Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Rent kortsiktig tror jeg den fort kan falle videre. Ingenting teknisk som roper kjøp.
Men nærmer seg oversolgt. Blir nok en liten trade her ila. uken på meg.

Max problematikk, Spettet, TUI skremsel, søksmål (noen som har inntrykk av at det kan bli et kostbart forlik?), resesjonsfrykt.
Det nærmer seg en fin kurs for inngang. Når skal man trykke på kjøpsknappen???

Hva er det Fredriksen har kjøpt på?

Har ikke kjøpt noe vel?

Nei han sikret seg bare kjappe 1.5% gevinst på beløpet han garanterte for. Slapp å kjøpe noe som helst.

2 Likes

Her er det bare å vente… Men har tro på god kjøpsmulighet og mulighet for oppgang igjen på litt sikt.

Sitter også å venter på å kjøpe. Venter litt til. Vanskelig å fange en fallende kniv. Støtte på 40 og 20 kr?

33-35kr har jeg satt en grense på, da er RSI ganske oversolgt.

1 Like

Gjentar denne. kan være bedre å vente til den har snudd, selv om det betyr at man går glipp av de første kronene.

4 Likes

bilde
Tro det eller ei, dette er ikke en aprilsnarr

1 Like

Short og baiss -> Long og hauss

2 Likes

Hvis man selv tenker at en aksje er verdt 100 kr, markedet priser den til 200 kr, man shorter den, så priser markedet den til 50 kr og man går long, så er vel det logisk utfra den fundamentale analysen som ble gjort? :slight_smile:

1 Like

Magesuget 2018/2019
Jeg føler med investorene i NAS, dette er bare trist å se på!

4 Likes

Samme ser jeg :slight_smile:

1 Like

Ser ut som dobbel RSI bunn ved 1D chart

What?

På 35,- så er EK ekskludert emisjonsaksjene priset til 1,7mrdNOK. Det er ganske imponerende med tanke på at Norwegian hadde bud på ~13mrdNOK++ for bare et par måneder siden.

Jeg kjøpte litt på 40,- nå. Tenker at en verdi for originale investorer på 54,- (40 + 2*(40-33)) er lavt nok for å ta noen lodd. Tanken er også at det er ekstremt pessimistisk psykologi på gang, kun negative nyheter og alle som har solgt eller shortet har sett ut som genier. Skal ikke se bortifra at det også er mye stoploss fra de som har tørt å gire.

For et lite halvår siden kastet folk seg på kjøpsknappen for å få med 10-15% gevinst ved et IAG bud, og nå er det mulig å kjøpe samme selskapet for 1/3-del av prisen med 3mrd i styrket balanse, og da er det selvfølgelig salgsknappen som gjelder?? Jeg forstår at Norwegian er giret med mye gjeld, men at det skal svinge så mye virker mer som en mulighet enn rasjonal utvikling.

6 Likes

Hadde ikke tenkt tanker for noen uker siden, men NÅ???

Det ser jo unektelig fint call ut nå… Og det med frisk kapital rett i lomma :slight_smile:

Holder nivået til i morgen kjøper jeg for noen ti-talls tusen kroner.

Noen som har regnet på hva verdien er inklusiv emisjonsaksjene?

Med 136,308,377 aksjer er det jo bare å gange opp med aksjekursen. Blir ca 5,48 milliarder ved dagens sluttkurs på 40,23.

1 Like