert belånt og planlagt solgt dag 1.

Tipper kursen blir presset ned før de nye aksjene er ute i markedet. Mandag 18. Mars står det helt sikkert store aktører klare til å ta i mot billige aksjer. Men før den tid må kursen ned. Tror jeg iallfall.

2 Likes

Det er vel en fare for at noen har shortesolgt aksjer i god tid allerede og at de bruker aksjene de får fra emmisjonen til å lukke shorten.

Dvs. Proffene har solgt i lang tid, om en uke får amatørene aksjene sine også.

1 Like

11/03-2019 11:38:17: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA ? Final result of the rights issue

Ser ut som flere setter Max flyene på bakken.

Indonesia har besluttet å sette alle 737 Max 8-fly på bakken for inspeksjon, melder Associated Press.

Generaldirektør Polana B. Pramesti i den indonesiske luftfartsmyndigheten sier beslutningen er tatt for å “sikre at alle flyene er flydyktige” .

Det er elleve 737 Max 8-fly i Indonesia, hvor 10 driftes av Lion Air, som hadde en ulykke med flyet i oktober i fjor

Usikker om denne er postet.

men 98,8% av TRene benyttet såvidt jeg ser det? isåfall er det rimelig sterkt.

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne skrevet det fremfor en negativt vinklet artikkel

1 Like

11/03-2019 15:06:24: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA ? Allocation to primary insiders in the rights issue

Et generelt råd ved konsum av medier er å spørre hva senderen av informasjonen ønsker å oppnå og hvorfor. I dette tilfellet er det vel mer klikkverdig at aksjonærer har sovet i timen enn at nesten alle har tegnet seg. Men det virker for meg som at DN jevnt over velger en noe negativ vinkling av NAS.

3 Likes
1 Like
1 Like
2 Likes

Shit!
Nå utvikler dette seg kjapt! Helt sykt å kombinere dette med emisjonen, tenk på alle aksjene som snart kommer ut!
Kan bli en heftig kjøpsmulighet om markedet virkelig overreagerer nedover.

4 Likes

Usj, dette blir ufint ja.

fra å si til kundene “dere bestemmer ikke hvilken modell dere skal fly med”, til vent denne modellen blir satt på bakken fordi “Britiske myndigheter beordret stans i all trafikk med Boeings 737 Max-fly,”.

Vi hører på myndighetene, men ikke på kundene våre

2 Likes

Jeg tror mange hadde planlagt å short selge seg ut stille å rolig før emi aksjene kom. Jaja blir blodig dette

image

Norwegian hodlers

1 Like